Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUSilainen! Miten pääsee irtisanoutumaan määräaikaisesta sopparista?

Meow
29.06.2022 |

Siinäpä kysymys...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään jos koeaika on jo mennyt.

Resurssit on niin tiukilla että elävänä et sieltä pääse niin kauan kuin soppari kahlitsee. Ei niitä kiinnosta pätkääkään vaikka työ siellä tappaisi sinut.

Vierailija
2/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni maksamalla työnantajalle 1 kk palkan sivukuluineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottele esihenkilön kanssa mahdollisuudesta. Saattavat pitää kiinni sopimuksesta, mutta termi kuuluu, etteivät ole suunnitelmien esteenä. Vähän riippuu siitäkin, miten perustelet lähtöaikeesi.

Vierailija
4/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisesta sopimuksesta pääsee kyllä pois, mutta asiasta kannattaa keskustella esihenkilön kanssa. Sopimuksessa todennäköisesti lukee, että työntekijä on velvollinen maksamaan esim yhden kuukauden palkkaa vastaavaa summan työnantajalle sopimuksen purkamisesta. Itse tiedän tapauksia, joissa perustelut ovat riittäneet siihen, että sopimus on purettu yhteisymmärryksessä ilman, että tulee rahallisia sanktioita. Elämäntilanteet saattaa muuttua lyhyessäkin ajassa. Itse HUS:lla työskennelleenä olin sairaslomalla sopimuksen lopun ajan eli ei tarvinut neuvotella asiasta erikseen. Toki olin oikeasti masentunut, uneton ja ahdistunut eli sitä kautta työkyvytön, epäasialliset ja raskaat työolot laukaisivat oireet päälle monen tasapainoisen vuoden jälkeen.

Vierailija
5/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meow kirjoitti:

Koeaikaa on jäljellä parisen kuukautta.

En ole hoitohenkilökuntaa ja työpäiväni on 8h, josta ehkä tunti aktiivista työtä.

-AP

Koeajalla tietenkin riittää että ilmoitat lopettavasi. Siinä ei tarvitse sen kummemmin sopia tai perustella mitään. Sitä se koeaika juuri tarkoittaa.

Vierailija
6/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä saapumatta työpaikalle ilmoittamatta syytä. Ensimmäisen viikon jälkeen työnantaja purkaa työsuhteen. Työsuhteen purkaminen tarkoittaa työsuhteen välitöntä loppumista.

Vierailija
7/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sopimuksen purkua. Olen itse saanut purettua.

Vierailija
8/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua määräaikaisuuden loppuun, tavalla tai toisella hyväksytyllä syyllä.

Vierailija
9/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmänä kysyy hän, eikös koeaika j amääräaikaisuus ole kaksi eri asiaa. Koeaikana saa purkaa molemmin puolin sopimuksen syytä ilmoittamatta.

Vai onko muuttunut?

Vierailija
10/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaset sopparit kusee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi