Tuntuuko susta siltä, että mitään ei voi enää kommentoida tai kysyä tutuilta tai työkavereilta?
Kun kaikista loukkaannutaan tai lähdetään etsimään jotain negatiivista. Ei siis saa kysyä juhannussuunnitelmia ja mitä vielä.
Mä en taida enää 50- veenä taitaa sosiaalista käytösnormistoa.
Kommentit (30)
Miksi ihmiset on niin herkkähipiäisiä, että pitää loukkaantua?
Minulla ei ole tapana loukata ketään, joten ei tunnu.
Vierailija kirjoitti:
No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?
Ap
Et sä voi sanoo noin! Wöö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei siitä itse kysymyksestä loukkaannuta vaan ei aina jaksaisi miettiä vastausta sellaiseksi, ettei kysyjä loukkaannu tai koe vastausta raskaaksi. Pitää keksiä joku kiva ja kevyt vastaus. Jos kertoo realistisesti että ei ollut varaa tehdä muuta kuin olla yksin kotona kaupungissa, ei huvittanut nähdä ihmisiä tai oltiin koko perhe oksennuspaskataudissa niin kysyjälle tulee kiusallinen olo ja vastaaja saa syyt päälleen kivan, kevyen keskustelun pilaamisesta.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.
Ei tunnu, vastuu siitä että kestää puhetta on kuulijalla.
Kyllä niitä loukkaantujia on, pärjään paremmin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.
Tää joku on aika prinsessa.
Kai ymmärrät, että ihmisellä on ongelmia, jos juhannussuunnitelmien kysymisestä loukkaantuu?
Miehenä en ainakaan voi sanoa naisille yhtään mitään töissä kuin vain sen ihan pakollinen tervehdyksen, en voi ottaa riskiä väärinkäsityksistä. Naiset taas kikattelevat menemään kuin jossain yläasteella, heillä ei ole mitään riskiä.
Silloin jos joku tuollaisesta loukkaantuu, voi pyytää anteeksi ja sanoa, ettei tarkoittanut mitään pahaa ja sitten poistua takavasemmalle, sen sijaan että vetää itse herneen nenään.
Kyselen harvoin, ellei työkaveri itse ole kertonut oma-aloitteisesti jostain.
Ap, uteliaista ihmisistä ei pidetä.
Älä kysele keltään miten he juhlapyhiä viettävät. On myös yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät halua kertoa, että viettävät juhannuksen asunnossaan yksin.
Tai perheitä, joissa puoliso juopottelee juhlapyhinä.
Odota, että ihmiset kertovat itse aikomuksidtaan ja juhannuksen vietosta, he tekevät niin, jos haluavat kertoa.
Mitäs se sulke kuuluu, mite itsekukin juhannuksen tai joulun viettää.
Ei paljon kiinnostele jos joku lumihiutale loukkaantuu. En suostu käyttämään uuskieltä enkä mene woketukseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ainakaan voi sanoa naisille yhtään mitään töissä kuin vain sen ihan pakollinen tervehdyksen, en voi ottaa riskiä väärinkäsityksistä. Naiset taas kikattelevat menemään kuin jossain yläasteella, heillä ei ole mitään riskiä.
Se että sinä olet pelkuri ei ole naisten tai yleisen keskustelukulttuurin vika.
Saa kommentoida ja kysyä. Vastaus voi olla jotain "eikai tässä" tai "ei tehty oikeen mitään" tai "eipä oo mitään isompaa suunniteltuna" jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon kiinnostele jos joku lumihiutale loukkaantuu. En suostu käyttämään uuskieltä enkä mene woketukseen mukaan.
Tämä lumihiutale varmaan loukkaantuu jos joku puhuu pride-kuukaudesta
Vierailija kirjoitti:
Ap, uteliaista ihmisistä ei pidetä.
Älä kysele keltään miten he juhlapyhiä viettävät. On myös yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät halua kertoa, että viettävät juhannuksen asunnossaan yksin.
Tai perheitä, joissa puoliso juopottelee juhlapyhinä.
Odota, että ihmiset kertovat itse aikomuksidtaan ja juhannuksen vietosta, he tekevät niin, jos haluavat kertoa.
Mitäs se sulke kuuluu, mite itsekukin juhannuksen tai joulun viettää.
Nyt viimeistään alkais oleen kiire terapiaan, jeesus ristus miten harhaista tekstiä.
Ei todellakaan tunnu. Pöinvastoin.