Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko kysyä "voidaanko tulla juhannuksena käymään?" vai ootanko kutsua.

Vierailija
22.06.2022 |

Meillä tutut ja sukulaiset ei koskaan kutsu käymään, vaan joutuu erikseen kysymään saako tulla. Aina on voinut mennä ja on sanottukin, että aina saa tulla. Emme kuitenkaan käy kovin usein, koska musta on kiusallista anoa jotain lupaa. Ois mukava mennä joskus kutsusta käymään. Vietetään tästä syystä paljon aikaa kotona.

Ja kyse nyt niinkin läheisistä ihmisistä kuin lasten mummolasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään viedä aina jotain mennessä. Juhlapäivinä kysymme olisiko jotain toivetta mitä voitais tuoda. Lähipiirissämme ei kukaan muu toimi näin, vaan odotetaan talonväen tarjoilevan kaikki. Sekään ei siis mielestäni voi olla syynä, ettei meitä kutsuta. Ap

Vierailija
2/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät kutsu erikseen ketään, saa mennä jos haluaa. Juhannuksena en tuppautuisi, muulloin ihan ok itse itsensä kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni kesti todella pitkään kertoa ettei kutsu koska ei oikein vieraista välitä. Eikä sitten kehdannut myöskään sanoa ei, kun me soitimme että voisimme tulla. Nyt käymme jouluna ja syntymäpäivän max 30min kahveilla. Sen ajan hänen hermot meitä kestää. :D

Vierailija
4/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä noin läheiseltä voisin kysyä. Ainakin oma äitini on sellainen, joka harvoin itse kyselee käymään, mutta tykkää, kun käydään. Tää on vähän luonnekysymys, äitini on sellainen "jos niillä on muuta tekemistä, niin en häiritse suunnitelmia pyytämällä käymään, kysyvät sitten itse kun heille sopii" tyyppi.

Vierailija
5/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kutsua. Älä tuppaudu.

Vierailija
6/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin kutsua.

Vierailija
7/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina omilta sekä appivanhemmilta sopiiko tulla käymään. Tietävät että meillä on kaikenlaista kiirettä, niin eivät itse vaivaa meitä kutsuilla. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Ilahtuvat kyllä aina kun mennään ja joka kerta on sopinut jos vaan ovat kotona. En ole ymmärtänyt pahoittaa mieltäni tästä tavasta.

Vierailija
8/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lasteni kanssa sellaisissa väleissä, että voivat tulla ilman kysymistä tai kysyä ihan miten vaan, välillä niinkin etten ole edes kotona.

Jos passaaminen väsyttää pyydän tai komennan väen tekemään itse, jos ei ole ruokaa enkä jaksa mennä kauppaan kerron, että tuokaa eväät.

Vierailija
9/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni kesti todella pitkään kertoa ettei kutsu koska ei oikein vieraista välitä. Eikä sitten kehdannut myöskään sanoa ei, kun me soitimme että voisimme tulla. Nyt käymme jouluna ja syntymäpäivän max 30min kahveilla. Sen ajan hänen hermot meitä kestää. :D

Tiedän, ettei anoppi tykkää lapsista. Mikä on sikäli outoa, että hänellä on monta lasta. Meillä vain kaksi jotka osaa kyllä käyttäytyä kyläillessä. Lapsille se on vain niin tärkeä paikka ja haluaisivat käydä, itse kyllä pärjäisin ilman visiittejäkin. Ap

Vierailija
10/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä lasteni kanssa sellaisissa väleissä, että voivat tulla ilman kysymistä tai kysyä ihan miten vaan, välillä niinkin etten ole edes kotona.

Jos passaaminen väsyttää pyydän tai komennan väen tekemään itse, jos ei ole ruokaa enkä jaksa mennä kauppaan kerron, että tuokaa eväät.

Kiitos että oot! Mun oma äiti on samanlainen, ja on mutkatonta toimia hänen kanssaan. Anoppi sen sijaan ei puhu ja hänen kanssaan täytyy arpoa. Ap

Vierailija
11/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisistä. Jos henkilö on neuroottinen ja hermoraunio pönöttäjä, en ehkä tuppaisi tai menisi edes kutsusta (esim. eräs tätini), mutta osa sukulaisistani (omat isovanhemmat) on sellaisia, että aidosti ilahtuisivat ja olisin tervetullut.

Vierailija
12/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että oot! Mun oma äiti on samanlainen, ja on mutkatonta toimia hänen kanssaan. Anoppi sen sijaan ei puhu ja hänen kanssaan täytyy arpoa. Ap

Menkää oman äitisi luokse. Stressaavaa muutenkin olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka ei puhu avoimesti ja on jotenkin kireä.

Vierailija
13/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, ettei anoppi tykkää lapsista. Mikä on sikäli outoa, että hänellä on monta lasta. Meillä vain kaksi jotka osaa kyllä käyttäytyä kyläillessä. Lapsille se on vain niin tärkeä paikka ja haluaisivat käydä, itse kyllä pärjäisin ilman visiittejäkin. Ap

Miksi puolisosi ei voi hoitaa yhteydenpitoa ja kyläilyistä sopimisia äitinsä kanssa? Ehdottomasti antaisin heidän sopia ne keskenään, kun kerta sinun ja anopin välillä se ei suju luontevasti.

Vierailija
14/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä miehesi on? Eikö ole hänen asiansa kysyä vanhemmiltaan kyläilyt?

Vierailija
15/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä kuulostaa todella erikoisilta ja etäisiltä väleiltä, jos omien ikääntyvien vanhempiensa luo ei viitsi mennä käymään ilman erillistä kutsua! Only in Finland nämä tällaiset perhesuhteet.

Vierailija
16/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten kanssa ongelma taitaa olla se, että passaaminen on jo uuvuttavaa, vaikka olisikin ihanaa, kun kylässä käytäisiin. Sen vuoksi kannattaa kutsua itse itsensä kylään, MUTTA samalla sanoa, että älä valmistele mitään, koska me tuomme ruoat ja kertakäyttöastiat. Näin vanhukset säästyvät kaikelta stressiltä ennen ja jälkeen vierailun ja voivat vaan nauttia lapsenlapsistaan.

Vierailija
17/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää oman äitisi luokse. Stressaavaa muutenkin olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka ei puhu avoimesti ja on jotenkin kireä.

Oma äitini asuu toisella puolen Suomea, siellä vieraillaan myöhemmin. Mutta joo, on stressaavaa enkä liikoja hänen kanssaan olekaan tekemisissä. Lasten takia lähinnä nytkin ollut. Ap

Vierailija
18/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolisosi ei voi hoitaa yhteydenpitoa ja kyläilyistä sopimisia äitinsä kanssa? Ehdottomasti antaisin heidän sopia ne keskenään, kun kerta sinun ja anopin välillä se ei suju luontevasti.

Mieheni ei halua olla usein tekemisissä. Hänellä ei kuulemma mitään tarvetta. Minä olenkin ainoa tässä suhteessa joka lasten parasta ajattelee ja siksi olenkin näitä mummolareissuja ollut sopimassa. Ap

Vierailija
19/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, mitä juhannussuunnitelmia heillä on ja kerro, että teillä ne ovat vielä auki. Siihen kohtaan heidän on luontevaa kutsua teidät, jos haluavat.

Vierailija
20/20 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä kuulostaa todella erikoisilta ja etäisiltä väleiltä, jos omien ikääntyvien vanhempiensa luo ei viitsi mennä käymään ilman erillistä kutsua! Only in Finland nämä tällaiset perhesuhteet.

Ollappa sellaisessa maassa jossa perhesuhteet olisi aidosti lämpimät. Suomessa sen sijaan toitotetaan sitä, miten tärkeää on antaa mummojen olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä, he ovat oman työnsä aikanaan jo tehneet. Kyllä annetaankin, mutta inhottaa sitten mennä edes kyläilemään kun tietää, ettei lastenlapsistaan välitä. Eikä heidän mummonsa ole mikään veteraani, vaan päälle 50v. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan