Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme viikkoa lomaa mennyt ja viisi on jäljellä. Arvaatko ammattini?

Vierailija
27.06.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ja poliiseilla on tuollaiset pitkät lomat. Muilla ei ole kuin 4+1 viikkoa eli neljä viikkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa parhaimmillaan. Jollain teollisuuden työntekijällä voi myöskin olla kun heillä on 12 palkallista päivää vuodessa työajanlyhennysvapaita.

Kukaan hoitaja tai poliisi ei voi pitää noin pitkiä lomia putkeen.

Tämä! Itse olen ollut yli 20 vuotta julkisella puolella enkä eläissäni ole saanut pitää kuin max. neljä viikkoa kesälomaa.

Vierailija
22/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en haluaisi lomailla noin pitkään.

Oikeasti kiva jo päästä töihin ensi viikolla, alle kuukauden lomailtuani. Pidän työstäni.

Pidän työstäni ihan kauheasti, mutta nautin tästä pitkästä lomasta kyllä. Kolme viikkoa jo lomaa takana, kuusi edessä. Elokuussa ihana palata töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tai kunnan virkailija.

Vierailija
24/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein nuoruudessa alihankkijana tietynlaista komponenttien yhdistelytyötä erästä tehdasta varten. Oli tietty määrä kasattavaa/vuosi ja todellisuudessa, vaikka miten hitaasti olisi tehnyt, tuo määrä ei kestänyt koskaan vuotta kasata. Pidin vuoden aikana "lomia" yhteensä n. 15 vkoa. Varsinaista lomaa tästä oli ehkä n. 5 vkoa, kun suurimman osan käytin isosiskon lastenhoitamiseen, kun heillä oli silloin alakouikäiset lapset, eikä tietysti mitään mahdollisuutta saada aina koululaisten lomien ajaksi vapaata.

Vierailija
25/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja

Vierailija
26/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaan julkisen puolen homma, missä täysi lomaoikeus ja lomaa kuluu vain 5 päivää viikossa.

Vierailija
27/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja

Kansanedustajilla ei ole tänä vuonna vielä alkanut loma, eikä ala vielä ensi viikollakaan. Tällä hetkellä on toiveissa, että kokoukset päättyisivät heinäkuun puolivälissä, mutta voivat ne vielä siitäkin lykkääntyä pidemmälle.

T. Kansanedustaja

Vierailija
28/28 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaan julkisen puolen homma, missä täysi lomaoikeus ja lomaa kuluu vain 5 päivää viikossa.

Eli kun on 15 vuotta takana, niin kertyy 3 lomapäivää kuussa, mikä on 12*3=36 lomapäivää vuodessa, ja kuluu 5 päivää viikossa, niin tuo on vähän reilu 7 viikkoa lomaa.