Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut työhön, josta maksetaan hyvää palkkaa, mutta jota et koe mitenkään muuten merkitykselliseksi työksi?

Vierailija
27.06.2022 |

Oletko valmis pelkän palkan takia olemaan vuosikaudet työssä, jota et koe mitenkään muuten kuin palkan takia merkitykselliseksi ja/tai omien arvojen mukaiseksi työksi?

Katoin Youtubesta videon kaverista, joka pääsi suoraan korkeakoulusta Wall Streetille hyväpalkkaiseen työhön, mutta oltuaan muutaman vuoden siellä, hän koki ettei koko hommassa ole mitään järkeä. Ei hän ehtinyt käytännössä edes tekemään juuri mitään muuta kuin nukkumaan ja olemaan töissä. No Suomessa ei ihan tällaista nyt sentään taida yleensä olla. Tuo kaveri kuitenkin lopulta irtisanoutui ja lähti Wall Streetiltä kokonaa pois.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi hyvin. Palkka on mulle ainoa syy käydä töissä.

Vierailija
2/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestän aika paljon, jos palkka on selkeästi hyvä, ja jos tilanne on, etten tiedä mitä muutakaan tekisin, että saisin läheskään samaa palkkaa.

Olen kuitenkin vuosien saatossa oppinut arvostamaan vapaa-aikaa paljon enemmän. Se on lopulta asia, millä on eniten merkitystä, paitsi joillain todella harvoilla, jotka tekevät jotain unelmatyötään, jossa eivät edes kaipaa pahemmin vapaa-aikaa.

Olen oppinut myös sen, että työllä on tapana pilata hyvätkin harrastukset. Eli siinä vaiheessa, kun rakastamastasi asiasta tulee työ, on hyvinkin mahdollista, että se pilaa sen rakastamasi asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työstä on merkityksetöntä. Mieluummin siitä ottaa hyvän palkan.

Vierailija
4/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä parempi palkka sitä mieluummin teen sitä. Palkka on minulle mahdollisuus viettää haluamaani vapaa-aikaa. Siksihän työtä ihan ylipäätään tehdään, se mahdollistaa mielekkään vapaa-ajan viettämisen. Kutsumusammatit on paskapuhetta.

Vierailija
5/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla merkityksellistä jos palkka on hyvä. En olisi kuitenkaan koskaan valmis tekemään töitä ainakaan yli kahdeksaa tuntia päivässä, sitä ei rahakaan korvaisi.

Vierailija
6/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessa kuvatulla Wall Street hemmolla ongelma ei liene ollut raha tai arvoristiriidat vaan nuppi ei yksinkertaisesti kestänyt vaadittua työtahtia. Positiivista tuolla alalla on, että kun tekee päiväkauppaa omillaan siinä pääsee noukkimaan rusinat pullasta. Rahaa tulee ilman että pitää sietää stressiä, vapauden rajoituksia, työ"kavereita" ja pomoja.

Vierailija
7/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitkään pystyisi tekemään työtä, joka tuntuisi merkityksettömältä tai olisi vastaan omia arvojani. Mutta toisaalta, olen kokenut kaupan kassallakin ollessani tekeväni merkityksellistä työtä. Arvojani vastaista työtä en ole koskaan kokeillut, en äkkisältään keksi kuin palkkamurhaajan, huumekauppiaan, ihmiskauppaajan, turkistarhaajan, ammattilaisvarkaan tai poliitikon homman semmoiseksi.

Vierailija
8/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään toisin päin, hyvä tai huono palkka, käsi ylös kuka menee töihin jos se jätetään maksamatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän