Voiko olla masentunut ja väsynyt niin että sitä ei itse edes tajua.
Mun jaksamisesta kun ollaan hirveän huolissaan neuvolassa, sairaalassa, sukulaisten taholta jne, koska meillä on erityislapsi perheessä. En tunne olevani väsynyt tai masentunut, pikemminkin päinvastoin, mutta rupesin vain miettimään. Meidän tilanteessakin kun olisi normaalia olla väsähtänyt, hermoraunio tai ihan mitä tahansa muuta kuin (yli?)energinen ja (teko?)pirteä... Entäs jos mä en vaan osaa pysähtyä ja saankin yhtäkkiä jonkun totaalisen burnoutin?
Kommentit (8)
Hirvittää vaan ajatus siitä että mitäs jos kuitenkin mullakin on joku romahdus tulossa, se kun olisi ainakin psykologin mukaan normaalia meidän tilanteessa.
ap
Saatko nukkua tarpeeksi? Jos saat, muiden puolesta niin nukutko sitten kans täydet unet? Heräätkö yöllä ilman syytä?
Sitten se että pohditko koskaan riittämättömyyttä? Piisaatko perheellesi? Entäs itsellesi?
Vaikea keksi niitä merkkejä, vaikka itse olen kokenut äkkipysäyksen.
2
Tietysti sinun on silti hyvä tiedostaa raskaaseen tilanteeseesi liittyvät riskit. Huolehdi jaksamisestasi. Miten pystyt rentoutumaan aina välillä ja lataamaan itseäsi.
ilman, että romahtavat. ja toiset sitten taas masentuu ilman erityistä syytä. En olisi huolissani. Jos et tunne alakuloa niin turhaan asioita ailaa vatvomaan.
Tai tietysti voisin jättää siivoamisen väliin ja katsoa telkkaria jos lapset sattuvat nukkumaan samaan aikaan, yleensä mä vaan päädyn esimerkiksi tiskaamaan samalla kun katson telkkaria silloinkin kun lapset nukkuvat, meillä kun keittiöstä näkee olkkariin niin molempia voi tehdä yhtä aikaa. Tai ripustan samalla pyykkejä, kerään leluja, laitan ruokaa tai parhaimmillaan teen niitä kaikkia samaan aikaan.
Nukkuminen jää kun vauva valvottaa öisin, javanhemman lapsen lääkkeiden takia mä pääsen nukkumaan muutenkin vasta puolenyön jälkeen, jos pääsen. Riippuu vauvasta... ja aamulla pitää herätä laittamaan lääkkeitä vaikka lapset nukkuisikin. Eli yöunet jää aika vähiin
Vierailija:
Tietysti sinun on silti hyvä tiedostaa raskaaseen tilanteeseesi liittyvät riskit. Huolehdi jaksamisestasi. Miten pystyt rentoutumaan aina välillä ja lataamaan itseäsi.
Eikö lääkkeitä voi antaa aikaisemmin illalla ja myöhemmin aamulla? Tai mies tiskata niin että sinun ei tarvitse telkkaria katsoessa sitä tehdä?
se ei ole enää vain tavanomaista pirteyttä.
jos tuohon nyt tulee jokin muu pommi, se voi murtaa kamelin selän.