Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuvat, tressaavaa ja vaativaa työtä tekevät, jaksatko siivota?

Vierailija
28.06.2022 |

Asun yksin, olen akateeminen ja teen vaativaa asiantuntijatyötä. Voimavarani ei yksinkertaisesti riitä siivoamaan. Äitini taas on ollut koko elämänsä pienipalkkaisessa työssä, jossa ei ole tarvinnut tressata. On synnyinkodissaan tosi tarkka siisteydestä ja lattioilla ei saa olla mitään tavaraa. Minun asuntoni on hallittu kaatopaikka. Olemme onneksi saaneet sovittua, etteivät käy minulla kylässä, tulen sitten heille.
Onneksi nykyisellään välimatkaakin on riittävästi. Todennäköisesti saisin itsemurhaan partaalle menevän hermoromahduksen, jos äitini esim. alkaisi arvostelemaan asiaa. Isäni varmaan kehottaisi hankkimaan naisen siivoamaan, mutta eihän nyt vanha pappa tajua ,ettei yksikään ikäseni, viehättävä nuori nainen suostu kotipiiaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on robotti- imuri ja minulla käy siivooja.

Vierailija
2/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri ei nosta kalsareita lattialta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen vaativassa asiantuntijatyössä ei osaa kirjoittaa sanaa stressi?

Vierailija
4/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pitkään aikaan ole luullut että akateemisesti kouluttautunut on älykäs.

Vierailija
5/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksaisit siivota, jos sinulla akateemisen urasi lisäksi olisi papi pilttiä pyörimässä jaloissa? Vai luuletko, että mies hoitaisi omien töidensä lisäksi ?lapset ja kotityöt

Vierailija
6/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina. Loman lähestyessä jätän siivoamisen lomalle.

Vierailija
7/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri ei nosta kalsareita lattialta. 

Onko lattialle pakko heitellä kalsareita?

Vierailija
8/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva siivota. Se saa muut huolet unohtumaan ja näkee työnsä tulokset. Jos on joku mietityttävä juttu mielessä, se hautuu sopivasti päässä kun imuroi tai tiskaa tai mitä nyt milloinkin. Mutta ei tämäkään kaikille toimi. Minä olin muuten kauhean sotkuinen nuorempana, mutta se on vaihtunut nyt alati siivoon. 

Vierailija
9/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tressata????

Vierailija
10/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä sotkee?

Vierailija
11/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä sotkee?

Nainen itse. 😂

Vierailija
12/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia kerrallaan, eli vaikka aamulla 5min. tuuletus, joka päiväinen imurointi ja tasojen pyyhintä ja tavarat paikoilleen. Kerran viikossa pölyjen pyyhkiminen ja pyykit. Asuin joskus tohtori opiskelijan kanssa joka asui aika kammottavissa olosuhteissa, ei kukaan voi nauttia sekasorrosta ja liasta. Motivaatiomusiikkia päälle se auttaa.

Vierailija
13/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mieluummin lenkkeillä tai vaan olla työn ulkopuolella eli siivous jää kyllä aika vähiin varsinkin kesällä. Tavaroille ei ole kunnollisia säilytyspaikkoja, niin tulee niitä kasoja, jotka tekee epäsiistin vaikutelman, vaikka moppaisin lattiat tai pesisin kylppärin eli ei ole kuitenkaan kovin likaista. Sisällä siivoaminen ei vastaa ulkona liikkumista, ja pakko saada happea töiden jälkeen. Nämä kotinsa siistinä pitävät tekevät varmasti siivouksesta osittain harrastuksen ja siten saavat aikaan sen siivouksenkin töiden ohessa.

Vierailija
14/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan mieluummin lenkkeillä tai vaan olla työn ulkopuolella eli siivous jää kyllä aika vähiin varsinkin kesällä. Tavaroille ei ole kunnollisia säilytyspaikkoja, niin tulee niitä kasoja, jotka tekee epäsiistin vaikutelman, vaikka moppaisin lattiat tai pesisin kylppärin eli ei ole kuitenkaan kovin likaista. Sisällä siivoaminen ei vastaa ulkona liikkumista, ja pakko saada happea töiden jälkeen. Nämä kotinsa siistinä pitävät tekevät varmasti siivouksesta osittain harrastuksen ja siten saavat aikaan sen siivouksenkin töiden ohessa.

Minä en kerää kekoja ja kasoja. Tavarat, vaatteet tms menee aina paikalleen saman tien. Normaalia elämää, ei lääväilyä.

Vierailija
15/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jaksan. En viisti sonnan keskellä asua. 

Vierailija
16/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativassa asiantuntijatyössä eikä osaa kirjoittaa suomea. 1/5 voisi antaa tästä kyhäelmästä. 

Vierailija
17/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerää kekoja ja kasoja. Tavarat, vaatteet tms menee aina paikalleen saman tien. Normaalia elämää, ei lääväilyä.

Lääväily on normaalia elämää.

Vierailija
18/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
19/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja voin vakuuttaa, että on. Harva elää niin siististi arkeaan kuin sinä tai ystäväsi, kun vierailet heidän kotonaan. Monet ihmiset ovat laiskoja, kiireisiä, mielenterveysongelmaisia ja heillä on liikaa tavaraa.

Vierailija
20/29 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja voin vakuuttaa, että on. Harva elää niin siististi arkeaan kuin sinä tai ystäväsi, kun vierailet heidän kotonaan. Monet ihmiset ovat laiskoja, kiireisiä, mielenterveysongelmaisia ja heillä on liikaa tavaraa.

Riippuu täysin työstäsi millaisia koteja näet.