Onko täällä muita jotka käyvät töissä, ja saavat palkkaa oikeastaan saman verran tai jopa vähemmän työmatkakuljen jälkeen...Verrattuna tukiin joita saivat työttömänä?
Kaikki sanoivat mulle että tästä se mun elämäni kohenee kun pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen työllistyin matalapalkkaiseen duuniin 5 vuotta sitten...Edelleen palkkani on käytännössä sama, huolimatta inflaatiosta.
Töihin mennessäni elintaso pysyi oikeastaan samana versus työttömyys, ja nyt se on varmaan jo alempi.
Jotenkin huijattu ja hölmö olo?
Kommentit (4)
Juu plus joudumme maksamaan monta sataa päiväkotimaksuja jotka työttömät toki saavat ilmaiseksi. Juuri tuli takautuvasti maksettavaa lähes tonni kun olemme tehneeet ylitöitä että saadaan bensat maksettua 😊
Joo siis todellakin...En tiedä miten tällä 11e/h palkalla pitäisi tulla toimeen PK-Seudulla
Työttömänä on lisäksi mahdollista syödä hyvin ja säästää. Ehtii juosta tarjousten perässä ja laittaa kunnon ruokaa, leipoa itse, nyt kesällä mm marjapiirakkaa. Vaatteita löytää hyvin kirppareilta, second handeista, työttömänä on aikaa käydä etsimässä.
Töissä stressiä, aikatauluja, ei ehdi/jaksa siivota kotona kunnolla.
Itse tein 25v saman alan töitä samassa firmassa, nyt kun työpaikka pisti pillit pussiin, ei ole mikään hinku työelämään. Pienet tuet ei haittaa, elämänlaatu on parempaa. Perintöä on tulossa reilusti, vanhuus ei huoleta. Mutta nyt viiskymppisenä on tärkeämpääkin kuin rahan perässä juoksu ja mielen ja kropan hajottaminen työelämässä.
Palkkojen pitäisi kyllä nousta mutta työnantaja maksaa mielellään minimin.