Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko muutto yksinään jos ei ole kaveria tai ketään kuka auttaa?

Vierailija
29.06.2022 |

miten?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoapuyrityksiä

Vierailija
2/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niemi muuttaa vaikka alusta loppuun, jos tarpeeksi maksat. Ei tartte edes pakata tai purkaa tavaroita itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa muuttomiehille. Esim. sänkyä tai muuta isoa ei ole mahdollista liikutella yksinään. Esim. jostain facebook-ryhmästäkin voi saada apua jopa halvemmalla kuin yrityksiltä. Itse voisin pientä korvausta vastaan auttaa kantamaan isoimpia tavaroita.

Vierailija
4/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niemi muuttaa vaikka alusta loppuun, jos tarpeeksi maksat. Ei tartte edes pakata tai purkaa tavaroita itse.

onnistuuko nämä?

-pesukoneen irroitus ? ITse en osaa

-kuka paikalla toisessa asunnossa minne muuttomiehet kantaa tavarat? Jos minä olen vanhassa asunnossa avaamassa ovet

Vierailija
5/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmat. Tai sitten purat kaikki huonekalut osiksi ja kuljetat paloina uuteen kotiin. Tosin vaatii sen, että kalusteet voi helposti purkaa, esim. kaikkia sohvia ei voi.

Vierailija
6/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnistuuko nämä?

-kuka paikalla toisessa asunnossa minne muuttomiehet kantaa tavarat? Jos minä olen vanhassa asunnossa avaamassa ovet

Onnistuu. Anna muuttomiehille avaimet.

Vierailija
7/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa muuttomiehille. Esim. sänkyä tai muuta isoa ei ole mahdollista liikutella yksinään. Esim. jostain facebook-ryhmästäkin voi saada apua jopa halvemmalla kuin yrityksiltä. Itse voisin pientä korvausta vastaan auttaa kantamaan isoimpia tavaroita.

Höpöhöpö.

Just muutin yksin kaikki kamat kerrostalon kuudennesta kerroksesta. Osa kamoista mahtui hissiin, osa piti kantaa rappusia.

Vierailija
8/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lyhyt pikkumuutto niin kannattaa kysyä lähimmältä paloasemalta, josko brankkarit haluavat vähän treenata lihaksiaan. Ainakin pienemmillä paikkakunnilla auttavat mielellään nimellistä korvausta vastaan jos vain miehistöä on muuttoajankohtana vapaana. Paku pitää yleensä itse vuokrata noissa keisseissä.

Vierailija
9/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnistuuko nämä?

Tekevät aivan kaiken ja avaimen voit antaa firman ukoille, jotka on siellä uudessa asunnossa vastassa. Ei sun itse edes tarvitse olla paikalla missään asunnossa, voivat muuttaa vaikka työpäiväsi aikana.

Vierailija
10/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tavaroiden koosta ja painosta ja omista voimista! Oletko vahva?

Vierailija
11/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverimuutto, pillupalkka ja ammattimuutto koettu ja jos niitä vertaa niin ammattimuutto aina.

Vierailija
12/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Just muutin yksin kaikki kamat kerrostalon kuudennesta kerroksesta. Osa kamoista mahtui hissiin, osa piti kantaa rappusia.

Okei, no itse en kykenisi mitenkään raahaamaan esim. sänkyä, sohvaa ja tv-tasoa yksinään rappusia alas. Saati sitten viedä vielä uuteen kämppään.

Vierailija
13/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa maksaa avusta. Suunnittelet vaan hyvin niin selviät ilman stressiä.

Vierailija
14/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole älyttömän isoja huonekaluja niin onnistuu. Olen muuttanut yksin monta kertaa aikoinani. Sängyt, pesukoneet ja jopa sohvankin olen kantanut. On hyviä apuvälineitä , joita voi käyttää. Esim sellainen 4-pyörällä oleva jalusta , minkä päälle voi nostaa...pitää sitten tavarasta kiinni ja kuljettaa sillä. Tietenkin se vaatii, että on jonkinkin verran jerkkua kropassa, että pystyy itse nostelemaan ja kantamaan. Itselläni oli aikonaan suurin vääntö saada pesukone auton takakonttiin, kun se kone piti nostaa niin hemmetin korkealle, kun takakontissa oli reuna niin korkealla.

Vierailija
15/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lyhyt pikkumuutto niin kannattaa kysyä lähimmältä paloasemalta, josko brankkarit haluavat vähän treenata lihaksiaan. Ainakin pienemmillä paikkakunnilla auttavat mielellään nimellistä korvausta vastaan jos vain miehistöä on muuttoajankohtana vapaana. Paku pitää yleensä itse vuokrata noissa keisseissä.

Et ole tosissasi. Pelastushenkilökunnalla on kyllä parempaakin tekemistä kuin raahailla kahvipalkalla neitosten sohvia. Vapaa-ajalla tietysti saa pyytää ketä tahansa mistä tahansa, mutta ei muulloin.

Vierailija
16/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran itse muuttanut pikku hiljaa Volkwagen Golfilla. Vuokrasin 2m2 Pelican-varaston ja sinne kamaa hiljalleen Ikean pahvilaatikoissa. Sänky ja sohva Ikeasta meni osissa. Pesukonetta ei ollut.

Vierailija
17/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen liitännän saa irti, paras kumminkin pyytää kodikonehuoltoa tasapainottamaan uudessa asunnossa.

Pelkästään pakkaaminen, vaatteet, astiat ym.  on niin raskasta, että muuttofirma tarvitaan.

Vierailija
18/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi. Pelastushenkilökunnalla on kyllä parempaakin tekemistä kuin raahailla kahvipalkalla neitosten sohvia. Vapaa-ajalla tietysti saa pyytää ketä tahansa mistä tahansa, mutta ei muulloin.

No niinhän sitä tarkoitin, aika monet palomiehet eivät pistä pahakseen kuntoilua vapaa-ajalla olemalla muuttoapuna. Ei kai kukaan nyt voi tuosta lukea, että tarkoitin työvuorossa olevia palomiehiä.

Vierailija
19/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut roinani yksin ja siihen paloi liikaa rahaa ja oli rankkaa, vaikken kantanut juuri mitään. En pysyisi muuttamaan yhtenä ainoana päivänä, eli joudun maksamaan aina kahdesta asunnosta päällekäin, mutta sellaista se on. Joskus menin muuttomiesten kanssa samalla autolla ja joskus taksilla perässä. 

Vierailija
20/31 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmalla tai yksin sisulla. Molemmat on tehty. Isommista tavaroista voi joutua luopumaan. Myös Jodelista voi kysyä apua. Jotkut ovat valmiita auttamaan. Jotkut ilmaiseksi, osa pienestä korvauksesta. Jos menet sisulla niin suosittelen tätä kappaletta: https://www.youtube.com/watch?v=GlWBreEAZL4.

Olen muuttanut lukemattomia kertoja eikä minulla ole ketään. Toisaalta, kun elämässä on kaiken menettänyt niin tässä mennään vaikka läpi harmaan kiven. Mikään kipu ei tunnu miltään enää. 

N23