Hajunpoisto vahakankaasta? Vinkkejä?!
Ostin käytetyn vahakankaan pöytäliinaksi, ja edellinen omistaja onkin pessyt sen todella vahvanhajuisella pyykinpesuianeella.
Olen tähän mennessä pessyt kankaan pesukoneessa kolmesti (30 asteessa) hajuttomalla pyykinpesuaineella ja etikalla. Lisäksi olen liottanjt kangasta kaksi kertaa noin tunnin ajan vadissa, jossa oli pari desiä etikkaa ja loput vettä. Liotuksen jälkeen ole huuhdellut kankaan pesukoneen huuhteluohjelmalla.
Edelleen löyhkää.
Mitä seuraavaksi? Kangas on nätti eikä ollut ihan halpakaan, joten mielelläni ottaisin sen käyttöön. En ole yliherkkä tuoksuille mutta en kyllä pysty sietämään hajua ruokapöydässä.
Kommentit (11)
Itse pyyhkisin raa'alla etikalla ja veisin ulos tuulettumaan.
Tuskin saat sitä koskaan hajuttomaksi. Kokeilla tuuletella ulkona ja vaikka auringonpaisteessakin.
Joo, joka pesun välissä olen vienyt ulos kuivumaan. Huoh. :(
Lähtee varmaan väritkin ennen kuin tuo haju..
Vierailija kirjoitti:
Itse pyyhkisin raa'alla etikalla ja veisin ulos tuulettumaan.
Tätä kokeilen seuraavaksi.
Roskiin ja Etolasta tai Tokmannilta uusi liina tilalle, alle 10 eur/metri.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin ja Etolasta tai Tokmannilta uusi liina tilalle, alle 10 eur/metri.
Nokun tää on Marimekkoa ja maksaa uutena jotain 50e/metri.
Päivitys, jos joku mahdollisesti kaipaa vinkkejä.
Pyyhin kankaan ylemmän kommentoijan neuvon mukaisesti raa'alla etikalla: kaadoin vähän kerrallaan etikkaa kankaalle ja levitin sen rätillä. Tämän jälkeen annoin tuulettua ulkona vajaan vuorokauden (eilen illalla pyyhin). Haju poistui lähes kokonaan, nyt toin kankaan sisälle eikä se enää haise koko ajan nenään.
Ihanaa tämä viimeinen kommentti. Juuri olin samaa tulossa kysymään kun kallis Marimekon vahakangasliina, joka haisee... vanhalle vahakankaalle. Yritän myös tätä samaa. Aurinkoista kevättä!
Tarpeeksi pitkäksi aikaa ulos tuulettumaan.