Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakkomielle ihmisillä on siitä, että tyttölapsella on oltava pikkusisko?!

Vierailija
27.06.2022 |

Varoitus, sisältää ihan vaan avautumista tää viesti...

Elikkä, odotan toista lastani, ja saimme juuri tietää hänen olevan täysin terve poika :) Meillä ennestään noin 2v tytär.
Tietysti jaoin ilouutinen heti läheisten kanssa.
Yllättävän paljon (!?) Tuli seuraavia kommentteja:

"VOI EI, olen pahoillani, varmasti haluisit toisen tytön kun sulla itelläskin on sisko"
"No pääasia että on terve, vaikka harmi kyllä kun on poika kun ei noilla ole sit mitään yhteistä "

Mitä ihmettä ihmiset???
Joo, mulla on itseäni 3v nuorempi sisko, ei olla ikinä oltu mitään bestiksiä muttei riidoissakaan, meillä on aina ollut eri kaveripiiri ja kiinnostuksen kohteet jne eli en nyt oikein osaa "surra", ettei tytölle tule pikkusiskoa :D tunnen monia, jotka on läheisempiä veljensä kuin siskonsa kanssa.

Ja toi, etteikö muka ole mitään yhteistä - sehän riippuu täysin lapsista, esim tää meidän esikoinen tykkää pelata pallopelejä ja leikkii autoilla, vaikka onkin tyttö...

Mikä tää juttu edes on, että aletaan negatiivisesti kommentoida vauvan sukupuolta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tuollaiseen törmännyt. -Veljelläni on kolme tytärtä ja kaikki ovat olleet yhtä tervetulleita ja toivottuja lapsia. Mutta asia tuskin olisi millään tavoin toinen jos olisivat saaneet tytön asemasta pojan tai tyttöjen asemasta poikia ja tai molempia yhtä paljon (tai vähän).

Vierailija
2/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisillä sellaista pakkomiellettä. Olet hormooneissasi itse kehittänyt koko teorian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökeröitä kommentteja.

Vierailija
4/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä kummastelua, kuinka samaa sukupuolta olevat sisarukset ois muka aina ku paita ja peppu , ehei. Mulla 2v nuorempi sisko ja 3v nuorempi veli. Siskon kanssa tapeltiin koko lapsuus, nyt aikuisina ollaan ihan sovussa muttei soitella edes kuukausittain. Veljen kanssa asutaankin lähekkäin ja ollaan toistemme lasten kummeja. Meillä on aina lapsenakin olit yhteisiä harrastuksia, ja sama temperamentti, ei juurikaan riidelty.

Onnea pojasta!

Vierailija
5/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmisillä sellaista pakkomiellettä. Olet hormooneissasi itse kehittänyt koko teorian.

Noi kommentit on sanasta sanaan ne mitä sain. Eikö siis kuulosta yhtään oudolta?

Ps. Terkkuja tutuille!

Ap

Vierailija
6/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, ja kyllä noi sanomiset munkin mielestä vaikuttaa juuri niin törpöiltä, että ap:n kimmastui on ihan perusteltua. Jopa minä lapseton sinkku tajuan, ettei oo ihan normisettii heittää pahoitteluviestii lapsen sukupuolesta.... 🙄

Vierailija
7/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ja poika, ja ollut aika harmonista.

Leluista ei tullut riitaa ja omasta lapsuudesta tuttua sisarkateutta ei ole havaittavissa. Sen sijaan oman siskon kanssa oleminen venyttää vieläkin itselläni pinnaa, vaikka olemme jo aikuisia.

Itse toivoin aina tyttöä ja poikaa. Ja hyvin onnellinen tästä. Itselleni toivoin koko lapsuuden isoveljeä.

Onnea teille! Aivan ihanaa!

Vierailija
8/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhin lapsista tyttö ja kaksi seuraavaa poikia, enkä ole koskaan kuullut kenekään surkuttelevan, ettei tytöllä ole siskoa!

Vierailija
9/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee kyllä niin että lapset halutaan eri sukupuolta. Ehkä siinä on syynä kauhistelijoiden kateus

Vierailija
10/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on feminatseja

Vierailija
11/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ap selittää

Vierailija
12/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää, onko lapsi täysin terve.

Vierailija
13/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama minkä "merkkinen" lapsi syntyy, niin aina joku pöljänderi alkaa kommentoimaan jotain, mitä normaalit ihmiset jättäisi sanomatta. Mulla esim. on kolme tyttöä ja voit vain arvata, että jo ekasta lapsesta lähtien on hiillostettu sitä, että koskas se pikku prinssi syntyy. Eipä siitäkään ole kauaa, kun joku hiljattain kommentoi tytökatrastani ja totesi, että montako tyttöä olen valmis synnyttämään saadakseni pojan. Aika uskomatonta mielestäni!

Vierailija
14/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla on naurettava tapa takertua toisiin naisiin ja kuitenkin kehittää draamoja olemattomista. Miehethän on ihan hurveitä ja kaikessa pitää naisilla voittaa, mutta k*llia on silti saatava.

Vierailija
15/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kommentoijat edes uskaltaa olettaa, etteikö teille voisi syntyä vielä kolmas lapsi? Tätä mä ihmettelen, kun ne suree ettei teidän tyttö muka saa siskoa... onko kaksi lasta joku perusvakio, ettei edes ajatella joidenkin haluavan enemmän jälkikasvua?

Vierailija
16/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisi tullut tuollaista kommenttia jos poikalasten jälkeen olisi ollut tyttö tulossa.

Vierailija
17/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tyhmiä kommentteja, en ole itse tuollaiseen törmännyt.

Vierailija
18/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla :D Aina kaikki on jonkun mielestä väärin. Meillä on yksi lapsi ja me ollaan kuultu mm. "VAAN yksi lapsi?" "Ompa surullista, ettei oo sisaruksia", "Muistakaa nyt sitten muistuttaa asioiden jakamisesta, ettei tule itsekästä lasta" jne. Eli aina jonkun mielestä on surullista. 

On surullista, jos on lapseton. On surullista, jos on yksi lapsi. On surullista, jos toinen esikoistytär ei saa pikkusiskoa... on todella surullista tämä suomalaisten elämä.

Vierailija
19/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaikki/iso osa nykyäideistä umpihulluja? Olen vanha ihminen, äiti ja mummu, minulla on helkkarin laaja tuttavapiiri. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tuommoista.

Vierailija
20/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama minkä "merkkinen" lapsi syntyy, niin aina joku pöljänderi alkaa kommentoimaan jotain, mitä normaalit ihmiset jättäisi sanomatta. Mulla esim. on kolme tyttöä ja voit vain arvata, että jo ekasta lapsesta lähtien on hiillostettu sitä, että koskas se pikku prinssi syntyy. Eipä siitäkään ole kauaa, kun joku hiljattain kommentoi tytökatrastani ja totesi, että montako tyttöä olen valmis synnyttämään saadakseni pojan. Aika uskomatonta mielestäni!

Meidän naapuri synnytti viisi poikaa, sitten antoi periksi ja luopui tuttöhaaveesta, ihan itse tämän kertoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan