Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelua ammattiinne/koulutukseenne liittyen

Vierailija
29.06.2022 |

Haluavatko ihmiset ruveta keskustelmaan teidän kanssanne koulutukseenne tai ammattiinne liittyvistä asioista?

Olen itse teologi ja siksi kuullut valtavasti tarinoita ihmisten suhteesta uskontoon ja kirkkoon.

Olen kuunnellut pitkiä raportteja hengellisistä kokemuksista joskus itkujenkin kera, kirkon kritisoimista eri syistä jne. Ärsyttävimpiä on ne ateistit jotka haluavat väitellä kanssani Jumalan olemassa olosta. Minulle on ihan sama, mitä ihmiset uskovat, enkä todellakaan jaksaisi väitellä. :-D
Myöskään kirkon kritisointi minua ei hirveästi kiinnosta. Enkä tiedä, miksi jotkut ihmiset tuntuvat kokevan lähes henkistä velvollisuudentuntoa tai pakkoa selittää minulle, miksi ovat eronneet kirkosta. Ajattelen, että se on jokaisen oma ratkaisu, eikä minua kiinnosta. :-D

Usein hyvässä hengessä käydyt keskustelut ovat ok, mutta joskus olen ihmisiä joutunut rajaamaan vaihtamalla väkisin aihetta kun on tuntunut siltä, että toinen haluasi viedä keskustelua syvemmälle niin henkilökohtaiseen, joka vaatisi minulta erityisen suurta sensitiivisyyttä ja kuuntelutaitoa. Sellaista minulla kyllä on, mutta joskus haluaisin mielummin pysyä kevyemmissä vesissä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen dramaturgi ja kirjoitan muutakin kuin draamatekstejä. Minulle tullaan kertomaan tarinoita, joista min saisin hyvän aiheen. Eivät tajua, että minulla on aiheita enemmän kuin ehdin koko elämäni aikana kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla