Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko susta siltä, että mitään ei voi enää kommentoida tai kysyä tutuilta tai työkavereilta?

Voi änkeröinen
26.06.2022 |

Kun kaikista loukkaannutaan tai lähdetään etsimään jotain negatiivista. Ei siis saa kysyä juhannussuunnitelmia ja mitä vielä.

Mä en taida enää 50- veenä taitaa sosiaalista käytösnormistoa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tunnu. Pöinvastoin.

Vierailija
2/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on niin herkkähipiäisiä, että pitää loukkaantua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana loukata ketään, joten ei tunnu.

Vierailija
4/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?

Ap

Vierailija
5/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hyvä niin. En minäkään ja silti loukkaannutaan kysymyksestä, että missä vietät juhannuksen?

Ap

Et sä voi sanoo noin! Wöö!

Vierailija
6/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siitä itse kysymyksestä loukkaannuta vaan ei aina jaksaisi miettiä vastausta sellaiseksi, ettei kysyjä loukkaannu tai koe vastausta raskaaksi. Pitää keksiä joku kiva ja kevyt vastaus. Jos kertoo realistisesti että ei ollut varaa tehdä muuta kuin olla yksin kotona kaupungissa, ei huvittanut nähdä ihmisiä tai oltiin koko perhe oksennuspaskataudissa niin kysyjälle tulee kiusallinen olo ja vastaaja saa syyt päälleen kivan, kevyen keskustelun pilaamisesta.

Siksi.

Vierailija
7/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.

Vierailija
8/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu, vastuu siitä että kestää puhetta on kuulijalla.

Kyllä niitä loukkaantujia on, pärjään paremmin ilman.

Vierailija
9/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku voi tuntea että kysymys missä on jo utelemista, ehkä voisit vaihtaa neutraalimmaksi, esimerkiksi sanoa toivottavasti teillä on mukava juhannus, jolloin toinen voi halutessaan kertoa enemmän miten viettää juhannusta tai sitten jättää asian siihen jos aihe on epämukava.

Tää joku on aika prinsessa.

Vierailija
10/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Itseasiassa päinvastoin.

Vierailija
11/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät,  että ihmisellä on ongelmia, jos juhannussuunnitelmien kysymisestä loukkaantuu?

Vierailija
12/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en ainakaan voi sanoa naisille yhtään mitään töissä kuin vain sen ihan pakollinen tervehdyksen, en voi ottaa riskiä väärinkäsityksistä. Naiset taas kikattelevat menemään kuin jossain yläasteella, heillä ei ole mitään riskiä. 

Vierailija
13/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jos joku tuollaisesta loukkaantuu, voi pyytää anteeksi ja sanoa, ettei tarkoittanut mitään pahaa ja sitten poistua takavasemmalle,  sen sijaan että vetää itse herneen nenään.

Vierailija
14/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen harvoin, ellei työkaveri itse ole kertonut oma-aloitteisesti jostain.

Vierailija
15/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uteliaista ihmisistä ei pidetä.

Älä kysele keltään miten he juhlapyhiä viettävät. On myös yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät halua kertoa, että viettävät juhannuksen asunnossaan yksin.

Tai perheitä, joissa puoliso juopottelee juhlapyhinä.

Odota, että ihmiset kertovat itse aikomuksidtaan ja juhannuksen vietosta, he tekevät niin, jos haluavat kertoa.

Mitäs se sulke kuuluu, mite itsekukin juhannuksen tai joulun viettää.

Vierailija
16/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kiinnostele jos joku lumihiutale loukkaantuu. En suostu käyttämään uuskieltä enkä mene woketukseen mukaan.

Vierailija
17/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä en ainakaan voi sanoa naisille yhtään mitään töissä kuin vain sen ihan pakollinen tervehdyksen, en voi ottaa riskiä väärinkäsityksistä. Naiset taas kikattelevat menemään kuin jossain yläasteella, heillä ei ole mitään riskiä. 

Se että sinä olet pelkuri ei ole naisten tai yleisen keskustelukulttuurin vika.

Vierailija
18/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kommentoida ja kysyä. Vastaus voi olla jotain "eikai tässä" tai "ei tehty oikeen mitään" tai "eipä oo mitään isompaa suunniteltuna" jne. 

Vierailija
19/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnostele jos joku lumihiutale loukkaantuu. En suostu käyttämään uuskieltä enkä mene woketukseen mukaan.

Tämä lumihiutale varmaan loukkaantuu jos joku puhuu pride-kuukaudesta

Vierailija
20/30 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, uteliaista ihmisistä ei pidetä.

Älä kysele keltään miten he juhlapyhiä viettävät. On myös yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät halua kertoa, että viettävät juhannuksen asunnossaan yksin.

Tai perheitä, joissa puoliso juopottelee juhlapyhinä.

Odota, että ihmiset kertovat itse aikomuksidtaan ja juhannuksen vietosta, he tekevät niin, jos haluavat kertoa.

Mitäs se sulke kuuluu, mite itsekukin juhannuksen tai joulun viettää.

Nyt viimeistään alkais oleen kiire terapiaan, jeesus ristus miten harhaista tekstiä.