Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely teille joilla on lapsia

Vierailija
22.06.2022 |

Tuli tässä mieleen yleisesti, kun näkee liikenteessä kouluikäisiä ja teinejä pyörien ja skuuttien kanssa, että opetetaanko kotona lapsille liikennesääntöjä kuinka paljon ja etenkin opetetaanko lapsille sääntöjä mitkä koskevat pyörällä liikkuessa.

Toki lapset ja nuoret paljon tekee virheitä myös siksi etteivät muista eikä aina tiedosta liikenteessä ollessa pitää noudattaa tiettyjä sääntöjä sekä oman että muiden turvallisuuden vuoksi, mutta kuinka moni heistä törttöilee sen vuoksi ettei edes tiennyt ettei esim. voi joka tilanteessa vaan ajaa esim. suojatien yli auton eteen ja ettei ole samassa asemassa kuin jalankulkija?

Pienetkin lapset osaa hienosti kyllä kävellessä yleensä pysähtyä suojatien eteen katsomaan tuleeko ketään, mutta pyörän kanssa sitten ei enää tunnuta muistavan asiaa. Monet aikuisetkaan eivät näitä noudata myöskään osittain ihan siitä syystä ettei tiedetä.

Opetetaanko näitä nykyisin koulussa ja jos opetetaan niin paljonko näihin käytetään aikaa? Silloin kun itse kävin peruskoulua niin silloin ei ainakaan käyty pahemmin ja olen itse oppinut vasta autokoulussa pyöräilijää koskevat säännöt.

Kysely teille joilla on lapsia

Vaihtoehdot

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaihtoehto tuosta ylimmäisen ja keskimmäisen välistä. Olen opettanut ja on itse opiskellut jotakin ja on neuvottu toimintaa eri tilanteissa. Sääntöjä oppii koko ajan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla