Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille tullut jo täyskuitunetti?

Vierailija
22.06.2022 |

Meidän asuntoalueelle laitetaan parhaillaan. Kohta taas netti toimii, jee! 👍

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on yrityksessä saada. Tuo valokuitunen vaan alueella päättää kadunpätkittäin, rakennetaanko sitä kuitua sille pätkälle vai ei. Nyt rakennettiin noin 100m päähän, mutta ei tälle kadulle, eikä sitä saa mihinkään hintaan kadulle, joka ei kuulu kuituverkkoon. Alueen sisällä on siis kadunpätkiä, johon kuitua ei saa.

Itselle valokuitunen jo vahvisti kuidun tilauksen, mutta sitten perui tilauksen lopulta noin vuoden päästä. Oli suuri pettymys. Siinä sitten katselin, kun alueelle rakennetaan kuitua, mutta ei minun katuni varteen. :(

Ennenkuin kuitu on oikeasti vedetty talollesi asti, ei kannata odottaa liikoja. Se voidaan vielä perua.

Vierailija
2/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o valokuitunettiä enkä sitä mihinkään tarvi. Kokeilin pistorasioita mutta oma telkkari sanoi vaan ei signaalia niin ei sitä omaa telkkaria sitten tarvi katsoa enkä pariin vuoteen kattonutkaan mutta tuo asia ei vaikuta siihen kun se oli juuri hetkeä ennen näkynyt toisessa paikassa ja tuskin sielläkään oli sitä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkokoukset näköjään sai ihmisiä heräämään että langaton on tuhnu jos pitää olla laadukas viiveetön yhteys.

Vierailija
4/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäkokoukset näköjään sai ihmisiä heräämään että langaton on tuhnu jos pitää olla laadukas viiveetön yhteys.

Olen ollut etätöissä vuodesta 2017 ja olen pärjännyt pelkällä mokkulalla tai jakamalla puhelimesta.

Vierailija
5/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei o valokuitunettiä enkä sitä mihinkään tarvi. Kokeilin pistorasioita mutta oma telkkari sanoi vaan ei signaalia niin ei sitä omaa telkkaria sitten tarvi katsoa enkä pariin vuoteen kattonutkaan mutta tuo asia ei vaikuta siihen kun se oli juuri hetkeä ennen näkynyt toisessa paikassa ja tuskin sielläkään oli sitä ollut.

Hmm?

Vierailija
6/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan puolikuitunetti.

Vierailija
7/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?

Vierailija
8/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut valokuituliittymä jo yli 10 vuotta. Sitä ennen oli 3g mokkula ja kyllähän valokuitu pelaa nopeammin.

Vierailija
9/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olis hyvä, mutta mulla menee vatsa kovaksi tuollaisesta.

Vierailija
10/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se menee kolmen metrin päässä talosta. Lähin kaappi, johon voisi olettaa kytkennän olevan mahdollinen on kymmenen metrin päässä.

Mutta mutta.

Kun olivat saaneet kuidun maahan, niin ei kun soittelemaan mahdollisuutta omaan liittymään. Ei meillä täällä mitään kuitua ole, mistä moisen keksin? Ja se ei nyt mitään tarkoita, jos jotkut ukot kaivaa kilometrikaupalla kuituja maahan ja väittää sen olevan meidän, ei se ole, tajusitko?

Selvä, ratkaisen sitten datan siirron toisin.

Kahden vuoden kuluttua postiluukkuun tuli tarjous liittymisestä siltä samalta yhtiöltä. Hinta oli ihan tolkuton sekä liittymän että käytön osalta. En ottanut.

Nyt täällä pyörii pari jullia, jostain jukujuku-firmasta ja yrittävät saada ihmisiä tilaamaan, että voivat kaivaa uuden kuidun maahan riskittömästi. En usko heidän onnistuvan.

Minulla on telkkarille oma 4G LTE ja lopulle talolle 5G 1000 Mb/s (ulkoantennilla) sekä kaksi WIFI 6 reitintä. Yläkerran ainoalle koneelle kiemurtelee kaapeli.

En oikein usko tarvitsevani heidän kuituaan.

Vierailija
11/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos teillä on täysjyvänetti? Meillä on vielä pelkkä peruskauranetti.

Vierailija
12/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut valokuituliittymä jo yli 10 vuotta. Sitä ennen oli 3g mokkula ja kyllähän valokuitu pelaa nopeammin.

Niin pelaisi 4G:kin.

Valokuitu on täysin turha suurimmalle osalle, ihan tavan asymmetrinen yhteys kuparilla riittää jos ei wareta ammattimaisesti tai etätyöskentele muutenkin kuin Officella ja Teamsilla, käytännössä media-alalla 4K videot tai 3D työskentely etänä vaatii kuitua.

Toki käyttömukavuus on asia mistä moni maksaa extraa.

Vierailija
13/13 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juuri hankin ruiskuitunetin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi