Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tykkää lämmöstä, mikä neuvoksi?

Vierailija
26.06.2022 |

Kirjoitan ehkä sinänsä turhasta asiasta, mutta minua tämä harmittaa kovasti. Jos jollakulla on esittää mitä tahansa ratkaisuehdotuksia, saa kertoa.

Ongelma on siis seuraavanlainen: mies ei ole kesäihminen, sitten yhtään. Kuulostaa sinänsä harmittomalta. Käytännössä tämä kuitenkin näyttäytyy niin, että mies ei haluaisi ulkoilla lainkaan, jos lämpötila kohoaa yli 20 asteen. Valitettavasti hän kuvittelee että muukin perhe haluaa hänen tavallaan viettää aikaa uimavaatteilla ilmanlämpöpumpun katveessa. Ihmettelee sitten, miksi lapset marisevat ja vinkuvat, että uimaan pitäisi päästä.

Voisin tietty lähteä itsekin, mutta meillä on pikkuvauva ja ilmeisesti tiheän imun kautta pukkaa, kun hän viihtyy niin tiiviisti rinnalla. Toisessa tilanteessa olisin jo mennyt, nyt tuntuu että tarvin miehen paikalle ihan turvallisuussyistä. Kaksi vanhinta on koululaisia ja osaavat uida, lisäksi on leikki-ikäinen ja sitten tämä pikkuvauva.

Ehdotin rantaongelmaan ratkaisuksi, että hankkisin pihalle uima-altaan. Tämä ei miehelle sopinut, koska "hirveä vahtaaminen". No, minä olen koko kesän kotona vauvan vuoksi, joten luonnollisesti olisi aikaa ja mahdollisuuksia vahtia uimista ihan vierestä käsin. Vähän eri juttu kuin mennä rannalle, jossa isommat uimarit voivat viilettää yllättävän pitkällekin.

Joku Bestway tms. meillä oli viime kesänä ja oli kyllä kovassa käytössä. Homma toimi hyvin, kun jaksoi muistutella lapsia säännöistä sen suhteen, milloin altaaseen ei mennä. Mies tuntui olettavan että kerran sanottu asia pysyy heti määräämättömiä aikoja jakelussa ja turhautui heti kun ensimmäisen kerran muistutteli aiheesta - hassua, minä olin suurimman osan kesästä kotona töideni luonteen vuoksi ja hoidin siksi valtaosan tuostakin souvista.

Minä totta kai ulkoilen ja touhuan lasten kanssa ja isommat nyt osaavat keksiä jo keskenäänkin tosi mukavaa tekemistä pihalle. Kun kuitenkin järjestän lapsille kotiin mieluisaa ohjelmaa ja olen siinä mukana, mies valittaa, että hän saa täällä sisällä yksin olla.

Mies on kai vähän sellainen, ettei täydellistä säätä taida ollakaan. Jos ei ole liian kuuma, hyttyset piinaa tai tuulee liikaa. Talvella on kylmää ja lumista ja väliaikoina sataa vettä, on kylmää, pimeää ja märkää. :D

Tästä kesätouhusta: Mitään sydän tms. ongelmaa ei ole taustalla, mies ei vain omien sanojensa mukaan pidä helteestä ja on todella pahantuulinen tällä säällä.

Mikäs neuvoksi? Muutanko omaa toimintaa jotenkin, vai mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen, voi kun joku vastaisi.

Vierailija
2/3 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hieman samansuuntainen ongelma: mies on työskennellyt pakkasvarastossa jo 30 vuotta. Hän on täysin sopeutunut pakkaseen ja kylmään viimaan (siellä varastossa oikeasti tuulee, kun puhaltimet on päällä että se kylmä jakautuu tasaisesti). Se tarkoittaa sitä, että maaliskuusta-lokakuuhun hän on ulkoillessaan hiestä märkä, ja mielellään haluaisi nukkua pelkällä lakanalla.

Minulla on erittäin huono ääreisverenkierto, ja matala verenpaine. Etenkin jalkani ovat kovin kylmänarat, ja juuri nyt, kun sisällä on 24 astetta, niin varpaitani PALELEE. Pidänkin villasukkia jalassa lähes aina. Ei ole auttanut painon nostaminen, ei reipas liikunta eikä kunnon urheilu, ei fyysisesti raskaat harrastukset (esimerkiksi metsätyöt), jalkani ovat kylmät ja sormet jäässä. Kuitenkin jos hikoan, niin minulle tulee nokkosrokko :-(

Koska ihmisen lämmittäminen on helpompaa kuin jäähdyttäminen, niin minä pidän sitten enemmän vaatetta päällä. Jos joku näkee pariskunnan, jossa mies on t-paidalla ja paljain käsin ulkona räntäsateessa ja nainen toppatakissa, toppahousuissa ja kolmet tumput kädessä, niin se on me. Terve vaan.

(isäni on allerginen kylmälle, hän syö siihen allergialääkkeitä, niin voi tehdä ulkohommia muulloinkin kuin nyt helleaikaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän