Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herran jestas, miten likaisissa vaatteissa lapset viedään hoitoon!

Vierailija
19.08.2008 |

Lasten ollessa omassa ja varahoitopaikoissa olen kauhulla huomioinut hoitokavereiden likaiset vaatteet. Jo aamulla on edellisen päivän ruokalistat rinnuksilla, yök. Miten hoitajat voivat edes ottaa syliin tuollaisia lapsia. Jos vaatteita ei jakseta vaihtaa, niin miten on muun hygienian kanssa? Ihan lapset on työssä käyvien siistien vanhempien jälkeläisiä, eivätkä minkään laitapuolen olijoiden lapsia.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvistä perheistä,vanhemmat töissä ym

Vierailija
2/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan likaisissa aamulla kun päästään hoitopaikkaan. Ei olla mitenkään syrjäytyneitä, mutta se johtuu yleensä siitä, että lapset ovat itse pukeneet ja aamulla on ollut sitten sen verran kiire ja hämärää, etten ole havainnut vaatteiden olevan likaisia. Vaatekaapistakin on joskus löytynyt likaisia jotka lapset on kiikuttaneet sinne pyykkikorin sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä hoidosta tullessa ovat just pestyt ihan kiisselissä yms. Jostain syystä päiväkodeissa syödään tosi paljon mustikkakiisseliä yms. likaavaa ruokaa.

Ulkovaatteita en kyllä vaihda tai pese päivittäin, ei järkee

Vierailija
4/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin et voi hitsi se oli likainen ja mitäköhän tarhassa meinaavat siitä.

No huomenna täytyy laittaa uus paita päälle.

Vierailija
5/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saavat pärjätä. On mulla muutakin tekemistä, kuin nyysätä joka ilta puhtaaksi jotain tahroja, kun seuraavana päivänä vaatteet olis taas likaiset.

Eivät ole koskaan pvkodissa valittaneet asiasta.

Vierailija
6/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) vaatteita ei tarvitse vaihtaa joka päivä jos ne ovat puhtaat.

b) vien lapset aina tahrattomissa vaatteissa pk:iin mutta jotenkin kummassa ne ovat hyvin usein ruokatahroja täynnä kun haen lapset. Tämä on ok, onhan meillä pesukone. Mutta ihmettelen että miksi päiväkodin henkilökunta valittaa likaisista vaatteista täällä kun ne vaatteet menee sotkuun just siellä päiväkodissa.

c) näin kissakodin omistajana voin kertoa, että lasten vaatteiden EI tarvitse pyöriä lattioilla että niissä olisi kissankarvoja... löytävät tiensä kaikkialle. Myös vaikka kananmunan sisään...

Paskaista lasta, likaisia ja haisevia vaatteita ja pissaisia(?) vaatteita en kyllä minäkään tajua.

Vierailija
7/56 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena aina epäkelvot vaatteet ja usein hiukset pesemättä. Meillä ei kotona vain välitetty sellaisesta. Lisäksi äiti leikkasi hiukset itse epätasaisesti, mitäpä sitä nyt parturiin tuhlaamaan rahoja... Juu, traumat on jääneet ja mitäköhän kavereiden vanhemmat ja tarhan tädit mahtoivat tuumata.

Oman lapsen vaatteita syynään turhankin neuroottisesti, en todellakaan halua että lastani pidetään sottapyttynä.

Meillä vielä vanhemmat akateemisesti koulutettuja, mutta omien ongelmien (avioero, masennusta) keskellä ilmeisesti liikaa.

Vierailija
8/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että on tainnut olla hauska päivä ja isken vaatteet (ja joskus lapsen myöskin saman tien) pesuun.

Vierailija
9/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaista lasta, likaisia ja haisevia vaatteita ja pissaisia(?) vaatteita en kyllä minäkään tajua.

Tyttö oli käynyt yöllä pissalla eikä sitten aamulla käynyt, ja miehen kanssa molemmat oletettiin että toinen on huolehtinut pisut, pesut ja puhtaat päälle... Kyllä hävetti kun tajusin päiväkodissa sisähousuja laittaessa miten asia on.

Vierailija
10/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin hyvin urasuuntautunutta perhettä, joissa lapsilla vanhat & likaiset ryysyt ja liian pienet polkupyörät yms käytössä ja vanhemmat joka päivä kallis puku päällä. Luulen että osittain näissä perheissä on ihan sitäkin, ettei "ehditä" vaatekauppaan/ hoitamaan pyykkäystä tai lapsen pesua, mutta enimmäkseen kyseessä on ihan välinpitämättömyys lasta kohtaan. Luulen että se työ vie sen verran energiaa, että kotona sitten vanhemmat vaan ignooraa lapsen.

Itse olen urasuuntautunut äiti ja kieltämättä kotona on joskus täysi kaaos, mutta ikinä en antaisi lapsen sen vuoksi lähteä minnekään likaisena/likaisissa vaatteissa. Se missä se kaaos sitten näkyy on se, että meillä ei todellakaan imuroida viikoittain. Astiatkin saattavat lojua tiskipöydällä päivän/pari ennen kuin joutavat koneeseen. Roskis saattaa olla täysi päivän/pari ennen kuin se tyhjennetään. Jääkaapista löytyy melko varmasti päivittäin jotain vanhentunutta (joskin siivoan jääkaapin kerran kuukaudessa).

Lapseni ei silti tule ikinä haisemaan hoidossa/kotona ollessaan. Jos haisee, niin suihkuun menee ja vaatteet vaihtoon. Aina on kaapissa puhtaita vaatteita. Pienissä vaatteissa saattaa joskus lähteä hoitoon, jos isänsä on pukenut. Isänsä kun ei jostain syystä näe mitkä vaatteet jääneet pieniksi.

lapsi joka haisee aivan kammottavalle,on ihan oksettavaa kun hän on kylässä,muttei raaskita kotiinkaan lähettää. Kerran on ollut meillä yökylässä ja silloin mun oli pakko pestä pojan vaatteet,olivat menneet pihalla aivan kuraan ja sain siitä oivan tekosyyn. vanhemmat ovat korkeita valtion virkamiehiä,että silleen--niin ja vaatteet ovat myös yleensä aivan liian pieniä ja varmaan 20v vanhoja,mutta kun olisivat edes puhtaita.

Vierailija
11/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

housut on kuitenkin likaiset kun lapset leikkii paljon lattioilla... paidan hihaan pyyhkii aina suutaan joten ruokatahroja on aina. Sukat ja alkkarit luonnollisesti. Minusta tämä on niin itsestäänselvä asia, enhän pidä itsekään likaisia vaatteita.

Vierailija
12/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisestä tai askartelusta. Niitähän nyt tulee aina ja ne ymmärretään kyllä.

Mutta sitä ei että sitten tullaan vielä kolmena päivänä sillä samalla paidalla joka maanantaina suttaantui siihen mustikkakiisseliin, tiistaina erikeepperiin ja keskiviikkona on aamulliset murotkin siinä.

Kyllä siis sutut hoitajille on ihan arkipäivää mutta sutuissakin on eroja.

Vierailija
13/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Puhtaat vaihtovaatteet ovat loppuneet, voitteko tuoda huomiseksi uusia tilalle?

Ja jos ei tule, niin laittaa heti uusi lappu tai sanoa...

Jos se vaikka vähän herättäisi...

Vierailija
14/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Puhtaat vaihtovaatteet ovat loppuneet, voitteko tuoda huomiseksi uusia tilalle?

Ja jos ei tule, niin laittaa heti uusi lappu tai sanoa...

Jos se vaikka vähän herättäisi...

Meidän päiväkodissa on ainakin pienten ryhmässä lappukäytäntö. Samalla tavalla, kun vaippojen vähetessä lapsen lokeroon ilmestyy lappu "lisää vaippoja, kiitos", sinne ilmestyy myös lappu "vaihtovaatteita" kun puhtaat vaatteet alkavat vähetä uhkaavasti.

Vierailija
15/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kai ihan oikeesti kukaan lapsi ole haisevissa vaatteissa? En ole itse moiseen törmännyt, joten en ihan helpolla usko tuota.

Lapsen vaatteet ovat valitettavasti likaiset ja suttuiset ja haisevat. Onneksi hoitajat näyttävät suhtautuvan hienosti tähän lapseen. Eivät ainakaan syrji vaatteiden takia. Minkäs lapsi sille mahtaa.

Vierailija
16/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa, kerhossa, koulussa tai puistossa. Taitaa taas olla av:n ylireagointia. Ja te päivähoidossa työskentelevät jos tosiaan noin on, niin teidän VELVOLLISUUS on puuttua jotenkin asiaan, tuolloinhan lapsen perushoidossa on selkeästi puutetta, ei asiaa vain voi päivitellä vierestä vaan reilusti vanhempien kanssa keskusteltava.

Vierailija
17/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan molemmille lapsille valmiiksi sisävaatteet pikkuhousuja myöten puhtaat oottamaan niin ei tartte aamulla penkoa kaappia. Meilläkin ongelma on 4-v. tyttö, joka vaihtelee kesken päivän vaatteita ja laittaa käytetyt takaisin kaappiin. Aamuun jos vaatevalinnan jättää niin kiireessä varmasti jossain on likatahraa.

Ulkohousut saa olla pikkusen hiekkaset kun ne menee heti samannäköiseksi. Jos on selkeästi kuraiset tms niin menee pesuun.

Vierailija
18/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarvitsee puhtaita vaatteita?

Eikö jokainen vanhempi voi itse katsoa lokeroonsa, tarvitaanko sinne jotain.

Täytyy olla tosi avuton, jos ei osaa pitää huolta siitä ja katsoa, onko siinä lokerossa yksi ylimääräinen vaatekerta. Pitääkö sitä varten ihan kirjoittaa lappu?!

Ihan kuin hoitajilla ei olisi muuta tekemistä kuin hyysätä vanhempia - aikuisia!

Vierailija
19/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin katson aamulla että lapsella on puhtaat vaattet päällä kun hoitoon lähtee. Lapsi kyllä itsekkin sanoo jos huomaa että likaa vaatteissa. Hoitopaikassa on repussa aina puhtaita vaatteita aina pikkareista vara sukkiin asti.. Puhtaus on puoliruokaa :)

Vierailija
20/56 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarvitsee puhtaita vaatteita?

Eikö jokainen vanhempi voi itse katsoa lokeroonsa, tarvitaanko sinne jotain.

Täytyy olla tosi avuton, jos ei osaa pitää huolta siitä ja katsoa, onko siinä lokerossa yksi ylimääräinen vaatekerta. Pitääkö sitä varten ihan kirjoittaa lappu?!

Ihan kuin hoitajilla ei olisi muuta tekemistä kuin hyysätä vanhempia - aikuisia!

koska ovat niin uusavuttomia etteivät tarkasta lokerikkoja, tarhareppua ja tuovat lapset likaisissa vaatteissa päiväkotiin! SIKSI KUN SIINÄ ON NIKSI, lue vähän noita viestejä tässä ketjussa puhutaan juuri siitä että vanhemmat on avuttomia eivätkä huolehdi lapsistaan. Totta on, että hoitajilla olisi varmaan muutakin tekemistä, mutta onhan tuo hyvä käytäntö jos lapset tarvitsevat puhdasta vaatetta ja niitä ei muuten vanhemmilta saa...