Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tulla joskus vielä aidosti onnelliseksi?

Vierailija
30.06.2022 |

En tunne mistään iloa tai tyydytystä, kaikki on kuin ilmaa, ihan kuin elämä olisi ikkunan toisella puolella ja katselisin sinne, saamatta kuitenkaan elää itse nuoruutta.

Olen 20-vuotias, aika paljon on takana päin, lapsuuden koulukiusaaminen, vanhempien olematon tuki, äidin arvostelu ja vertailu siskoihin, lastenkoti nuorempana, psyykelääkkeet 15-16-vuotiaana. Luulen noiden lääkkeiden olevan osasyy miksi en tunne normaaleja asioita, pelkkää surua, ahdistusta, ärtymystä ja masennusta. Toisaalta kyllä lopetin ne, viikon päästä olisi lääkäriin meno. En enää edes pysty käymään töissä muuten kuin 3pv/vko. Sekin on jotain, tiedän.

Pidän itseäni jollain tasolla arvottomana, ja minulla taitaa olla joku kehonkuvanvääristymä, kun tarkkailen itseäni jatkuvasti peilistä ja näen vikoja, jotka ottaa niin ison hallinnan, että en voi elää normaalia elämää, en tiedä johtuuko se masennuksesta vai masennus siitä.

Voi kumpa joku päivä saisin kokea taas aitoa iloa ja rakkautta, ja tyyneyttä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Voit tulla aidosti onnelliseksi.

Se on oikeastaan myös taito. Joillakin se on synnynnäistä ja jotkut opettelee.

Vierailija
2/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minä toivon sinulle sydämeni pohjasta paljon onnellisia vuosia elämääsi. Rakkaudella, Marika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Voit tulla aidosti onnelliseksi.

Se on oikeastaan myös taito. Joillakin se on synnynnäistä ja jotkut opettelee.

Olin lapsena tosi iloinen, hymyilin aina ja kaikille, nyt en ole.

Ap

Vierailija
4/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, minä toivon sinulle sydämeni pohjasta paljon onnellisia vuosia elämääsi. Rakkaudella, Marika

Kiitos.

Ap

Vierailija
5/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla onnelliseksi, mutta se ei tapahdu niin että vaan yks kaks jonain päivänä heräät onnellisena. Sun pitää alkaa työstämään noita sun ongelmia esim. terapiassa ja alettava hankkimaan erilaisia kokemuksia ja tutustumaan uusiin ihmisiin joiden myötä mahdollisesti saisit niitä onnen tunteita.

Vierailija
6/6 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka tuntuisi nyt siltä, että olet saanut kehnot onnellisuuden osakkeet elämääsi varten ei se tarkoita elämäsi olevan kymmenen vuoden kuluttua samanlaista kuin se nyt on.

Onnellisuus on tunne, joka myös muuttaa muotoaan iän myötä. Minulle se oli nuorena melkoista onnentulitusta ja ihanaa leijumista, kun taas 50 + vuotiaana se on kevyen valoisa tunne pitkän pyörälenkin jälkeen. 

Oikeastaan tärkeintä on olla odottamassa onnellisuudesta liikaa ja vertaamatta sitä muiden onneen. Sen kun tajuaa ovat avaimet onneen kädessäsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä