Korvaako Tapiolan vakuutus..
perusvoiteita ja jos todetaan maito-allergia, niin korvaako se niitä " erikois" -korvikkeita? Yks kaveri vaan sanoi ettei korvata, kuulema yksi pienempi vakuutusyhtiö korvaa noi korvikkeet.
Siksi kyselen kun mennään huomenna altistukseen..ja lääkäri määräsi jo viime kerralla rasvoja, joista osa oli perusvoiteita.
-Tiziana
Kommentit (14)
Meillä Tapiolan vakuutus korvasi perusvoiteet kun ne olivat lääkärin reseptillä " pitkällisen ihotaudin hoitoon" . Ei ongelmia, menivät samaan korvaushakemukseen muiden lääkkeiden sun muiden maksujen kanssa.
tiia
No hyvä että korvaa nuo rasvat kun niihin kuitenkin uppos useampi kymmenen euroa. Ja noi maidot mä vähän arvelinkin ettei niitä korvata, tosin huomenna vasta tiedetään onko maito-allergiaa.
-Tiziana
Juu, maitoja ei korvaa..
Mä hain just korvaukset vuoden rasvoista.
Meille lääkäri oli reseptillä määrännyt perusvoiteeksi Bevita-merkkisen rasvan. Se on lääkärin mukaan vastaava kuin Bepanthen. Tykättiin bevitasta kovasti ja ostettiin sitä tosi paljon. Kerran apteekissa sanoivatkin, että kannattaa ostaa ilman reseptiä, sillä tulee halvemmaksi. No minä vastasin, että pakko ostaa respalla koska muuten vakuutus ei korvaa.
Mutta nyt yllätys olikin suuri kun vakuutus ei korvannutkaan, siis Tapiola tätä Bevitaa kun ei heidän mielestään ole lääke vaikka perusvoide onkin. Voi vitsi, vuoden rasvat ostettu " turhaan!" .
Vielä en ole valittanut sinne päin, mutta harmittaa helvetisti kun on mennyt tosi paljon rahaa hukkaan, jos oltais tiedetty, ettei juuri TÄTÄ rasvaa korvaa, niin oltais kyllä otettu joku toinen. Ja kun alunperin vielä varmistin, että korvaahan vakuutus varmasti perusvoiteet kun kaikki vakuutusyhtiöt ei niitä korvaa.
onko kukaan saanut Tapiolasta korvausta Bevitasta??
Eli Tapiola korvaa rasvat vain jos kuuluvat ns. Kela-korvattaviin. Eli apteekista voi aina tarkastaa kuuluuko joku tietty rasva (tai muu lääke) ns. Kela-korvauksen piiriin. Eli ilmeisesti Bevita ei kuulu Kela-korvattaviin ja tästä syystä sitä ei vakuutuskaan korvaa.
Esim Locobase Repair-rasvasta ei vieläkään tule Kela-korvausta, mutta Tapiola on ne meille korvannut. Olen soittanut etukäteen rasva-asioista ja kysellyt. Luulen että miksi Tapiola ei korvannut Bevitaan on kyllä jokin muu syy.
Pyydän aina reseptin myös ihan lasten panadoliin ja muihin perusjuttuihin, ja aina on korvannut.
Ja korvaukset olen isomman vakuutuksesta kerran hakenut ja kaiken sain mitä pitikin.
Niin perusvoiteet, kortisonit, joista ei saa Kela-korvausta, silmävoiteet joita myöskään ei kela korvaa. Ja nyt meillä esikoisella erikoiskorvattavuus astmalääkkeistä eli kela korvaa 72% ja loput vakuutus.
Ainoa mitä meidän vakuutus ei korvaa on matkat ja juuri esim. erikoiskorvikkeet.
Mä hölmö sekotin tässä kaksi asiaa.... Eli vakuutus korvaa toki kaikki lääkkeet mille on resepti (on korvannut myös meille). MUTTA sotkin ajatuksissani asian siihen, kun meillä on Kelan maksukatto tältä vuodelta täynnä, niin saamme apteekista kaikki reseptilääkkeet 1,5 eurolla JOS ne on Kela-korvattavia. Pahoittelen väärää tietoani (hirveä ajatus virhe) sorry!
Möhkö-07:
Pyydän aina reseptin myös ihan lasten panadoliin ja muihin perusjuttuihin, ja aina on korvannut.
mä olen kanssa pyytänyt kaikki mahdolliset reseptillä, joskus nenätipatkin..
Mutta Möhkö-07, milloin sait korvauksen Bevitalle? Voisitko laittaa minulle sähköpostia tai jotain, mulla on tarkoitus valittaa tuosta päätöksestä, oliskin hyvä jos voisi vedota siihen, että se on korvattu jollekin muulle.
hainpa tuon päätöksenkin vielä tähän eli:
" vakuutuksenne korvaa lääkärin määrämiä lääkkeitä. Korvauskäytöntömme mukaan korvaamme myös apteekissa myytäviä perusvoiteita, vaikka ne eivät ole lääkkeitä. Emme valitettavasti voi korvata Bevita-voidetta, koska se ei ole vakuutusehtojen mukainen lääke, eikä korvauskäytäntömme mukaan korvattava perusvoide."
Vakuutusehdoista en löydä kohtaa miksi juuri kyseistä perusvoidetta ei korvata. Päin vastoin, siellä on maininta, että " hoitokuluina korvataan lääkärin määräämät, viranomaisen antaman luvan perusteella apteekista myytävät lääkevalmisteet."
Ja ihan on apteekista Bevita ostettu. Kaikki vitamiinit sun muut on ympätty korvauksen ulkopuolelle, jonka kyllä ymmärrän, mutta en tätä. Mun mielestä tätä ei voi verrata johonkin c-vitamiiniin tai jotain..
Tästä opin kyllä juuri, sen että täytyisi aina tarkistaa korvattavuus, tosin esim. maitoaltistuksen kanssa kyllä varmistinkin, sillä se tuli maksamaan aika lailla.
kiitoksia vielä kerran vastaajille. Tosi omituista että käytäntö vaihtelee. Käytiin tänään altistuksessa jossa todettiin iho-ja suolisto-oireinen maito-allergia:(
Pari kysymystä siis vielä..korvaako Tapiola sen lääkärin kirjoittaman B-lausunnon, josta veloitettiin 40¿? Ja mitä se Almiron Pepti maksaa Kela-korvauksen kanssa?
Ja sit vielä kysymys,kun olemme lähdössä viikoksi Teneriffalle niin mahdammekohan saada takautuvasti korvausta maidosta? Siis koska se Kela-kortti ei kuitenkaan ehdi tulla ennen reissua ja pakko ostaa jonkun verran matkalle maitoa varmuuden vuoksi. Mä siis meinaan jatkaa imetystä toistaiseksi..on vaan tosi tylsää ja vaikeeta siellä Teneriffalla.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
-Tiziana
rasvoja meillä kun menee yli 50 - 100 e kuussa, ja etenkin nuo ei kelakorvattavat huikeissa hinnoissa locobase repair alle 20 e 100g tuubi, aderma exomega(?) uusi rasva meillä 19 e 200 ml ja tietty 100g essex kortisoonia ja aqualan L ja muut " tavalliset" voiteet.
Sekä korvatulehduksia kun oli pienempänä tytöllä niin korvattiin reseptillä
saadut lactophilus jauheet (ettei mee antibiooteista kuralle) ja panadoolit ja muut mennet kans.
Tarkistahan se resepti......että onko siinä maininta käyttötarkoituksesta?
pitkäaikaisen vaikeahoitoisen ihosairauden hoitoon tms.......
oliskohan se se pointti ????
vaan ns. " vapaan kaupan tuote" ja siksi sitä ei korvata. Locobase repairin joku pakkauskoko löytyy tai on ainakin mielelestäni öytynyt lääketaksalta, vaikka onkin ns. kosmeettinen tuote...
Bepanthen taasen on ihan oikeasti lääkkeeksi rekisteröity valmiste ja sellaisista saa korvauksen vakuutuksista, ellei vakuutusehdoissa sitä ulkopuolelle suljeta.
Näin arvelee pari vuotta työelämän ulkopuolella ollut farmaseutti.
Tapiolan ehdoissa sanotaan, että korvaa lääkärin reseptillä määräämät lääkevalmisteet. Bevita ei ole lääkevalmiste. Lääkevalmiste määritellään siten, että tuotteen on löydyttävä Pharmaca Fennicasta (lääkevalmisteluettelo) ja sisällettävä jotain lääkeainetta. Sieltä löytyvät tosin myös vitamiinit, ym. mitkä on rajattu ehdoissa erikseen pois eivätkä sisällä mitään lääkeainetta, joten kaikkea ei Pharmacastakaan tietenkään korvata. Mutta tämä on syy miksi Bevita ei ole korvattava mutta Bepanthen on (bepanthen siis löytyy Pharmacasta).
Meillä on maitoallerginen lapsi ja vakuutus Tapiolasta. Meille on ihorasvat korvattu (reseptillä olevat), mutta ns. erikoismaitoja ei korvata (ainoastaan Kela on korvannut niistä osan, kun on b-lausunto toimitettu sinne). Meille korvattiin myös ensimmäinen ravitsemusterapeutilla käynti, mutta jatkossa ei korvata niitä.