Tuntuuko susta siltä, että mitään ei voi enää kommentoida tai kysyä tutuilta tai työkavereilta?
Kun kaikista loukkaannutaan tai lähdetään etsimään jotain negatiivista. Ei siis saa kysyä juhannussuunnitelmia ja mitä vielä.
Mä en taida enää 50- veenä taitaa sosiaalista käytösnormistoa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tapana loukata ketään, joten ei tunnu.
No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?
Ap
Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.
Kuka h..tti ennustaa etukäteen, että teillä se on varmaan mukava juhannus! Mitä jos on vaikka vasta eronnut, siitähän vasta voikin loukkaantua?
Jos ei voi tutulta työkaverilta enää edes kevyesti kysäistä että mitäs juhannussuunnitelmia on niin jo on kumma. Jos ei halua tarkemmin avata, niin voi sanoa yhtä kevyesti että kotona ja käväistään ehkä jossain.
Tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, uteliaista ihmisistä ei pidetä.
Älä kysele keltään miten he juhlapyhiä viettävät. On myös yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät halua kertoa, että viettävät juhannuksen asunnossaan yksin.
Tai perheitä, joissa puoliso juopottelee juhlapyhinä.
Odota, että ihmiset kertovat itse aikomuksidtaan ja juhannuksen vietosta, he tekevät niin, jos haluavat kertoa.
Mitäs se sulke kuuluu, mite itsekukin juhannuksen tai joulun viettää.
Nyt viimeistään alkais oleen kiire terapiaan, jeesus ristus miten harhaista tekstiä.
Sulla ei taida paljon sosiaalisia taitoja olla...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?
Ap
Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.
Tää joku on aika prinsessa.
Prinsessa? Koska en ymmärrä miksi minun pitäisi tehdä selkoa suunnitelmistani, tai juhannuksen (tms.) jälkeen, että mitä tein, missä olin jne.? En vaan jaksaisi, varsinkaan kun juhannus/uusivuosi/pääsiäinen ei poikkea mitenkään muista päivistäni. Aiemmassa työssäni oli paljon ilta- ja viikonloppuvuoroja, joten oli helppo kertoa, että töissä olen/olin. Sisäkös sääliteltiin, melkein kauhisteltiin ja annas olla, kun kerroin, että ihan omasta halustani!
Ymmärrän kyllä, että joskus tuollainen kysymys on pelkkä keskustelunavaus, jostain kun pitää aloittaa, mutta minä ainakin pyydän neutraalimpaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että ihmisellä on ongelmia, jos juhannussuunnitelmien kysymisestä loukkaantuu?
Onko sulla ongelmia, jos alat puhua paskaa selän takana työpaikkasi miljoonaperijästä, jos hän vapaasti kertoo sinulle uusista kivoista haasteistaan varojensa hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon kiinnostele jos joku lumihiutale loukkaantuu. En suostu käyttämään uuskieltä enkä mene woketukseen mukaan.
Tämä lumihiutale varmaan loukkaantuu jos joku puhuu pride-kuukaudesta
Älä projisoi omaa surkeuttasi muihin. Ei kiinnosta mitä puhutte josta pridestä, ei vaikuta minuun. Tosin pieni hymynkare kävi eilen kun mietin miten suvakot kääntävät eilisen tero-iskun meidän järkevien syyksi. Omat palleroiset puri ja se kismittää teitä🤗
No ei, olen kyllä yrittänyt olla hienotunteinen ennenkin. En koe että olisi tullut ongelmaksi.
M 61v
No, jos olisin kertonut, että vietän ihanan juhannuksen mökillä lesbotyttöystäväni, muiden ei-heteroiden ja drinkkisekoitusten parissa, niin taas olisi vauvalla aloitus, miten homosaatiota ja pridetystä tuputetaan joka paikassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sanot että "toivottavasti teillä on mukava juhannus", se voi herättää ajatuksen, että miksi noin sanoi, vaikuttaako siltä että ei sitten olisi, eli olisi jotain ongelmia 😁...
oletpa herkkis