Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua ruotsin laivalle

Vierailija
26.06.2022 |

Oon ekaa kertaa menossa ruotsin laivalle. Tarvisin vinkkejä mitä kannattaa ottaa mukaan ja onko laivalla tapana käyttää jotain hienoja vaatteita? (Oon 15v ja lähdössä perheen kanssa) Sääksi luvattu lähes 30astetta. Käytänkö laivalla normaaleja shortseja ja paitaa vai jotain mekkoa? Onko siellä iltaisin jotain alaikäisille sopivaa menoa mihin tarvitsisi vähän siistimmät vaatteet? Ja niin että mitä kaikkea tarvitsen mukaan ja mitä tukholmassa kerkeää tehdä kuudessa tunnissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin laivalla ei tarvitse ottaa juhlavaatteita. Saa toki käyttää sellaisia, mutta ei ole mitään pukukoodeja ravintoloihin. Laivalla on ilmastointi, joten se kannattaa huomioida. Helteelläkin sisätiloissa saattaa olla jopa vilpoista!

Iltaohjelmaa saa mennä katsomaan kuka vaan. Ohjelma selviää varmaan netistä ja viimeistään paikan päällä.

Kuudessa tunnissa ehtii hyvin Tukholmaan. Siellä on huvipuisto, museoita, kivoja ulkoilualueita ja shoppailumahdollisuuksia. Mukavaa matkaa!

Vierailija
2/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset laittavat yleensä laivalle samantyyliset vaatteet kuin esimerkiksi yökerhoon, eli ehkä ei ihan shortseja ja t-paitaa, vaan jotain astetta siistimpää. Esim. miehillä kauluspaita ja farkut tai suorat housut, naisilla kesällä esim. mekko. 15-vuotias nuori voi varmasti pukeutua ihan niin kuin haluaa. Iltaohjelma taitaa valitettavasti yleensä painottua alkoholia tarjoileviin ravintoloihin, joten nuorille on ehkä aika niukalti ohjelmaa. Riippuu tietysti risteilystä, joskus on jotain teemaristeilyitä, joilla on omat ohjelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normivaatteet. Laiva on hyvin ilmastoitu. Iltaisin on yleensä joku esitys, mutta ihan pienimmät kehotetaan viemään nukkumaan niissä klo 23 kieppeillä.

Kuudessa tunnissa ehtii käydä Skansenilla ja vähän kaupunkia kiertelemässä.

Vierailija
4/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse juhlavaatteita mutta jotain vähän parempaa laittaisin, ei siellä ihan kotiverkkareissa viitsi olla. Mukavat kengät jalkaan Tukholmanpäivää varten.

Kuudessa tunnissa ehtii vanhaan kaupunkiin ja vaikka käymään kuninkaanlinnan aarrekammiossa, se on kiva eikä liian iso (Skattkammaren). Åhlensin tavaratalon ympäristössä paljon kivoja kauppoja jos ostokset kiinnostaa.

Wasa-museo on myös käymisen arvoinen.

Vierailija
5/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo namusetiä ja muita epämääräisiä, pysy vanhempiesi seurassa.

Vierailija
6/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo namusetiä ja muita epämääräisiä, pysy vanhempiesi seurassa.

90-luku soitti ja haluaa tätimäiset varoituksensa takaisin.

Vierailija
7/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vain matkustaa laivalla Ruotsiin ja jatkaa, tai muuten on vain läpikulkumatkalla, pääasiana päästä paikasta a paikkaan b. Normaalit vaatteet käy hyvin.

Vierailija
8/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pakata maltilla sillä jos teillä on päivä Tukholmassa risteily Turusta käsin, te vaihdatte laivaa, eli kaikki kamat tulee teille kantoon. Itse olen suosinut reppua.

Jotkut kunnon (kivat) kengät millä on hyvä kävellä, pari vaihtopaitaa, alushousut ja sukat ja halutessaan vaihtohousut. Itse otan aina pikkulaukun mukaan (pistän sinne meikit meikki pussin sijasta) jos niitä haluan käyttää reissussa. Sit hyttiin jätän kaiken muun ja pikkulaukkuun tärkeimmät mitä kannan mukana

Vierailija
9/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pakata maltilla sillä jos teillä on päivä Tukholmassa risteily Turusta käsin, te vaihdatte laivaa, eli kaikki kamat tulee teille kantoon. Itse olen suosinut reppua.

Jotkut kunnon (kivat) kengät millä on hyvä kävellä, pari vaihtopaitaa, alushousut ja sukat ja halutessaan vaihtohousut. Itse otan aina pikkulaukun mukaan (pistän sinne meikit meikki pussin sijasta) jos niitä haluan käyttää reissussa. Sit hyttiin jätän kaiken muun ja pikkulaukkuun tärkeimmät mitä kannan mukana

Jätät hyttiin kaiken muun mistä haluat luopua kun laiva lähtee Tukholmasta ja jäät sinne itse viettämään päivää?

Vierailija
10/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pallomereen

Vierailija
11/11 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät hyttiin kaiken muun mistä haluat luopua kun laiva lähtee Tukholmasta ja jäät sinne itse viettämään päivää?

Tarkotin muuten laivalla oloa, silloin ei tartte koko omaisuutta kantaa mukana kun on kuitenkin se hytti kun on siellä laivassa eikä maissa.