Mitä tapahtui pienluokille?
onko totta että pienluokkia/erityisluokkia ei ole enään kouluissa? olen kuullut paljon juttua tuosta että nykyään niitä ei ole.
Mitä ajatuksia teillä on tästä?
Itse ajattelen että niiden lakkauttaminen on pa*ka idea. Olin siis itse erityisluokalla kakkosluokasta eteenpäin. Oppiminen oli silloin noin 12 ihmisen kanssa vaikeaa ja jos olisin ollu normi luokalla se ois mahotonta.
Kommentit (5)
Erityisen tuen tarpeessa olevia oppilaita pyritään säästösyistä integroimaan tavallisiin oppilasryhmiin vaihtelevalla menestyksellä.
Kuitenkin pienryhmiä ja erityisluokkia on yhä olemassa sekä alakoulussa että ylemmilläkin luokilla. Mutta niitä on todella vähän, eikä kaikki apua tarvitsevat todellakaan pääse erityisluokille. Tämä on todella valitettavaa.
Omassa kaupungissa alakouluissa on 13 pienluokkaa, eli noin kaksi per ikäryhmä. Yläkoulussa 1. Kyllä, yksi. Voitte arvata, miten kiva meininki yläkoulussa on Alakoulun rehtori vaan sattuu olemaan sivistysjohtajan puoliso, joten alakoulu saa rahoitusta, yläkoulu ei. Mystistä.
Koulunkäynninohjaaja, yläkoulu
Kuntapäättäjät päättivät säästää. Tyhmää, koska ne samat päättäjät ja heidän lapsensa joutuvat korjaamaan jälkiä vielä vuosikausia.
Ne on kalliita, ei haluta maksaa. Ihmiset vastustaa niistä luopumista, joten muutos ja lakkautukset perustellaan ideologialla : "inkluusio on demokratiaa, kaikilla lapsilla on oikeus yhteisöönsä". Väitetään, että tämä "kaikki samaan tilaan jakamaan säkkituolit" ja "luovan kohtaamisen moduulihallit" on kaikkien yhteisön yksilöiden etu.
Koitapa taistella tuollaista softpoweria vastaan.
Hyvää treeniä maailmanpolitiikan ymmärtämiseen. Kaiken voi perustella kukkakehyksin puhuen.