Miksi pakastaa mansikkaa? Mihin ne voi käyttää?
Tekisi mieli kerrankin pakastaa viisi kiloa mansikkaa, mutta ei aavistustakaan mihin ne pakasteet voisi sitten käyttää. Mansikkarahkasta meillä ei tykkää kukaan eikä halua syödä niitä jugurtin eikä jäätelön päällä. Joten mihin käyttää pakastemansikoita?
Kommentit (21)
Piirakoihin, kiisseleihin, marjavispipuuroon...
Aamupuuron kanssa syön. Smoothieta tehdään joskus
Näillä hinnoilla ei kannata pakastaa.
Lättyjen päälle (hilloksi), mansikkakermakakkuun.
Teen yleensä mansikkasurvosta jota käytän mm. täytekakun täytteenä, lettujen lisukkeena yms.
Itse laitan esim. puuroon, teen jäädykettä, leivonnaisia ja smoothieita.
Suomalaiset mansikat ovat makeita ja miksi niitä on kivempi popsia talvellakin kuin tuoreita espanjalaisia.
MInä survon mansikat ja pussitan ne. Jos on oikein makeasta pitävä voi lisätä sekaan hillosokeria tai tavallista sokeria. Toimii vähäsokerisempana hillomaisena lisukkeena marraskuussa, kun sulattelee pakasteesta.
Syön kohmeisena mansikkamaitona. Pakastan kerta-annos rasioihin.
Kaurapuuron päälle.
Ensin kannattaa tosiaan selvittää itselleen, miksi haluaa syödä mansikoita. Vasta sitten pakastaa niitä.
Eilen teki hirveästi mieli jotain makeaa herkkua ja pakkasesta onneksi löytyi vielä viime vuotisia mansikoita ja mustikoita.
Sulatin hieman mikrossa ja popsin sellaisenaan.
Ehkä sun on turha pakastaa mansikoita jos et tiedä mihin niitä käyttäisit.
Aamulla kaurapuuroo, päälle pakasteesta mansikoita ja vähän sokeria,
mustikat ja puolukat on myös hyvä aamupala lisä.
Vierailija kirjoitti:
Näillä hinnoilla ei kannata pakastaa.
Ostan joka kesä 2 laatikollista mansikoita. Ja suurin osa tietysti pakkaseen, koska ne riittää koko koko vuodeksi.
Oudoin kysymys hetkeen. Miksi sun tekee mieli pakastaa jotain, mitä et edes syö, eikä perheesi syö? Ei minulla tulisi mieleenkään pakastaa esim. sieniä, jos tiedän ettei niitä kukaan söisi.
Ne voi käyttää siihen, että aggressiivisesti ja/tai itkuisena kevättalvella työntää niitä rasioita läheisilleen, että sais pakastimeen tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Oudoin kysymys hetkeen. Miksi sun tekee mieli pakastaa jotain, mitä et edes syö, eikä perheesi syö? Ei minulla tulisi mieleenkään pakastaa esim. sieniä, jos tiedän ettei niitä kukaan söisi.
Koska tykkään puuhailla kotona asioita ja näillä helteillä ei viitsi leipoa kun uuni kuumentaa asuntoa. Olisi paljon aikaa vaikka pakastaa, kun en kestä ulkoilla kuumassa(eli ei ulos kuin aikaisin aamulla tai myöhään illalla). Ap
Ja siis syödään paljon tuoreita mansikoita kyllä, sellaisenaan suoraan suuhun. Ap
Mä en ole tajunnut ikinä tätä suomalaisten kamalaa mansikoiden pakastusvimmaa. Ostetaan laatikoittain niitä, muovisia rasioita pinokaupalla ja sitten pakastellaan. Itse ostan aina tarpeen mukaan kaupan pakastealtaasta suomalaisia mansikoita. Miksi ihmeessä tuota tolkutonta pakastamista täytyisi itse tehdä? Nauttikaa mieluummin kesällä niistä mansikoista tuoreina :)
Mansikoiden pakastaminen itse on ihan turhaa puuhaa. Itse pakastetut mansikat on löllöä mössöä sulaessaan eli ei todellakaan sama asia kuin tuoreet. Kotimaista mansikkaa saa kaupoista pakastettuina ympäri vuoden ja todennäköisesti edullisemmin kuin itse pakastamalla. Teollisuudessa pakastaminen tapahtuu niin kylmässä, että marjat säilyttää vitamiinit ym. paljon paremmin kuin kotipakastetut.
Ihan samaan tarkoitukseen kuin tuoreetkin. Jos et syö mansikoita niin turha niitä sitten on ostaa.