Aion lähteä suomesta pikimmiten.
Kommentit (328)
Minä en lähde vaikka varaa on koska ei ole mitään syytä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähde vaikka varaa on koska ei ole mitään syytä lähteä.
Hienoa!
vielä kun pelaat korttisi oikein ja teet ansio töitä niin saadaan verot kerättyä pois.
-työtön
Sitten ehkä lähtisin jos emme pääsisi natoon mutta onneksi päästään. Turkki ei saa f16 koneitansa ennen kuin ovat ratfioinnin suorittanu. Sekä briannialta on artikla 5 vastaavat turvatakuut. Ilman natoon hakemista olisimme yksin ja melko varmasti lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa keskustelua, suomalaiset ovat kyllä pelokkaita juntteja. Esim. EU:ssa kelpaa ihan meidän henkilökortit ja omat tilit, tottakai maiden sisäisissä tavoissa on eroja, mutta ei tämä maailma nyt niin pelottava ja outo ole!
Millä tavalla pelokkaita juntteja?
Sillä tavalla ettei uskota ollenkaan siihen, että elämä kantaa. Ulkomaille voi lähteä nykyään varsin helposti kun netin kautta jo pääsee etsimään työpaikkaa. Vuonna 1971 vaan lähdettiin, eikä mistään tiedetty oikein mitään. Kielitaito sentään oli itsellä eväänä ja 150 mummonmarkkaa.
Rn tiedä, kuka ei usko jne. Omassa lähipiirissä useampi ulkomailla töissä. En siis ymmärrä pelokas juntti. Luulisin, että ne ikävämmät reagoinnit liittyy lähinnä siihen Suomen halveksuntaan. Ei se ole ongelma, et haluaa ulkomaille. Se on, jos täältä jotenkin pitää päästä pois ja muualla kaikki niin paljon paremmin jne. Tällaista asennetta näkyy ja se on ikävää. Kai voi arvostaa tärä rakasta kotimaata, vaikka haluaiskin myös ulkomaat kokea.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Aika harva jättäisi maamme sosiaalietuja.
aika harva tietää että niitä on muuallakin.
Niitä sosiaalietuja saa ulkomaillekin jos opiskelet tai olet eläkkeellä. Kyllä opintolainaa, - tukea ja eläkettä saa ulkomaillekin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ehkä lähtisin jos emme pääsisi natoon mutta onneksi päästään. Turkki ei saa f16 koneitansa ennen kuin ovat ratfioinnin suorittanu. Sekä briannialta on artikla 5 vastaavat turvatakuut. Ilman natoon hakemista olisimme yksin ja melko varmasti lähtisin.
ja edelleen se nato jäsenyys ei tarkoita ettei tulisi sotaa ja liikekannallepanoa.
Heippa. Itse olen muuttanut tänne takaisin viisi vuotta sitten seikkailtuani muualla ikävuodet 19-28.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla maailman vaarallisin maa nykyisin. Mutta eihän sitä jengi ymmärrä.
:D Lukitsetko nyt ihan varmasti vastauksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että ensin tarvitset työpaikan. Ilman työpaikkaa et löydä mistään asuntoa. Sinun täytyy varautua käymään työhaastatteluissa eli siitä voi tulla pitkä ja kallis prosessi. Ei ulkomaille noin vaan 'lähdetä'. Toimeentulon ja asunnon hankkiminen on monimutkainen juttu.
Kyllä kai nyt rahalla saa asunnon ilman työpaikkaakin.
Ei saa, tietäisit vaan. Kyllä me ulkoduomalaiset tiedetään, miten homma toimii. Ei Suomesta lompsiva ilman työpaikkaa saa mitään asuntoa tosta noin vaan jollain "rahalla", jonka olemassaolosta ei ole mitään takeita.
Kyllä varallisuudella saa. Voit vaikka rakentaa talon ulkomaille. Työpaikkaa ei varakas ihminen edes tarvitse.
Jep! Tai tehdä esim. lyhyen vuokrasopimuksen ja maksaa koko summan etukäteen. Ja sinä aikana sitten etsii töitä.
Vierailija kirjoitti:
Näkemiin. Käpykaarti saakin lähteä. Ja onnea matkaan jos meinaat muka löytää paremman paikan tältä pissaselta pallolla. Kyllä routa porsaan kotiin tuo.
Mitä tämäkin kommentti on olevinansa? Suomi on monelle ihan hyvä maa mutta älä nyt tosissasi vingu etteikö jollekulle jokin toinen maa sopisi paremmin.
Terv. Saksasta, ekäi ihan heti tule mieleen miksi ikinä muuttaisin täältä takaisin Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moimoi, laita suurlähetystön numero talteen siltä varalta jos uusi maa ei olekaan onnela
Ja jos sairastuu niin kotimaan palvelut tulee mieleen.
Uskomatonta, että joku vielä luulee näin. Mulle Suomen terveydenhuolto on yksi syy, miksi en ole muuttanut takaisin Suomeen. Toinen syy oli aika olemattomat perhe-edut. Kahden lukiolaisen kanssa olisi vielä muutama vuosi sitten mennyt pitkä penni koulukirjoihin yms ja lapsilisätkin olivat (ja ovat vieläkin) olemattoman pienet.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla maailman vaarallisin maa nykyisin. Mutta eihän sitä jengi ymmärrä.
Lähde? Jännä dilemma samalla maailman onnellisin ja vaarallisin maa. Jään odottelemaan lähdettä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että ne ikävämmät reagoinnit liittyy lähinnä siihen Suomen halveksuntaan. Ei se ole ongelma, et haluaa ulkomaille. Se on, jos täältä jotenkin pitää päästä pois ja muualla kaikki niin paljon paremmin jne. Tällaista asennetta näkyy ja se on ikävää. Kai voi arvostaa tärä rakasta kotimaata, vaikka haluaiskin myös ulkomaat kokea.
Miksi pitäisi arvostaa jotakin, jota ei ole itse millään lailla valinnut? Kukaan ei valitse minne syntyy, joten ei silloin voi olla mitään velvollisuutta arvostaakaan sitä synnyinpaikkaa. Sama kuin vaatisi henkilöä rakastamaan järjestetyn avioliiton puolisoa, jonka valintaan ei saanut itse yhtään vaikuttaa. Sehän voisi olla jollekulle muulle ihan kiva kumppani, mutta itselle täysin epäsopiva ja onnettomaksi tekevä, ja kyllä se pitää saada sanoa ääneen.
Suomi esimerkiksi on aika onnela ihmiselle joka haluaa elää sosiaaliturvan varassa eikä viitsi tehdä itse yhtään mitään, ja joka haluaa mököttää kotona klooni-kaverien kanssa. Sen sijaan suomi on todella kurja sellaiselle joka haluaa ja pystyy tekemään töitä ja panostamaan uraansa, tai joka haluaa matkustella ja elää monimuotoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan! Tätä maata puolustetaan,jos tarve vaatii! Tähän maahan joskus kuolenkin aikanaan!
Kuule jos ei esim. ole enää yhtään sukulaista elossa, ei perhettä, parisuhdetta eikä muutakaan kuin sen jonkun ankean lähiön vuokrayksiö kamoineen ja vanha Datsun 100 A, niin niitä ei kyllä paljon tee mieli siinä vaiheessa jäädä puolustelemaan , tai jäädä odottelemaan sitä päivää kun ohjukset jo lentävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että ne ikävämmät reagoinnit liittyy lähinnä siihen Suomen halveksuntaan. Ei se ole ongelma, et haluaa ulkomaille. Se on, jos täältä jotenkin pitää päästä pois ja muualla kaikki niin paljon paremmin jne. Tällaista asennetta näkyy ja se on ikävää. Kai voi arvostaa tärä rakasta kotimaata, vaikka haluaiskin myös ulkomaat kokea.
Miksi pitäisi arvostaa jotakin, jota ei ole itse millään lailla valinnut? Kukaan ei valitse minne syntyy, joten ei silloin voi olla mitään velvollisuutta arvostaakaan sitä synnyinpaikkaa. Sama kuin vaatisi henkilöä rakastamaan järjestetyn avioliiton puolisoa, jonka valintaan ei saanut itse yhtään vaikuttaa. Sehän voisi olla jollekulle muulle ihan kiva kumppani, mutta itselle täysin epäsopiva ja onnettomaksi tekevä, ja kyllä se pitää saada sanoa ääneen.
Suomi esimerkiksi on aika onnela ihmiselle joka haluaa elää sosiaaliturvan varassa eikä viitsi tehdä itse yhtään mitään, ja joka haluaa mököttää kotona klooni-kaverien kanssa. Sen sijaan suomi on todella kurja sellaiselle joka haluaa ja pystyy tekemään töitä ja panostamaan uraansa, tai joka haluaa matkustella ja elää monimuotoista elämää.
Tuo on totta, Suomessa voi jättäytyä yhteiskunnan elätiksi. Sen sijaan tavallisen veronmaksajaperheen edut ovat pienemmät kuin monessa muussa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, oma lähipiirini Suomessa viettää kyllä monimuotoista elämää, matkustelee ja varsin komea urakin on monella. Töitä taitavat yhtä lukuunottamatta tehdä ihan kaikki.
Itse asun ulkomailla ja jos nyt arkea vertailee niin mä teen pidempää työpäivää, mulla on vähemmän lomaa ja maksan asumisesta ja lastenhoidosta monta kertaa enemmän kuin samassa elämäntilanteissa olevat ystävät Suomessa. Muuten arki on aika samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan! Tätä maata puolustetaan,jos tarve vaatii! Tähän maahan joskus kuolenkin aikanaan!
Kuule jos ei esim. ole enää yhtään sukulaista elossa, ei perhettä, parisuhdetta eikä muutakaan kuin sen jonkun ankean lähiön vuokrayksiö kamoineen ja vanha Datsun 100 A, niin niitä ei kyllä paljon tee mieli siinä vaiheessa jäädä puolustelemaan , tai jäädä odottelemaan sitä päivää kun ohjukset jo lentävät.
Ja siellä ulkomailla sua odottaa luksuskartano, unelmiesi urheiluauto ja potentiaalisia puolisoitakin tunkee ovista ja ikkunoista niin että rumimpia pitää jo lätkiä pois.
Lähde jo tänään. Helpompi lähteä nyt suunnitellusti kuin sodan jaloista pak o laisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä ulkomailla sua odottaa luksuskartano, unelmiesi urheiluauto ja potentiaalisia puolisoitakin tunkee ovista ja ikkunoista niin että rumimpia pitää jo lätkiä pois.
Lähde jo tänään. Helpompi lähteä nyt suunnitellusti kuin sodan jaloista pak o laisena
Puhuin ÄÄRItilanteesta.
Enkä odottaisi mitään ilmaisia urheiluautoja tai siellä jossain ulkomailla minua odottavia kartanoita, vaan ihan yksinkertaisesti paikkaa jossain maassa jossa voisin päästä ansiotöihin,oppia siellä maan kieltä ja maksaa vuokrani ja veroni sille maalle ja elää siellä omaa vaatimatonta elämääni .
Se riittäisi .
Siis ilman pelkoa siitä osuuko ohjus asuinpaikkaani tänään, huomenna, tai ensi viikolla , ensi kuussa ,vaiko ehkä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moimoi, laita suurlähetystön numero talteen siltä varalta jos uusi maa ei olekaan onnela
Ja jos sairastuu niin kotimaan palvelut tulee mieleen.
Tämä on kyllä kummallinen päähänpinttymä suomalaisella (sillä kotiin jäävällä). Olen asunut useammassa Euroopan maassa, ja aina saanut erinomaista sekä terveyden- että sairaanhoitoa. En muista, että Suomessa olisi ollut omalääkärisysteemiä, jossa sairaana pääsee vastaanotolle saman päivän aikana, muutoin parin päivän sisällä. Eikä systeemiä, jossa aamukahdeksalta voit kävellä sisään ilman ajanvarausta ja saat vaivasi hoidettua ennen yhdeksää. Saati että lasten lääkkeet olisivat ilmaisia. Lääkärin saa kiinni e-konsultaatiolla saman vuorokauden sisällä, lähetteet erikoislääkärille tarvittaessa tulevat heti e-boksiin jne.
En ole reilu parinkymmenen vuoden aikana haikaillut suomalaiseen sairaanhoitoon, vaikka on vähän vakavampiakin sairastumisia tässä ollut. Erittäin hyvin on hoidettu nykyisessä kotimaassani.
Osa-aikainen, paikallinen henkilökohtainen assistentti on hintansa väärtti.