20 pisteiset pointsaajat, mitä syötte päivisin?
Harkitsen pointseille siirtymistä, karppaamalla lihoin 4kg ja urakka on siis vielä isompi : (
10-15 kg pitäisi saada pois ja miellusti 2kk päästä olisi jo 8 kg pois kun lähdemme etelään..
Vinkkej kiitos!
Kommentit (11)
Leipärasvaa 2p edestä. Mä herkuttelen vaniljajogurtilla ja siihen paljon mansikoita.
Aamulla kahvia ja vähän maitoa
Aamupäivällä kaurapuuroa ja mehukeittoa
Lounaaksi 2 näkkileipää ilman voita, pari desiä maustamatonta rasvatonta jugurttia+3tl hilloa ja pari omenaa yht. 3p
Iltapäivällä vettä
Illalliseksi mitä sattuu olemaan ja syön kohtuullisesti.
Iltapalaksi ei mitään tai sitten mehukeittoa tai hedelmä
Onko toi näkkileipä mielestäsi täyttävämpää, kuin esim Vaasan palat?
Täytyy varmaan perehtyä tuohon pointsailuun. Olen sitäkin joskus harrastanut heikoin tuloksin, mutta kokeilenpa uudestaan. Kiitos teille ruokapäiväkirjoista!
-ap
Vähennetyt hiilarit (sokeri, viljatuotteet ja hedelmät) korvataan siten, että kasviksia syödään vähintään puoli kiloa päivässä, proteiinia virallisen suosituksen mukaan ja loput RASVAA. Siksi siis menit metsään.
Mutta onnea pointsailuun, ehkä siinä on selkeämmät ohjeet ihmiselle, joka ei jaksa perehtyä siihen mitä tekee.
joten varmaankin keho pelästyi sitä proteiinin määrää kun ei ole lihaan ja rasvaan tottunut!
-ap
ja laihduin 10kg (eli tarvittavan) 4 kuukaudessa.
Aamulla kaurapuuroa, kahvi
Lounas nuudelipussi
välipala 2 ruisleipää, kinkkua, kurkkua ym, kahvia
illallinen riisiä, kana/kala/lihakastike
iltapala wokkasin kasviksia PALJON, sekaan toisinaan kus kusia
Määriä vain olen tarkastanut. Minusta tämä on mukavaa koska en tunne olevani millään ' kuurilla' .
Tällä hetkellä Pisteitä käytössä 19p/pv.
Aamiaiseksi usein näkkäri (0,5p), 5% Aamupala-juustoa (0,5p), tomaattia tai kurkkua, Danonen kevyt-jugurtti (1p). Kunnon aamiainen siis, ja vain 2p!
Lounaaksi mitä milloinkin, vaikkapa tummaa pastaa ja kevyitä tomaattikastiketta & 3%-fetakuutioita, salaattia. Tai jotain keittoa. Tai ihan mitä vaan. Dr. Oetkerillä on uusi kevyt mozzarella-pizza, josta puolikas on vain 6p. Hyvää ja täyttävää! Lounas minulla usein 5-6p.
Iltapäivällä välipala, usein hedelmä eli 1p. Monesti menee päivän mittaan karkkiakin, olen siirtynyt pidempään kestäviin, koviin salmiakkeihin (turkinpippurit tms.), yhdellä pisteellä niitä imeskelee jo hyvän tovin.
Tässä vaiheessa olen siis törsännyt 10p, ja syönyt hyvin!
Illemmalla kotona saatan syödä vielä toisen, pienemmän lämpimän ruoan, jos mieli tekee. Tai sitten vaikka lämpimän voileivän. Ja sitten vielä myöhemmin illalla vaikka hapankorpun kevyt-tuorejuustolla ja tomaatilla. Ja vaikka jugurttia/viiliä.
Pisteet riittävät mitä mainioimmin, ja nälkä ei ole missään välissä! Ekat 10kg lähti 8 viikossa. : )
aamiaiseksi
tummaleipä, juustoa, kurkkua, tomaattia
lounas
esim tuoretomaattikeitto raejuustolla, tummaleipä
appelsiinia
välipala
profeeljugurttia, mysliä, omenaa
illallinen
kalaa,vihanneksia, perunaa
mehukeittoa
iltapala
pari tummaa leipää tai puuroa tai banaania