Yksin asuvat, tressaavaa ja vaativaa työtä tekevät, jaksatko siivota?
Asun yksin, olen akateeminen ja teen vaativaa asiantuntijatyötä. Voimavarani ei yksinkertaisesti riitä siivoamaan. Äitini taas on ollut koko elämänsä pienipalkkaisessa työssä, jossa ei ole tarvinnut tressata. On synnyinkodissaan tosi tarkka siisteydestä ja lattioilla ei saa olla mitään tavaraa. Minun asuntoni on hallittu kaatopaikka. Olemme onneksi saaneet sovittua, etteivät käy minulla kylässä, tulen sitten heille.
Onneksi nykyisellään välimatkaakin on riittävästi. Todennäköisesti saisin itsemurhaan partaalle menevän hermoromahduksen, jos äitini esim. alkaisi arvostelemaan asiaa. Isäni varmaan kehottaisi hankkimaan naisen siivoamaan, mutta eihän nyt vanha pappa tajua ,ettei yksikään ikäseni, viehättävä nuori nainen suostu kotipiiaksi.
Kommentit (29)
Moi ap.
Jaksan siivota erittäin hyvin.
Se on minulle,ns, terapiaa, sillä asuantuntija työssä, työpäiväni täyttyvät henkisestä duunistta. Eli aivotyöstä.
Siivoan ykeensä perusteellisemmin kahden vkon välein.
Sen jälkeen kutsun ystäväni vuorostani syömään ja viettämään mukavaa iltaa luokseni.
Syömme hitaasti ja nauttien ja juomme ruuan kanssa viiniä.
Pääsääntöisesti ei kenenkään työasioista keskustella, vaikkakin joskus sitäkin tapahtuu.
Samalla tavoin fyysistä työtä tekevät voivat palkata kotisivoojaan, kun eivät jaksa enää perjantaisin siivota kotiasn.
Vaan haluavat tulla siistiin kotiin, lämmittää saunan ja rentoutua loikoillen ja levätä fyysisestä rasituksesta.
Ja jos joku luulee, ettei heillä ei ole varaa siihen, voin vakuutaa että taatusti on.
Tämä on kyllä hölmöin kirjoitus pitkään aikaan. Yksin asuva eläimetön ja lapseton ihminen ei saa pidettyä kotiaan siistinä?
Minulla on kolme koululaista ja kaksi koiraa ja asiantuntijatyö ja kotia sotkee aina joku, vaikken itse ole paikalla ja silti meillä on siisti koti!
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan mieluummin lenkkeillä tai vaan olla työn ulkopuolella eli siivous jää kyllä aika vähiin varsinkin kesällä. Tavaroille ei ole kunnollisia säilytyspaikkoja, niin tulee niitä kasoja, jotka tekee epäsiistin vaikutelman, vaikka moppaisin lattiat tai pesisin kylppärin eli ei ole kuitenkaan kovin likaista. Sisällä siivoaminen ei vastaa ulkona liikkumista, ja pakko saada happea töiden jälkeen. Nämä kotinsa siistinä pitävät tekevät varmasti siivouksesta osittain harrastuksen ja siten saavat aikaan sen siivouksenkin töiden ohessa.
Minä en kerää kekoja ja kasoja. Tavarat, vaatteet tms menee aina paikalleen saman tien. Normaalia elämää, ei lääväilyä.
Lääväily on normaalia elämää.
Ei ole.
Kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja voin vakuuttaa, että on. Harva elää niin siististi arkeaan kuin sinä tai ystäväsi, kun vierailet heidän kotonaan. Monet ihmiset ovat laiskoja, kiireisiä, mielenterveysongelmaisia ja heillä on liikaa tavaraa.
Riippuu täysin työstäsi millaisia koteja näet.
Miljoona-asunnoissa Kaivopuistossa asuu hamstraajia siinä kuin vuokrataloissa Jakomäessä.
Huoltomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan mieluummin lenkkeillä tai vaan olla työn ulkopuolella eli siivous jää kyllä aika vähiin varsinkin kesällä. Tavaroille ei ole kunnollisia säilytyspaikkoja, niin tulee niitä kasoja, jotka tekee epäsiistin vaikutelman, vaikka moppaisin lattiat tai pesisin kylppärin eli ei ole kuitenkaan kovin likaista. Sisällä siivoaminen ei vastaa ulkona liikkumista, ja pakko saada happea töiden jälkeen. Nämä kotinsa siistinä pitävät tekevät varmasti siivouksesta osittain harrastuksen ja siten saavat aikaan sen siivouksenkin töiden ohessa.
Minä en kerää kekoja ja kasoja. Tavarat, vaatteet tms menee aina paikalleen saman tien. Normaalia elämää, ei lääväilyä.
Lääväily on normaalia elämää.
Ei ole.
Kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja voin vakuuttaa, että on. Harva elää niin siististi arkeaan kuin sinä tai ystäväsi, kun vierailet heidän kotonaan. Monet ihmiset ovat laiskoja, kiireisiä, mielenterveysongelmaisia ja heillä on liikaa tavaraa.
Riippuu täysin työstäsi millaisia koteja näet.
Miljoona-asunnoissa Kaivopuistossa asuu hamstraajia siinä kuin vuokrataloissa Jakomäessä.
Elämänhallintaongelmaisia kohtaa esimerkiksi sosiaalityöntekijänä, sen sijaan esimerkiksi kiinteistönvälittäjänä näkee etupäässä onnistujien koteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on robotti- imuri ja minulla käy siivooja.
Robotti-imuri ei nosta kalsareita lattialta.
Miksi joku jättäisi ne kalsarit lattialle, kun samalla vaivalla voi laittaa pyykkikoriin?
Ei se laiskuus katso mitä työtä teet ja mikä olet koulutukseltasi.
Asun yksin, olen vaativassa ja stressaavassa työssä (en akateemisesti koulutettu). Aikataulut ovat kireät ja ylitöitä tulee enemmän kuin laki sallii (noin 400h vuodessa). Siivous ei voisi vähempää kiinnostaa mutta se on tapa rentoutua ja saada pää nollattua. Eihän sitä joka päivä tarvitse siivota kun pitää paikat järjestyksessä. Yhtenä päivänä imurointi ja pölyt, muuten tavarat aina paikoilleen. Silloin jää kuusi päivää aikaa harrastaa muuta. Noh, mulla menee yksi viikko kuukaudesta töissä mutta ne kolme muuta viikkoa on silti vielä käytössä. Kerran kvartaalissa varaan koko päivän siivoukseen eli pesen kaikki paikat, sitä en muutoin tee (paitsi wc tietysti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on robotti- imuri ja minulla käy siivooja.
Robotti-imuri ei nosta kalsareita lattialta.
Miksi joku jättäisi ne kalsarit lattialle, kun samalla vaivalla voi laittaa pyykkikoriin?
Epäsiisti elämänhallintaongelmainen jättää niille sijoilleen. Mun anoppilassa vaatehuoneen lattia oli täynnä myttyjä jotka oli "pudonneet päältä".
Ymmärrän erinomaisesti ja siksi aina välillä kutsun ystäviä kylään. Sosiaalinen pakko on ainut motivaattori joka saa mut siivoamaan. Jos olisin yksinäinen en siivoaisi varmaan ikinä.
Asun yksin ja pidän siisteydessä. Ylläpitosiivous on se juttu. Inhoan suursiivousia. Joka päivä tavarat paikalleen, keittiö siistitään kuntoon iltaisin eli tiskit koneeseen aina heti ja iltaisin tasojen pyyhintä. Pölyhuisku ja imurointi n neljän päivän välein. Wc ylläpidetään siistinä päivittäin. Siistiä on. Kaikkein inhottavinta on tulla sotkuiseen kotiin töistä tai reissusta. Siivoan n 8 min päivässä. Ei siis paljoa. Erikseen ikkunan pesut ym.