Miten suhtautuisitte tällaiseen mieheen/avioliittoon?
Aviossa oltu 20 vuotta. Mies odottaa, että lapset muuttaa pois kotoa 1-2 vuoden päästä. Ei aio erota ennen tätä.
Toivoo, että vaimo löytäisi uuden miehen, jotta vaimo tekisi ratkaisun, eikä mies täten olisi se paha osapuoli.
Miehellä tunteet toisaalla. Taloudellinen tilanne vaimon kanssa erittäin hyvä. Eroaminen tietäisi luonnollisesti huonompaa rahatilannetta.
Haluaisitteko olla naimisissa tällaisen miehen kanssa?
Kommentit (18)
No hyi. Rupesi ihan ahdistamaan toi juttusi.
N28
Siis mies haluaa olla naimisissa vain, jotta taloudellinen asema ei heikkenisi ja jos ero tulee, haluaa, että se tulee vaimon aloitteesta. Mutta ei haluaisi olla vaimonsa kanssa naimisissa oikeasti?
Kiva tilanne
En haluaisi. Minä olin se pahis, kun löysin uuden rakkauden ja erosin. Paitsi, että en ollut pahis, kun miehen käytös avioliitossa oli törkeää. Olen kyllä kertonut eron syyt läheisilleni, ja onpa heillä itselläkin silmät avautuneet millainen looseriexäni oli ja on edelleen.
Kaverilla vähän vastaava tilanne. Vaimo on pyytänyt ettei mies lähtisi ennen kuin lapset muuttaneet pois kotoa. Varmaan hieno tunnelma tuollaisessa kodissa. Ahdistaa jo pelkkä ajatuskin.
Raha on joillekin ihan käsittämättömän tärkeää. Rahan takia pysytään yhdessä vaikka rakkaus kuollut, ei seksiä enää jne. Vaikea ymmärtää mutta kukin tavallaan........ Ei kyllä kateeksi käy näitä liittoja.
Itse olen eronnut ja totta kai taloustilanne huononi, kun kaiken maksan nyt yksin. Mutta tämä hyvä tunne kun avioliitto takana, en ikimaailmassa vaihtaisi takaisin!
En olisi se eroava osapuoli, vaikka miehen käytös ei lämmmitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Nykyään erotaan mistä syystä tahansa, vaikka toisen huoruus on ainoa pätevä syy. Tahto rakastaa myötä-ja vastoinkäymisissä, kunnes kuolema erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kuten yllä mainittiin, eroava on se pahis tai joutuu tekemään sen likaisen työn. Ei eroaminen ole neutraalia. t. kristitty
Jos kantti kestää niin odotat että lapset ovat muuttaneet ja vielä sen jälkeen kunnes miehen on pakko olla se pahis ja sanoa että haluaa eron koska on löytänyt toisen. Muuten voit pitää perhe kokouksen jossa lapset ovat mukana ja sanoa että koska miehelläsi on toinen nainen aiot nyt ottaa eron. Ihan miten vain sinun ei kannata alkaa pahiksen osaan miehesi puolesta.
Jos parisuhteessa on huono olla ja kumppani kohtelee huonosti niin se on aivan se ja sama onko eroava puolisko pahis tai ihan mikä tahansa ulkopuolisten ihmisten silmissä.
Onko muiden ihmisten mielipide tärkeämpää kuin oma hyvinvointi tai itsekunnioitus?
Kovin on ulkokultaista.
Pyydäpä mies kirjoittamaan mikä tilanne hänen mielestään on. Olisi mielenkiintoista kuulla tarina toiseltakin kantilta, sillä olen varma, että se ei ole ihan tuollainen.
Kannattaa muidenkin muistaa aina, että näissä tarinoissa on aina kaksi eri puolta.
Kummallinen kysymys, jos on tosissaan esitetty. En ikinä nöyryyttäisi itseäni noin. Ei todellakaan jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteessa on huono olla ja kumppani kohtelee huonosti niin se on aivan se ja sama onko eroava puolisko pahis tai ihan mikä tahansa ulkopuolisten ihmisten silmissä.
Onko muiden ihmisten mielipide tärkeämpää kuin oma hyvinvointi tai itsekunnioitus?
Kovin on ulkokultaista.
Näin ja minkälainen aikuinen ihminen edes miettii jotakin muiden ihmisten ajattelemisia? Sellainen on typeryyttä ja lapsellista. Kukaan muu ei tiedä toisen tilannetta ja on ihan sama mitä muut kenestäkin ajattelevat. Sitä paitsi ainakaan minua ei oikeastaan kiinnosta miettiä muita ihmisiä, oma elämäni on sen verran mielenkiintoista, että ei tässä ole edes aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kantti kestää niin odotat että lapset ovat muuttaneet ja vielä sen jälkeen kunnes miehen on pakko olla se pahis ja sanoa että haluaa eron koska on löytänyt toisen. Muuten voit pitää perhe kokouksen jossa lapset ovat mukana ja sanoa että koska miehelläsi on toinen nainen aiot nyt ottaa eron. Ihan miten vain sinun ei kannata alkaa pahiksen osaan miehesi puolesta.
Pahis ja pahasti, ei ole mitään pariksi, on vain erilaisia tilanteita, joista muut eivöt tiedä mitään ja heidän ei tarvitsekaan tietää. Älkää olko lapsellisia. :D
No enpä haluaisi olla naimisissa tuommoisen kanssa. Lapsille pitäisi olla rehellinen siitä, että ero johtuu perimmiltään hiipuneista tunteista eikä siitä, että äiti olisi vaan yhtäkkiä löytänyt uuden miehen. Miksei miehellä ole selkärankaa olla rehellinen lapsillenne?
Huomaa kuitenkin että moni niistä adoptioon tulevista lapsista on sitten vammautunut esim sen takia, että äiti on käyttänyt joko päihteitä tai itselleen pakollisia lääkkeitä - tai lääkkeiden käytön tultua kielletyksi saanut vaikka epilepsiakohtauksia ja sikiö on siksi ollut hapenpuutteessa.
Että kelpaako ne sit sulle adoptoitaviksi kuitenkaan?
EN MISSÄÄN NIMESSÄ!!