Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia tulevaisuudessa (lapsen kasvatuksesta)?

Vierailija
17.10.2006 |

Seurasin tänään puistossa isompia lapsia ja heidän vanhempiaan (oma lapseni vasta 1v). Puistosta poislähtö oli tuskaa lähes jokaiselle? Mikä on oikea tapa opettaa lapsi ihan pienestä pitäen?

Joku äiti jankkasi varmaan sata kertaa että nyt mennään, tule jo, nyt tule... lapsi oli niin kuin ei olisi kuullut. Lopulta äiti antoi periksi : no ollaan sitten vielä vähän aikaa. Tämä toistui kolme kertaa enkä valitettavasti mähnyt loppua.

Joku sanoi kaksi kertaa ja sitten kantoi itkevän lapsen pois.

Joku lahjoi kotihyllyllä olevilla karkeilla.

Kaikki keinot tuntuivat enemmän tai vähemmän kyseenalaisilta.

Miten pitäisi toimia, jotta olisi järkevä kasvattaja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

milla tämä hoitamaan.

Vierailija
2/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt lähdetään ja lähteä...

Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmia ollut koskaan. Lapset 4 ja 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon yleensä tytölle, 2v, että kohta lähdetään. Saat ottaa vielä yhdet vauhdit/käydä laskemassa mäkeä 2kertaa tms. Ja sitten, kun on aika lähteä olen ehdoton. Jos ei tule ekalla pyynnöllä mukaan, niin olen yleensä antanut vaihtoehdoksi, että tulee joko itse tai minä haen.

Viimeistään tässä vaiheessa tulee itse ja kiipeää rattaisiin.

Näin me ainakin selvitään nykyään yleensä ilman huutoa. Mutta, jos lapsella tosi kivaa, kivoja kavereita tai ollaan oltu jostain syystä cvain vähän aikaa, niin siltä pahalta mieleltä ei kyllä voi välttyä.

Vierailija
4/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tollasia idiootteja täällä on...

jos ei teillä ole ko. ongelmaa niin miksi muilla sitten on? ovatko he jotenkin huonompia kuin sinä?

Vierailija
5/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä että jos on jotain kesken niin hommat lpoouun kuten vikat vauhdit keinussa, kolme viimeistä luikua mäessä, heikkalinnan viimeistely jne. Isompi 3v. ymmärtääkin jo tämän ja lähtee aina sovinnolla mutta kohta 2v. pikkuveli ei vielä ymmärrä joten hänet nappaan kainaloon ja kannan uhuutavan kotiin jos ei muua auta. Yleensä siis tuo vajaa 2v. lähtee itkulla vaan eipä tuotakaan kestä enää kauan jos kaksi edellistä lasta ja heidän käytöksensä mitään kertovat tulevaisuudesta. Uhmaikäiset yleensä pistää vastaan asiassa kuin asiassa teki sitten mitä tahansa. Se vaan on elettävä yli se ikä.

Vierailija
6/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut ensin yhden etukäteisvaroituksen ja selityksen, minkä takia pitää lähteä (syömään, hakemaan isi töistä, kauppaan..), sitten hetken päästä toisen ilmoituksen, että kahden liukumäen laskun jälkeen lähdetään ja sit vaan lähdetään kun ne on tehty. Ei mitään veivaamista edes takaisin, sillähän annetaan päätösvalta lapselle.

Vierailija
7/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt. Ap kysyi ja minä vastasin, että voi se joskus sujua ongelmittakin. Mitä pahaa siinä on?

3

Vierailija
8/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään hirveitä tappeluja, traumoja tai jäyhäämisiä sen lähdön kanssa.

3,5 vuotta olen puistoissa juossut ja ihan yhden käden sormilla on ne kerrat, kun joku on oikein tsembalot nostanut, joten varmaan minä sitten asunkin idioottialueella idioottien seassa!

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi