Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset valittaa työmäärästä ja vapaa-ajan puutteita jos tekee vain 8 h päivässä?

Vierailija
30.06.2022 |

En ymmärrä. Naurettavan vähän ja joillain ruokataukokin tuossa.
Teen viikolla vähintään 50 tuntia ja sitten vielä viikonloppuisin usein ja vapaa-aikaakin on aivan älyttömästi. Jos on vaikka 8-18 töissä joka päivä ja nukkuu 7 tuntia, jää joka päivä 7 tuntia (!!!) aikaa tehdä mitä vaan. Ja viikonloput vielä päälle!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laiskottelee vähäisenkin vapaa-aikansa, joten yhtään lisää ei tarvita netissä olemiseen ja sohvalla sometteluun. Eriasia, jos on aktiivinen ihminen kuten minä. Ulkoilen, pyöräilen, purjehdin, mökkeilen, remontteeraan, luen kirjoja. Minulla aikaa riittää, koska teen n. pari päivää kuukaudessa töitä erittäin kovalla palkalla. Muuten käytän vapaa-ajan aktiivisesti.

Vierailija
22/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8h+1+1 matkoihin siihen vielä iltasella pitää tehtä tuntisuunnitelmia seuraavalle päivälle tai korjata töitä/kokeita.. Tuntuu, ettei aikaa enää ole nykyisin mihinkään.

Ja ennen kuin joku ehtii sanoo, ettei mitään tartte suunnitella niin sori vaan, mutta mulla aineenopettajana on toistakymmentä eo-oppilasta eri ryhmissä päivittäin. Pakkomsuunnitella, et ne saavat edes jotain aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 8-18 sisältää jo työmatkat tunnin suuntaansa plus 8h työpäivän.

Eli 10 tuntia. Sen lisäksi on 14 h aikaa tehdä muuta ja jos nukkuu 7h niin jää 7h muulle. Ap oli oikeassa.

Vierailija
24/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 10 tuntia. Sen lisäksi on 14 h aikaa tehdä muuta ja jos nukkuu 7h niin jää 7h muulle. Ap oli oikeassa.

Minä ainakin tarvitsen unta vähintään 8 tuntia. Suurin osa energiastani kuluu työssä joten vapaa-aikaan ei ole riittävästi energiaa jotta jaksaisi tehdä mitään mikä vie yhtään voimia. Ei siis mitään kivaakaan.

Vierailija
25/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse herään aikaisin ja hoidan aamuisin perheen asioita ja kotitöitä nelisen tuntia. Sitten 8h töitä työmatkoineen. Jää pari tuntia vielä lasten läksyihin, ruoanlaittoon yms. Koirakin täytyy käyttää lenkillä. Nukun 8h yössä.

Paljonko on ruutuaikasi? Veikkaan että ainakin 20 tuntia viikossa.

Vierailija
26/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tarvitsen unta vähintään 8 tuntia. Suurin osa energiastani kuluu työssä joten vapaa-aikaan ei ole riittävästi energiaa jotta jaksaisi tehdä mitään mikä vie yhtään voimia. Ei siis mitään kivaakaan.

Vaikka nukkuisi joka yö 9h ja menisi tunti työmatkoihin, tekemällä 10 h töitä, jää silti vielä 4 tuntia vapaa-aikaa joka ikinen päivä.

Vierailija
27/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nukkuisi joka yö 9h ja menisi tunti työmatkoihin, tekemällä 10 h töitä, jää silti vielä 4 tuntia vapaa-aikaa joka ikinen päivä.

Tai jos tekee 2 h töitä päivässä, jää 22h muuhun. Mihin tällainen kommentointi auttaa? Eikö ihmiset ole tienneet, paljon vuorokaudessa on tunteja? Tosiasia on, että työt ovat erilaisia, eikä kaikkien työpäivien jälkeen vain kykene tekemään jotain, vaikka kuinka jankutettais näitä tuntimääriä.

Vierailija
28/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos tekee 2 h töitä päivässä, jää 22h muuhun. Mihin tällainen kommentointi auttaa? Eikö ihmiset ole tienneet, paljon vuorokaudessa on tunteja? Tosiasia on, että työt ovat erilaisia, eikä kaikkien työpäivien jälkeen vain kykene tekemään jotain, vaikka kuinka jankutettais näitä tuntimääriä.

Työt kuormittaa eri tavalla. Toiset fyysisesti ja toiset psyykkisesti mutta ruhtinaalisesti on vapaa-aikaa vaikka tekisi työkseen mitä tahansa.

Vierailija
29/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee lähes 60 tuntia työtä ja saa kuukausipalkan 38,5 tunnin mukaan niin ei se kovin fiksua minusta ole.

Vierailija
30/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopisto-opiskelija kaikki vapaa-ajat mitä kokopäivätyöstä aikaa jäljelle jää. Työ itsessään on jo hyvin kiireistä ja henkisesti yksi rankimmista aloista. Ihan on riittävästi touhua jo tässä nykyisessäkin kuviossa.

T: 50-vuotias tuleva maisteri

Vierailija
31/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee kaikki työn ulkopuolinen aika pelkästään työstä palautumiseen, enkä edes palaudu muuten kuin jonkun useamman viikon tauon lopuksi. Eli elämäni on vain työtä ja lepoa, ei minulla ole jaksamista tehdä mitään muuta.

Tyypillinen nainen. Halutaan töihin ja sitten itketään uuuuuupumusta vaikka menkkavapaata pidetään jopa useita kertoja kuussa.

Samaan aikaan miehet tekevät samat työt nopeammin ja itkemättä.

Vierailija
32/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yliopisto-opiskelija kaikki vapaa-ajat mitä kokopäivätyöstä aikaa jäljelle jää. Työ itsessään on jo hyvin kiireistä ja henkisesti yksi rankimmista aloista. Ihan on riittävästi touhua jo tässä nykyisessäkin kuviossa.

Naurettavaa että vanhat tädit opiskelee 😂

Muistan kun teille naurettiin professoria myöten jos silloin kun itse opiskelin.

Vierailija
33/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet oikeasti saavasi työpaikan 50+vuotiaana 😂😅😂

Vierailija
34/50 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä nykyään, mutta silti tuntuu, että olen aivan loppu työpäivän päätteeksi. On pakko ottaa tunti sohva lojumista, ennen kuin jaksaa mitään muuta. Sitten urheilua, ruokaa, kissojen ja miehen kanssa ajanviettoa ja kotitöitä. Olen vapaaehtoisesti lapseton. En ymmärrä, mihin väliin työssäkäyvät ujuttavat tämän puolen elämästä. Minulla ei riittäisi aikaa ja energiaa.

Vierailija
35/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo tuntuu että on levännyt ja palautunut ihan tarpeeksi ja voisi jo jotain tehdäkin. Viikonloppu puolivälissä vasta!

Vierailija
36/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiikki vaikuttaa kaikkeen. Pitää kyetä organisoimaan. Laskelmoida enemmään tulevaisuuteen. Priorisoida asioiita.

Vierailija
37/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee kaikki työn ulkopuolinen aika pelkästään työstä palautumiseen, enkä edes palaudu muuten kuin jonkun useamman viikon tauon lopuksi. Eli elämäni on vain työtä ja lepoa, ei minulla ole jaksamista tehdä mitään muuta.

Hyvä. Olet nöyrä ja tunnollinen orja 🤗

Vierailija
38/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita. Työpäivät noin 3-6 tuntisia ja koko kesä lomalla. T. Ope

Vierailija
39/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 4.35, aamulla suihkuun, aamupalat, hampaan pesut ja pukemiset. Tarhalla pitää olla viimeistään 6.00. Siitä vartin ajo töihin, työaika 15.30, tarhalle jos ei mies käynyt lapsia hakemassa. Ruokakauppaan, siivoamaan ja laittamaan ruokaa, yhdessäoloa lapsien kanssa.. Pyykinpesua, lasten iltapuuhat iltakiukkuineen, pyykit kuivumaan ja vaatteet seuraavalle päivälle valmiiksi.

Kuoleman väsyneenä sänkyyn toivon mukaan jo klo 22 ja vapaa-aikaa jäi aamukahvin verran.

Siinnäpä se äitin päivä aikalailla meneekin.

Vierailija
40/50 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka-aikaa ei korvata työntekijälle vaan se tehdään omalla ajalla omalla kustannuksella. Tämä aika on pois omasta elämästä ja alentaa keskituntiansiota. Lähityöläinen on eriarvoisessa asemassa etätyöläiseen verrattuna. Ratkaisuksi lähityölisä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme