Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAINEN, oletko kokenut häirintää tai ahdistelua. Missä päin Suomea asut?

Tutkija-Tiina
23.06.2022 |

Minua kiinnostaisi kovasti, missä päin Suomea asuvat he, jotka eivät ole kokeneet lainkaan häirintään/ahdistelua tai vaikka vain yksittäisen lievän tapauksen. Kommenttikenttään voi myös kommentoida muita asioita, joiden arvelee vaikuttaneen tilanteeseen. Maaseutu/kaupunki, asuinalue, muu elämänpiiri, vanhempien toiminta, ympäristön kulttuuri jne.

Mikä on "hyvin vähän tai ei lainkaan ahdistelua/häirintää" sen saa jokainen määritellä itse ja määrittely varmaan vaihtelee suuresti riippuen henkilöstä. Nyrkkisääntönä esimerkiksi se, mitä toivoisi omalle tyttölapselleen, jos määrittely tuntuu vaikealta. Jos oma tilanne tuntuisi onnelliselta oman lapsen kohdalla, niin se on varmasti ihan käypä.

En nyt tällä kertaa halua miesten vastauksia, mutta olette vapaita kopioimaan miehille vastaavan gallupin jos miesten vastauksia joku kaipaisi!

NAINEN, oletko kokenut häirintää tai ahdistelua. Missä päin Suomea asut?

Vaihtoehdot

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja ei ole ahdisteltu.

Vierailija
2/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisesta muuttanut PK-seudulle ja molemmissa on ahdisteltu. Vaikea verrata, kun olin eri ikäinen ja esim. teineistä kiinnostuneet pervopertit eivät ole enää innoissaan, kun olen aikuinen. Vakavinta yleisesti oli tietenkin kaikki lapseen tai teiniin kohdistuva, mutta yksittäinen pahin tilanne (r******s-yritys), tapahtui Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ahdisteltu useammassa maakunnassa sekä ulkomailla. Mites nämä nyt merkitään?

Vierailija
4/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä tähän on vaikuttanut? Onko hyvä onni vai kenties muuten ympäristö sellainen, jossa ei ahdistelijat niin todennäköisesti liiku?

Ap

Vierailija
5/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ahdisteltu useammassa maakunnassa sekä ulkomailla. Mites nämä nyt merkitään?

Merkkaa vaikka missä asut nyt, tai olet asunut viimeksi Suomessa asuessasi. Ap

Vierailija
6/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksualista ahdistelua : Mies valtaisessa Työpaikka 20 vuotta .Paloin lopuun ja irtisanouduin työstäni.Elämäni parasteko!Seksualista ahdistelua vuokra talo rappu käytävä piha piiri.Kun 2 henkilöä akatomiakänissä liikkuu,ei mitään tolkkua. Piti saada raivari useamman vuoden jälkeen pihapiiri kesä 2019 loppui.Joku aktivitetti piiri , asialla ukko mies, joskus huhti- toukokuu 2022. lopetin siellä käynnit.Jos nainen asuu yksin nuori tai vanha,ei ole vapaata riistaa Helsinkin lähiöt!

Vierailija
7/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ahdistelua sekä synnyinseudullani että muissa paikoissa missä olen asunut. Myös ulkomailla.

Toisin kuin tämän tutkimuksen tekijä, jotkut poistuvat sieltä kotikylältä.

Vierailija
8/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomi. Ennen ei ollut naisliikkeitä tai tiedostamista, ja meno oli sen mukaista joillakin miehillä alkoholeineen. Nuoria naisia ei myös varoitettu etukäteen tai tieto ei tavoittanut. Valitettavasti ehti tapahtumaan naisille vaikka mitä. Toisaalta pitäisi myös tiedostaa toimistotätien viha naisia kohtaan. Miehille myös omat varoitukset, koska jotkut joutuvat väärään seuraan tai paikkaan. 

Vierailija
9/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa mikä tähän on vaikuttanut? Onko hyvä onni vai kenties muuten ympäristö sellainen, jossa ei ahdistelijat niin todennäköisesti liiku?

Ap

En tiedä. Jos niitä ei liiku täällä.

Vierailija
10/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut ahdistelua sekä synnyinseudullani että muissa paikoissa missä olen asunut. Myös ulkomailla.

Toisin kuin tämän tutkimuksen tekijä, jotkut poistuvat sieltä kotikylältä.

Vaihtoehdot eivät riitä valitettavasti laittamaan kaikkia eri variaatioita. Tämänhetkisen asuinpaikan perusteella mennään ja tarkennukset voi laittaa kommentteihin. :) Ap

Vierailija
11/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä jaottelu. Olen asunut Itä-Suomessa, Länsi-Suomessa ja Pääkaupunkiseudulla. Ahdistelukokemukset ovat voineet tapahtua eri alueella kuin missä nyt asuu.

Vierailija
12/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä erityisosaajat ovat ahdistelleet minua syksystä 2015 saakka, kun olen 152 cm/45 kg aito blondi. Asun Jyväskylässä.

N28

Vierailija
13/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vähäinen ahdistelu on niputettu samaan vaihtoehdon ei ole ahdisteltu -kanssa? Ahdistelua se vähäinenkin ahdistelu on. Tulee mieleen legendaarinen vähän panin -lausahdus.

Vierailija
14/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että asuinalue vaikuttaa millään tavoin tähän asiaan. Ahdistelua on ollut kautta aikain ja kaikkialla. Kaupungeissa ahdistelu näkyy enemmän arjessa, kun maaseuduilla imelät äijät puhelee rivouksia sukulaistytöille ja kuolaa alastonkalentereita. 

Vierailija
15/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että asuinalue vaikuttaa millään tavoin tähän asiaan. Ahdistelua on ollut kautta aikain ja kaikkialla. Kaupungeissa ahdistelu näkyy enemmän arjessa, kun maaseuduilla imelät äijät puhelee rivouksia sukulaistytöille ja kuolaa alastonkalentereita. 

Mutta jos maalla on terve suku, säästyy helpommin ahdistelulta? Kaupungissa tuntemattoman ahdistelu todennäköisempää? Voisiko olla näin. 

Vierailija
16/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähäinen ahdistelu on niputettu samaan vaihtoehdon ei ole ahdisteltu -kanssa? Ahdistelua se vähäinenkin ahdistelu on. Tulee mieleen legendaarinen vähän panin -lausahdus.

Siksi, että jos esimerkiksi kerran elämässään on kokenut yhden hyvin lievän ahdistelun, haluan tietää missä on tälläinen paikka jossa pääsee näin vähällä. Valitettavasti pidän "ei lainkaan"-vaihtoehtoa jonain utopiana. Johtuu siis ihan vain minun ennakkokäsityksistäni. Ap

Vierailija
17/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä jaottelu. Olen asunut Itä-Suomessa, Länsi-Suomessa ja Pääkaupunkiseudulla. Ahdistelukokemukset ovat voineet tapahtua eri alueella kuin missä nyt asuu.

Näen mielelläni uuden gallupin paremmalla jaottelulla, kiitos. Ap

Vierailija
18/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tosi fiksu kysely ihan kuin ihminen voisi kokea vain yhdellä paikkakunnalla elämänsä aikana häirintää O.o

Vierailija
19/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja en kerro.

Vierailija
20/20 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi. Asunut siellä koko ikäni.

Ja olen kohta 60 v.

Ei häirintää.