Kuinka monta kirjaa luet viikossa?
Millaisia kirjoja luet?
Ostatko vai lainaatko kirjat kirjastossa?
Kommentit (9)
Riippuu kirjojen sivumäärästä. Sivuja kertyy viikossa n, 1000-1500. Lomilla enemmän. Luen paljon jännitystä, dekkareita ja elämäkertoja. Muutakin tulee kyllä luettua.
Riippuu paljonko aikaa on. Teininä kesälomalla saatoin lukea muutaman Potterin viikossa. Nykyään ei tule luettua kovinkaan paljon, mutta jos aloitan jonkun mielenkiintoisen ja lyhyehkön romaanin niin yleensä ehdin sen yhden lukea viikossa.
Pyrin lukemaan yhden kirjan kuussa, noin luvun päivässä. En ole mikään himolukija.
Kuuntelen 10-14 kuukaudessa. Näön vuoksi en pysty lukemaan. Olen himosiivooja joten viikonloppuisin saattaa mennä 3 dekkaria.
Valitettavasti nolla. Hyvä jos koko vuoden aikana ehdin lukea pari kirjaa. Ennen olin oikea kirjatoukka, toivottavasti eläkkeellä sitten taas ehtii. Olen listannut itselleni kirjoja, jotka haluan lukea... kun ehdin. Lista on jo aika pitkä.
Mihin se aika menee, no enimmäkseen töihin ja muihin velvollisuuksiin. Omaa aikaa jää niin vähän ja niin pienissä sirpaleissa, etten oikein jaksa keskittyä kirjaan. En osaa lukea pikku pätkissä, vaan haluan ahmia kirjan intensiivisesti kerralla tai muutaman päivän aikana, jos on pitempi opus.
Eläkeläisenä luen noin 2 kirjaa viikossa. Useimmiten kirjastosta, aika usein myös puhelinkoppikirjastosta sillä meillä täällä missä (ulkomailla) asun, on useimmissa kylissä ja kaupungeissa monet puhelinkopit muutettu ilmaisiksi minikirjastoiksi, jonne saa viedä kirjoja ja ottaa, mikä kiinnostaa. Viimeksi sieltä jäi käteen Taylor Caldwellin Dynasty of Death eli ihan hyviäkin löytöjä on.
Ehkä 2 vuodessa nykyään.