Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En hallitse talousasioitani ollenkaan. Saan rahaa ja otan lainaa, käytän sen aina viikossa. Olen saanut kahdessa viikossa 2600€ ja tilillä on 2€.

Vierailija
28.06.2022 |

En vain pärjää enää talouteni kanssa. Tuhlaan menemään ja elän kuin viimeistä päivää.

En tiedä miksi sekoilen tällä tavalla. Tätä on jatkunut kuukausia enkä pysty ryhdistäytymään.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kerry myöskään säästöön yhtään. Tiedän ja tiedostan elämänytyylini ja kovin aina koitan. Diagnoosina on adhd. Terapian avulla koitetaan saada mun elämää kuntoon.

Ei terapia auta jos aivokemia on sekaisin. Pyydä lekurilta Concertaa tms.

Vierailija
22/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksisuuntainen ja se on vaan auttanut urallani ja sijoituksissa. Firmani pyörii nyt käytännössä työntekijoideni tekemänä. Ei se sairaus useinkaan mihinkään tuhlailuun johda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kerry myöskään säästöön yhtään. Tiedän ja tiedostan elämänytyylini ja kovin aina koitan. Diagnoosina on adhd. Terapian avulla koitetaan saada mun elämää kuntoon.

Ei terapia auta jos aivokemia on sekaisin. Pyydä lekurilta Concertaa tms.

Ei Concertaa noin vain pyydetä lääkäriltä, siihen tarvitaan adhd -diagnoosi, jonka saaminen taas on pitkä prosessi. Adhd puolestaan ei ole mielenterveyden vaan neurologinen häiriö. En ole ammattilainen mutta aloittajan ongelmat kuulostavat enemmän mielenterveydellisiltä.

Vierailija
24/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen vain niin pettynyt itseeni ja vähät välitän enää. Tämä on vuosien tulos.

Olen ollut joskus erittäin täsmällinenkin ja saanut säästöjä kasaan. Olen voinut myös nauttia viinistä ja laihtunut koska olen syönyt pääosin terveellisesti.

On ollut aika, jolloin olen ollut hyvin asiani hoitava ihminen.

Nyt olen ihan passiivinen kaiken suhteen.

Teen kyllä mitä pitää eli hoidan laskut, käyn töissä, siivoan jne mutta muuten en oikein pärjää. Keskivaikea masennus on todettu.

Paskinta on kun en edes tiedä mistä tämä johtuu. Olen ajatellut, että käsittelin sen pahan ajan elämässäni jossa tapahtui traumaattisia asioita mutta olen sen jäljiltä edelleen ihan pihalla. Elämänilo katosi tuon minuun kohdistuneen väkivallan, burnoutin ja kaikkien muutoksien jälkeen mitä tapahtui lyhyessä ajassa. Se oli itselle tosi kova paikka ja tuntui loputtomalta suolta.

Nyt kun tilanne on suht stabiili ja elämä jatkuu, kaikki on oikeastaan ulkoisesti ihan hyvin niin olen edelleen omassa kuplassani.

Tuntuu kuin pitäisi koko ajan olla jossain muualla enkä halua elää tällaista elämää..

Jokin päässäni vain naksahti kun sietokyky ylittyi.

Ap

Vierailija
25/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paha ajanjakso kesti kaksi vuotta.

Nyt siitä on kohta takana kaksi vuotta ja olen päässyt paljon eteenpäin.

Kohta alkaa ehkä terapia, minulla on uusi asuinpaikka tiedossa johon haluaisin muuttaa, on uudet työkuviot ja kaikki. Ulkoisesti olen päässyt uskomattoman hyvin eteenpäin vaikka olen elänyt itsetuhoisten ajatuksien kanssa.

Mieleni ei vain parane täysin, ainakaan vielä ole parantunut. Pahimmillaan koin jatkuvaa ahdistusta ja täydellistä epätoivoa. Se oli ihan hirveää elää jatkuvassa stressitilassa ja pelossa. Nyt en oikeastaan pelkää, olen ehkä ahdistunut mutta en koko aikaa.

Tunteet ovat pääosin kuolleet enkä ole enää kovin herkkä ihminen tai sitten kaikki on vain hautautunut jonkun selviytymismoodin alle.

Ap

Vierailija
26/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla adhd minkä aiheuttamaa levottomuutta yrität lievittää alkoholilla ja pelaamisella?

Vierailija
27/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sulla adhd minkä aiheuttamaa levottomuutta yrität lievittää alkoholilla ja pelaamisella?

Ap juuri kertoi edellä että on joskus ollut hyvinkin täsmällinen ja asiat sujuneet hyvin, sitten tapahtunut ikäviä asioita ja sairastunut masennukseen. Adhd on synnynnäinen häiriö, jos kyse olisi siitä hänellä olisi ollut näitä ongelmia koko ikänsä.

Vierailija
28/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Jos voisin jotain sanoa mielenmaisemastani niin koko ajan haluan olla jossain muualla kun missä olen. On sisäinen levottomuus, jota kutsun ahdistukseksi. On paineita kun tiedän mitä pitäisi tehdä mutta en vain jostain syystä kykene sillä kapasiteetilla toimimaan kun pitäisi. Istun pitkään ja pähkäilen, että pitäis kohta ryhtyä tekemään. Jos se on uuden oppimista niin ahdistun jo valmiiksi koska tuntuu, etten jaksa suodattaa aivojen läpi mitään uutta. Kaikki on vain mössöä ja vaikee käsiteltäväksi. Jos opin, niin unohdan sen nopeasti. En oikeasti siis opi mitään.

Ap

Vierailija
29/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nuo ongelmat ovat traumaperäisiä, niin sitten terapia on varmasti hyvä hoito, ja toivottavasti auttaa, kun pääset sinne. Sitä odotellessa kannattaisi varmasti yrittää välttää ainakin niitä uhkapelejä, koska ne ovat mielestäni isoin riski vaikeiden taloudellisten ongelmien aiheuttamiseen.

Vierailija
30/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene velkaneuvontaan ja ala tekemään asioita taloutesi parantamiseksi. Joko muutat käyttäytymistäsi tai et. Ihan oma valinta.

Vierailija
31/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Sykerö. kirjoitti:

Jospa sinulla on mania? Olisiko lääkäristä apua?

No juurihan ap kertoi että mania ei ole 😀😀

Vierailija
32/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap juuri kertoi edellä että on joskus ollut hyvinkin täsmällinen ja asiat sujuneet hyvin, sitten tapahtunut ikäviä asioita ja sairastunut masennukseen. Adhd on synnynnäinen häiriö, jos kyse olisi siitä hänellä olisi ollut näitä ongelmia koko ikänsä.

Joo, olen aina ollut hajamielinen ja jännittynyt. Sille taas on varmaan ollut perusteena tunne epäonnistumisesta. Jännitän niin paljon, että muutun joskus kömpelöksi eikä aivot pysy perässä koska en pysty keskittymään paineiden alla.

No mutta minua on auttanut tunnollisuus ja ne hetket elämässä kun tuntuu kuin olisin omalla sivullani ja tiedän mitä teen. Se on ihanaa kun tuntee seisovansa omilla jaloillaan heikkouksista huolimatta. Silloin on hyvä olla kun saa itsevarmuutta elämäänsä.

Nyt vaan se puuttuu. Itsevarmuus ja tieto siitä, että mitä teen. En tiedä yhtään enää muuta kun että eteenpäin on mentävä. On epämääräinen tulevaisuudennäkymä vaikka on unelmia joita kohti menen.

Ap

Vierailija
33/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vain yksinkertaisesti heikko mieli.

Lopeta ihan ekana pelaaminen, masturbointi ja ota itseäsi niskasta kiinni.

pienin askelin eteenpäin.

Vierailija
34/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nuo ongelmat ovat traumaperäisiä, niin sitten terapia on varmasti hyvä hoito, ja toivottavasti auttaa, kun pääset sinne. Sitä odotellessa kannattaisi varmasti yrittää välttää ainakin niitä uhkapelejä, koska ne ovat mielestäni isoin riski vaikeiden taloudellisten ongelmien aiheuttamiseen.

Totta. Tuskin talousongelmia olisikaan jos en olisi koskaan pelannut.

Ap

Vierailija
35/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen aina ollut hajamielinen ja jännittynyt. Sille taas on varmaan ollut perusteena tunne epäonnistumisesta. Jännitän niin paljon, että muutun joskus kömpelöksi eikä aivot pysy perässä koska en pysty keskittymään paineiden alla.

No mutta minua on auttanut tunnollisuus ja ne hetket elämässä kun tuntuu kuin olisin omalla sivullani ja tiedän mitä teen. Se on ihanaa kun tuntee seisovansa omilla jaloillaan heikkouksista huolimatta. Silloin on hyvä olla kun saa itsevarmuutta elämäänsä.

Nyt vaan se puuttuu. Itsevarmuus ja tieto siitä, että mitä teen. En tiedä yhtään enää muuta kun että eteenpäin on mentävä. On epämääräinen tulevaisuudennäkymä vaikka on unelmia joita kohti menen.

Ap

Hiukan kuulostat minulta.

Epäonnistumisen pelko, pyrkimys silti täydellisyyteen.

Itse pelaan myös suurimman osan rahoistani.

Onko sinulla yksinäisyyttä? Hyväksytyksi tulemisen tarvetta?

Turvallisuushakuisuutta?

Jotenkin koen, että kaikki tuollainen ruokkii riippuvuuksiin kiinni jäämistä.

Kun ahdistaa, niin pakenee pelaamiseen.

Pelaaminenhan aktivoi saman mielihyväkeskuksen, kuin alkoholi.

Siitä saa hetken helpotuksen ja mieli tavallaan tyhjenee. Mutta niin tekee tilikin.

Olisi tärkeää, että löytäisit itsellesi mieluisaa tekemistä ja sosiaalista elämää.

Olen huomannut, että kun on tekemistä ja ihmisiä joiden kanssa jutella, ei edes ajattele pelaamista.

Olen huomannut, että esimerkiksi pelkästään jo tämän av-palstan lukeminen ja tänne kommentointi vie ajatukset pois pelaamisesta ja tulee "kuulluksi" koska voi kirjoittaa mielipiteitään. =)

Kiitos siis teille kaikille jotka täällä postaatte aloituksia ja kerrotte mielipiteitänne.

Vierailija
36/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen liittyy sun aivokemiaan, toiminnallinen häiriö.

Samaa kun tuossa ylhäällä kommentoiva puhuu masturboinnista.

Pystytkö myöntämään asian itsellesi`

Pelaamisessa on samat dopamiiniryöpyt kuin seksin/masturboinnin harrastamisessa.

pakonomainen pelaaminen

pakonomainen osteleminen

pakonomainen syöminen

pakonomainen alkoholinkäyttö

pakonomainen seksin harrastaminen

lista  voi jokainen jatkaa jos huomaa itsessään jonkun pakonomainen toimintatavan.

ja kaikki ovat mielen ja aivojen toiminnalisia häiriöitä.

Sama toimintatapa, sama lopputulos.

Vierailija
37/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täälä jo vähän töksäyttäen osui naulan kantaan, sä et panosta itseesi, sä panostat murehtimiseen ja suorittamiseen, ne vaatii energiaa ja aikaa ja sä tulet koko ajan paremmaks murehtijaks ja paremmaks oleen välinpitämätön suorittaja.

Tee itsestäsi fiksumpi, opettele uusia asioita, tee itsestäsi taitava käsitöissä, rakenna kaunis koti, ota askeleita ollaksesi nätimpi, tee itelles syitä välittää itestäs, PANOSTA ITSEESI.

Jos olet letarginen, eli väsynyt ilman tarvetta unelle, siihen auttaa liikunta.

Vierailija
38/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täälä jo vähän töksäyttäen osui naulan kantaan, sä et panosta itseesi, sä panostat murehtimiseen ja suorittamiseen, ne vaatii energiaa ja aikaa ja sä tulet koko ajan paremmaks murehtijaks ja paremmaks oleen välinpitämätön suorittaja.

Tee itsestäsi fiksumpi, opettele uusia asioita, tee itsestäsi taitava käsitöissä, rakenna kaunis koti, ota askeleita ollaksesi nätimpi, tee itelles syitä välittää itestäs, PANOSTA ITSEESI.

Jos olet letarginen, eli väsynyt ilman tarvetta unelle, siihen auttaa liikunta.

Selvä, kiitos tästä. Oli ihan aiheellinen tämä viesti. Olet oikeassa.

Tänäänkin olen tuhlannut rahaa.

Ap

Vierailija
39/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa hakea itsellesi edunvalvojaa.

Vierailija
40/41 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demariudesta voi tervehtyä.