On kyllä sanoinkuvaamattoman ihanaa ja helpotus, että ei tarvitse huomenna
Mennä töihin.
Tämä kuumuus mitä luvattu ja päivystyspäiväkoti jossa tavan mukaan lapsia sieltä täältä ja tuolta (korona ym) ja siksikin ollaan ulkona tuntikausia päivässä. Ja päiväkotien pihoilla ei varjon paikkoja ole ajateltu arkkitehtuurissa yhtään.
Ja niin, sisätilat tukahduttavia, ei ole ilmastointia.
Oks🤢🤮🥵, ihanaa, että on loma!!!
Kommentit (7)
Onni on viiden viikon kesäloma. Myöhemmin syksyllä pidennettyjä viikonloppuja menojen mukaan. Olen säästänyt lomapäiviä, nyt niille tulee käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Onni on viiden viikon kesäloma. Myöhemmin syksyllä pidennettyjä viikonloppuja menojen mukaan. Olen säästänyt lomapäiviä, nyt niille tulee käyttöä.
Niinpä, viimekesänä pidin 6vkoa putkeen, nyt on 5vkoa. Myöhemmäksi jäi vielä toiset 5vkoa.
Sain 38pvän lomaani 9 lisää (ja edellisen kauden vuosilomapäiviäkin oli vielä muutama jäljellä) koska otin puolet lomarahoista vapaapäiviksi, kuten 2 edellisenäkin vuotena.
Ap
Viimeinen työviikko edessä ennen kesälomaa ja voi sanoa että viimeisetkin mehut viedään näillä helteillä.Fyysinen työ kaiken lisäksi että ei ole toimistorotta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen työviikko edessä ennen kesälomaa ja voi sanoa että viimeisetkin mehut viedään näillä helteillä.Fyysinen työ kaiken lisäksi että ei ole toimistorotta hommaa.
Tiedän mitä tarkoitat, olin itsekin muutama pälvä sitten aivan naatti, kun n.4h tuli oltua ulkona paahteessa ja muutenkin jaloillaan lähes koko muukin aika työpäivästä, toisen jalan nilkka oli kuin ilmapallo illalla, kun oli niin turvoksissa😐.
Ap
Yhden onni, toisen hikipätsi.
Huomenna töihin, ei ilmastointia, puljussa jättimäiset ikkunat ja lämpötila reippaasti yli 30'C.
Blaah
Vierailija kirjoitti:
Yhden onni, toisen hikipätsi.
Huomenna töihin, ei ilmastointia, puljussa jättimäiset ikkunat ja lämpötila reippaasti yli 30'C.
Blaah
Jos noin on, niin sittenhän on oikeus niihin lisätaukoihin?
Omassa työssäni mitkään lisätauotukset ei edes onnistu, vaikka työturvallisuuslaki tms sanoo mitä sanovat tästä säästä, muutenkin liian vähän kasvattajaresursseja ja päivystyksessä sitäkin vähemmän. Ja tosiaan ulkona kuumuudessa ja auringonpaisteessa ollaan vähintään klo9-11/11.30 ja klo14.30-17.
Ap
Meillä taas on liian kovakin ilmastointi ja täytyy pukeutua lämpimästi siksi että pärjää töissä sisällä :)