Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunat multaisena vai pestyinä?

Itara pottuilija
29.06.2022 |

Ostatteko perunat mullattuina vai pestyinä?

Itse ostan aina pestyjä. Inhottaa, kun joissain kaupoissa myydään pelkkiä multaperunoita. En todellakaan halua ruveta jynssäämään niitä kotona. Tulee halvemmaksi, kun säöstää vettä ja onhan sillä mullalla vaikutus kilohintaankin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina multaperunoita, jos tiedän, että en tee ruokaa niistä potuista kahden päivän sisään. Perunan kuori vaurioituu aina pestessä ja se alkaa pilaantua. Ja olen muuten käynyt katsomassa, miten niitä perunoita pestään ennen muovipussiin pakkaamista - ja sen jälkeen olen jynssännyt ne pestyt perunat erityisen hyvin! Ei todellakaan ole mitään puhdasta vettä, millä ne pestään...

Tarkkana tosin täytyy olla, koska osa perunoista on pestyjä ja uudelleen mullattuja/turvetettuja, ja ne säilyvät myös todella huonosti.

Vierailija
2/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestyjä jos tiedän tekeväni samana päivänä tai ehkä vielä seuraavana, muuten multaisia koska säilyvät HUOMATTAVASTI paremmin. Toinen vinkki on laittaa herkkusienet biohajoavaan hevipussiin, säilyvät paremmin kuin muovisessa, veikkaan että biohajoavan läpi pääsee ilmaa koska muovisessa kosteutta kerääntyy selvästi ja siksi pilaantuvat nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet perunat multaisena tietenkin. Kun ne pesee, uusista perunoista irtoaa kuoret jo pestessä. Niistä valmiiksi pestyistä ei irtoa kuoret enää vaikka millä jynssäisi. 

Vierailija
4/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multaisina, aina.

Vierailija
5/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multaisina, aina.

Kiva sitten keittää mutavedessä.

Vierailija
6/6 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kilohinnasta. Viime viikolla oli ruotsalaisia pestyjä 0,95 €/kg ja suomalaiset multaiset jotain 4 €. Ei tarvi näillä ruuan hinnoilla miettiä kumpaa ostaisi. Toisena päivänä oli toki pakko sitten ostaa noita multaisia kun pestyt oli loppunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän