Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä, soitin terveysneuvontaan ja kysyin neuvoa, sain diabetes diagnoosin 6viikkoa sitten

Vierailija
26.06.2022 |

Minulla on pitkävaikutteinen Insuliini aamulla, jota pistän. Sen lisäksi sain ohjeen pistää 4x vrk eli aamupalaa ennen, ennen lounasta ja päivällistä sekä ennen iltapalaa. Nyt sokerit huitelee 24 - 26 välillä. Satunnaisesti laskee 15. Ohje on jos verensokeri ennen ateriaa yli 10 ota x määrä, jos alle 10 ota x määrä, jos 4-7 ei saa ottaa. Terveysneuvonta sanoi että ohjeen mukaan menet. Siis eikö korkeat arvot ole vaarallisia, yhden kerran näytti jopa Hi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysneuvonta ei voi antaa lääketieteellistä neuvontaa, kun siellä on vaan hoitajia töissä. Vain lääkäri voi muuttaa lääkitystä.

Sinun kuuluu ottaa yhteyttä diabeteshoitajaasi tai muuhun henkilöön hoitotahossasi, jotta saat lääkärinkonsultaation.

Vierailija
2/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko siis noudattanut tuota ohjetta mikä oli?

Vierailija
4/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi sokerit olla noin korkealla? Onko olleet kauan? On todella vaarallista! Itse kyllä menisin päivystykseen noilla sokereilla- jokin on nyt pielessä

Vierailija
5/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko insuliini voinut pilaantua? Myös erittäin kova stressi tai tulehdus voi pitää korkealla. Ketoaineet pitäisi mitata kyllä. Ykköstyyppiläisen pitää itse löytää sopivat määrät. Lääkärit eivät tiedä tästä taudista mitään. Itse olen 20 vuotta sairastanut. Voit itse pikkuhiljaa lisätä annoksia.

Vierailija
6/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ketoaineet mitataan?

Vierailija
7/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mennä päivystykseen noilla arvoilla. Eikö todellakaan terveysneuvonnassa sellaista ohjetta annettu?

Vierailija
8/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysneuvonta ei voi antaa lääketieteellistä neuvontaa, kun siellä on vaan hoitajia töissä. Vain lääkäri voi muuttaa lääkitystä.

Sinun kuuluu ottaa yhteyttä diabeteshoitajaasi tai muuhun henkilöön hoitotahossasi, jotta saat lääkärinkonsultaation.

Ärsyttää kun ihmiset niinkuin sinä ei osaa lukea.

Vierailija
9/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ketoaineet mitataan?

terveydenhoidosta saatu verensokerimittari ilmoittaa jos on ketoaineita.minulla ilmoittaa nykyisi jos vs on yli 13.

Vierailija
10/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun kysymyksesi siis on?

Joka tapauksessa, sokeri on todella hurja. Mikä on vointisi? Menisin päivystykseen noilla lukemilla, vaikka olo olisikin hyvä.

Vierailija
11/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa se, mitä syöt eli tuleeko korkeat arvot sitä kautta.

Vierailija
12/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää saada tarkkaa neuvontaa miten toimia.

Vierailija
13/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään enää voi minnekään soittaa, missä ihminen vastaisi, vaan soitetaan takaisinsoittosysteemiin, josta sitten joskus 1-2 viikon päästä soitetaan takaisin. Näin ainakin keusote alueella.

Vierailija
14/14 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen ja heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän