En ehdi ajatuksissani kesän tuloon mukaan
Viikot vaan vierähtää töitä tehdessä ja rutiineja hoitaessa. Olen tajunnut joo, että koululaiset ovat kesälomalla. Oma pääni ei kuitenkaan meinaa tajuta, että kesä tuli jo.
Lomaan on vielä aikaa, kevät oli kylmä, mitään ennakkovaroitusta kesään ei tullut. Nyt uimassa olen käynyt, mutta paljaat varpaat aamukasteisella nurmella ja muut kesäromantiikan jutut antavat odottaa itseään. Aamukahvit ulkona on tähän mennessä ollut yksi kerta rappusilla. Ja huominen juhannus tuntuu vaan oudolta. En ollenkaan tajua, että kukkamekot pitäisi jo olla ojennuksessa, grillattavat kaapissa ja juomat kylmässä. Meneeköhän tää kesä ihan huomaamatta ohi?
Kommentit (8)
Sama vaiva vaikka olen jo eläkkeellä. Liian monta rautaa tulessa. Viime kesän lomareissukin vielä tekemättä.
Päivässä ehdit tehdä noi. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Päivässä ehdit tehdä noi. Mikä ongelma?
Se etten tavallaan tajua tehdä niitä, koska ei ole vielä mitään kesätunnelmaa tai juhannuksenodotushehkutusta.
Radiossakin puhutaan juhannusruuhkista ja hukkumisriskistä, itse vaan mietin et kuka nyt vielä ui tai veneilee yms. Se kesähän on sit joskus.
Ap
Kesä tuloo silti oli ajatukset hitaita eli ei.
Vaihdoin kaikille kulkalakanat tänään.
Jotenkin se vähän auttoi.
Minäkään en tajua, että on kesä.
Ota lasi skumppaa ja käyt poimimassa kukkakimpun niin kyllä se siitä lähtee
Sama täällä, omituista jos voi t-paita päällä lähteä ulos, päivät menee sisällä ihmetellessä miten on niin kuuma kunnes tajuaa, että on tosiaan kesä. Ulkona onkin sitten jo viileä ku töistä pääsee. Toivottavasti loppukesä on lämmin kun silloin on loma.