Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ottaa keikkatyöläisenä hirveästi vuoroja, myös öitä ja pyhiä ja sitten on pitkillä saikuilla

Vierailija
24.06.2022 |

Kaikki vuorot lisineen maksetaan.

Näppärää

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruusrahat ja joka päivä töitä 7vrk viikossa ja lomat saikuilla. Näppärää. Ei ihme ettei vakityötä löydy.

Vierailija
22/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi palstaihmettely ei ole puuttumista tai juoruamista.

Itse todella ihmettelin että lisät maksetaan, luulin toisin.

Oletko ihan oikeasti kateellinen kaverisi sairauksille ja sairaslomalle, kun luulisi, ettei kaverisi sitä päätä, onko sairasloma tarpeellinen vai ei, vaan hoitava lääkäri.

Olen ollut kauan työelämässä, niin miten ihmeellä näitä turhia ja tarpeettomia sairaslomia saadaan, kun minulle ei ole tullut vastaan yhtään lääkäriä, joka niitä antaisi. Olen mennyt töihin jopa 5pv jäljeen leikkauksesta, vaikka olin tosi kipeä, kun lääkäri ei antanut sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että työt kiinnostaa

Vierailija
24/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeruusrahat ja joka päivä töitä 7vrk viikossa ja lomat saikuilla. Näppärää. Ei ihme ettei vakityötä löydy.

Miksi edes hakea vakityötä jos keikkaillessa on noin paljon paremmat edut kuin vakituisessa työssä?

Vierailija
25/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos itse sanonut että kysynyt työnantajalta ja lisät maksetaan joten hyvin mielin sitten saikuttaa. Kaikki sovitut vuorot maksetaan lisineen, näin vastaa työnantaja. Tuohan näppärää. Jatkoi saikkua siksi kun ei menetä mitään!

Jos henkilö tekee sijaisuuksia/keikkatyötä, hånellä on oikeus sairaslomaajan palkkaan, siinä missä muillakin työntekijöillä, jos sijaisuus on kestänyt yli kuukauden, siihen päivämäärään asti milloin sijaisuus olisi loppunut, keskituntiansion mukaan.

Ja yhtälailla vakityöntekijät saavat lisät sairasajanpalkkaansa.

En ymmärrä, mikä tässä ap.llä on ongelma?

Vai pitäisikö keikkatyöläiset jättää ilman sairasajanpalkkaa?

Ei. Hämmentää vaan kun vuoroja otetaan vaikka 2kk ihan järjetön määrä. Aamua iltaa yötä pyhää, ilman yhtään vapaata. Jaksaminen loppuu aina ja sitten saikuilla otetaan palkat.

Hämmentää? Nyt puhut höpöjä. Ei työntekijä voi itse päättää työvuoroistaan ja niiden määrästä, vaan työnantaja ja niitä valvovat viranomaiset vuositasolla. Esim. ylityöt tarkkaan laissa määrätty, samoin sairaslomat jne. Ja laiminlyönneistä työnantaja saa sanktiot.

Luulen, nyt kaverisi on vähän höynäytänyt sinua ja se on mennyt täydestä.

Vierailija
26/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keikkalaiselle maksettaisiin tekemättömistä vuoroista niin sitten hän voisi ottaa sitä keikkaa päällekäinkin vaikka kolmesta paikasta ja ilmoittaa sairastumisesta. Sitten muka joka paikasta tulisi rahat. Höpöhöpö.

Vierailija
27/27 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla olevalle ei makseta mitään lisiä. Eli jos satut sairastumaan sunnuntain työvuorosi, saat vain yksinkertaisen sairauslomapalkan.

Tuuraajasi saa kuitenkin parhaimmillaan normaalit työtunnit+100% pyhälisän+100% vapaapäivälisän+100% ylityölisän. 

Palkanmaksajasta tuntuu varmaan aika mukavalta maksaa yhden sairastajan työstä viisi palkkaa.

Tämä ehkä selventää, miksi saikuttajan ilmoitukseen vastataan joskus aika ynseästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä