Miksi rintsikatkin täytyy riisua, kun menee synnärille?
siksi pitää ottaa pois, jos siinä joutuu tekee vaikka hätäsektion
Kommentit (32)
Ihan omaan sairaalakassiini laitoin muut vaatteet paitsi alusvaatteet jotka jätin päälle. Alushousut sitten riisuin jossain vaiheessa ja rintsikat silloin kun menin suihkuun synnytettyäni.
Enkä keksi mitään selitystä. Muutakuin alistaminen joka sekin hyvin kaukaa haettu.
ja pittää korsetin päälläs, mut on aika epämiellyttävää, jos käy siinä välissä vaikka pari kertaa suihkussa kun oikein ahdistaa
Siis miksi kaikki vaatteet pitää laittaa sinne pussiin säilöön? Saanko pitää rintsikat, jos vaan haluan pitää?
niitä aina pitämään. Eli en ota pois tällä kertaa.
Ja sairaalassa sattuu ja tapahtuu, eipähän omat vaatteet sotkeudu tai joudu leikeltäväksi jne jne. Sairaalan vaatteet on tehty helposti riisuttaviksi kiireessäkin.
Varmasti pyytämällä saa pitää omansa, ei ne niitä väkisin vie.
vaatteiden pilaamisesta. Mutta lakia asiasta EI tietenk''n ole vaan tuo asia on suositus ja siksi annetaan ymmärtää että on PAKKO......
Mutta kuten varmaan tyhmemmätkin ymmärrätte että mikään ei ole pakko paitsi verot ja köyhän kuolema........
Joten pitäkää mitä ikinä haluatte päällä synnärillä.
Mä en TODELLAKAAN riisu rintsikoitani synnärillä T: G70
Mä oon aina laittanu jo synntykseen imetysliivit kun rinnat painaa jos ei mitään ole..ja jotkut vähän huonommat alkkarit jotka on sitte menny roskiin.
et sen imettämisen takia... Kun vauva annetaan tisulle heti, niin sit on helpompaa, eikä ne tahriinnu. Mut ei niitä kukaan tule väkisin pois repimään, se on ihan varma.
Mutta itse en jätä sairaalapusseihin mitään vaan käsken miehen viedä ne kotiin pestäväksi. Ainoastaan kengät saatan ottaa ihan synnytyssaliin mukaan ja mies sitten huolehtii ne osastolle jos en ole muistanut niitä laittaa omaan sairaalakassiini jonka pakkaan kotona mukaan.
en todellakaan halua likaisia vaatteita mukaani lähtiessä sairaalasta.
T: neljän äiti(kohta viiden)
Hätätilanteen sattuessa lääkäreillä ei aikaa lähtee riisumaan potilasta.
Ja toisekseen, meettekö muka ensin suihkuun synnytyksen jälkeen ja riisumaan rintsikat, ja vasta sitten imetätte. Kyllä mulla ainakin annettiin vauva heti rinnalle, kun ulos putkahti... Vai laitatteko jo valmiiksi imetysliivit päälle?
Ihan sama mitä niille sen jälkeen tapahtuu, kaupassa on uusia.
mä olen ollut niin kammottavissa kivuissa,etten ole edes tullut ajatelleeksi,että onko rintsikat riisuttu vai ei--ehkä ne sitten on olleet,en tiedä--mitä väliä :)
Ja toisekseen, meettekö muka ensin suihkuun synnytyksen jälkeen ja riisumaan rintsikat, ja vasta sitten imetätte.
mitä en.. Kun päässtiin sairaalaan niin mentiin suoraan synnytyssaliin ja sairaalan vaatteet päälle. Olinki jo yheksän senttiä auki niin niissä tuskissa ei paljo kiinnostanu että onko rintsikoita vai ei...
Kätilöt ovat suurin osa lesboja
silmänruokaa
ja paljon, siis ihan yhdeltä äidiltä! Reva levällään suorastaan! Naurattaa aika tavalla...
heti synnytyksen jälkeen pesemätön, verinen vauva rinnuksille, niin oli mukava kun sairaalan vaatteet sai vain heittää likakoriin, ei tarvinnut huolehtia kuivuneista veritahroista. Joten uskoisin, että ne omat vaatteet riisutaan, jotta ne ei likaantuisi.
-synnytyksessä virtaa usein hiki
-jos tapahtuu jotain ja pitää kiiruhtaa leikkaussaliin, ei ole hidastetta rintsikoiden riisumisesta
-kinainen, verinen vastasyntynyt lasketaan äidin rinnoille, vauvan on mukavampi pötköttää pehmeää ihoa vasten kuin kaaritukea ja kangasta vasten, ja rintsikat tahriintuvat pahoin.
-ensi-imetys on helpompaa kun se tissi on suoraan tarjolla
Ei käsittääkseni ole pakko riisua rintsikoita, mutta suositeltavaa. Tuskin alkavat väkisin repiä pois jos sanot että haluat pitää ne ylläsi.
Siis miksi kaikki vaatteet pitää laittaa sinne pussiin säilöön? Saanko pitää rintsikat, jos vaan haluan pitää?