Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostui, kun pyysin häntä kantamaan isomman vastuun lapsesta

Vierailija
28.06.2022 |

Miehellä on exänsa kanssa kaksi lasta ja nyt erottuaan on ollut suhteessa kanssani viitisen vuotta. Jostain syystä vauvakuume nostaa taas päätään ja miehellä on kova hinku saada lapsi. Myös itseäni lapsi kiinnostaa varovasta, mutta olen melko realisti itseni suhteen

Tiedän että olen vaativassa työssä ja vapaa-ajallani myös kiireinen. Tiedän myös, että myös jatkossa tahdon pyörittää yritystäni ja harrastaa lajiani, oli lapsi tai ei.

Ehdotin miehelle, että sillä hänellä on selvästi kovempi halu juuri nyt lapseen, niin hän myös kantaisi lapsesta isomman vastuun. Olisi pidemmän hoitovapaan, joustaisi enemmän omista menoistaan ja päästäisi minut harrastamaan. Aika yleinen järjestely monessa perheessä mutta roolit toisin päin. Miehen mielestä törkeää vaatia häneltä isompaa roolia ja raivostui ehdotuksestakin

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies haluaa sitoa sinut itseensä ja kotiin lapsen avulla. Hän ei huolehdi vauvasta enempää kuin aiemmista, ehkä vähemmän.

Minun nyksä oli vauvan kanssa kotona hoitovapaan eli pari vuotta. Kannattaa valita tarkoin ihminen, jonka kanssa elää samaa laumaa ja kotia pitempään. Luonne taisi jo paljastua. Moni on syystäkin eronnut tai hylätty.

Vierailija
42/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisethan ne lapset kohdussaan kantavat ja maailmaan paskovat niin että naiset saavat itse ne äpäreensä myös itse hoitaa ja kasvattaa. Ei meillä miehillä ole mitään tekemistä naisten saamien lasten kanssa tai sillä, että naiset saavat lapsia.

Haha Niko aika kovis kommenti xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, ja pitäisin ihan utopistisena tuollaista ehdotusta kumminkaan päin.

Jos olisin kovin vauvakuumeinen, ja yrittäisin houkutella miestä kolmanteen lapseen lupaamalla hoitaa suurimman osan, mies nauraisi räkäisesti. Koska hänkin tietää mitä se on. Pakkohan hänen olisi auttaa ja venyä siinä vaiheessa kun minulla olisi pää hajoamassa väsymykseen, tai muuten vain. Ihan sama millaisia sopimuksia tehty. Parempi on lähteä hommaan tiiminä ja tukea toista.

Ja ap ei vain ole valmis äidiksi. Ei niitä lapsia ole pakko tehdä.

Vierailija
44/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen on aina oltava valmis ottamaan yksin vastuu lapsesta. Tää nyt vaan valitettavasti on fakta, miehen on niin helppo livetä vastuusta.

Jokainen sotien jälkeen syntynyt suomityttö kantaa takaraivossaan tietoisuutta siitä, että erossa saa lapset ja jokaisessa kunnon riidassa tietää vittuilevansa muksujen selän takaa.

Jos mies ei ole hoitanut osuuttaan lapsista ja kodista parisuhteen aikana, niin miten hän luulee pystyvänsä tekemään sen eron jälkeen? Lasten lähihuoltajuuden vaativa mies voi haluta vain näpäyttää ex-vaimoaan ja välttyä elareilta, mutta ei tajua, miten paljon aikaa, vaivaa ja rahaa häneltä menee.

Vierailija
45/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei oo isämateriaalia hän

Mutta rouva on äitimateriaalia?

No ei ole, ja vieläpä tietää sen. Siksi halusikin, että mies ottaisi isomman vastuun lapsesta. Kun ei mies suostu, kannattaa se lisääntyminen jättää muiden huoleksi.

Vierailija
46/46 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ei ap nyt sanonut että haluaa jättää kaiken miehen kontolle, vaan että ap olisi käytännössä vähän niin kuin perinteinen ja varmaan nykyäänkin todella yleinen isän rooli.

Tosi useinhan nuo tuntuu ajautuvan niin että kun äiti hoivaa vastasyntynyttä enemmän niin äiti osaa paremmin niin antaa hänen tehdä vastakin. Sitten perustellaan vielä jollain niin pölvästillä kuin että naiselle se on muka luonnollisempaa. Tuskinpa vaan. Hyvä että tässä tapauksessa asiasta edes yritetään sopia etukäteen.