Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes kaikista peruskouluajan koulukiusaajista (tytöistä) tuli aikuisena sosiaali/kasvatusalan ammattilaisia?

Vierailija
21.06.2022 |

Lähihoitajia, nuoriso-ohjaajia, sosionomeja, yhteisöpedagogeja, koulunkäynnin ohjaajia..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halusi lääkäriksi äitinsä tavalla mutta ei ilmeisesti rahkeet riittäneet. Meni sitten opiskelemaan fysioterapeutuksi. Harrasti myös urheilua. En tiedä valmistuiko. Säälin potilaita. Tuskin omistaa ns. parantavat kädet.

Vierailija
22/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen koulukiusattu ja sosionomi nykyään. Mutta olen havainnut, että alalle mahtuu monenlaisia persoonia. En ymmärrä miten ovat päässeet psykologisista testeistä läpi, kun ovat hakeneet kouluun.

Minä tunnen lasten harrastusryhmän kautta sosionomin, joka sanoi suoraan että ei aikaile fyysisen väkivallan käyttämistä jos ei saa lapsiaan ruotuun. Kammottava ihminen. Päätin, että lasten harrastus loppuu kun siellä huseeraa tuollaisia rikolliseen käytökseen positiivisesti suhtautuvia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se vasta kysymys .

Vierailija
24/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito- ja sosiaalialalle useimmat naiset työllistyvät patriarkaatissamme

Vierailija
25/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen koulukiusattu ja sosionomi nykyään. Mutta olen havainnut, että alalle mahtuu monenlaisia persoonia. En ymmärrä miten ovat päässeet psykologisista testeistä läpi, kun ovat hakeneet kouluun.

Koska pystyvät hetken esittämään mitä mukavinta ja tasapainoisinta. 5-10 min pintapuolisen haastattelun aikana sitä manipulointia on täysin mahdotonta havaita, sama jossain ryhmäkeskustelussa. Olen itsekin opiskellut sosionomiksi (ihan eri alalla nykyään) ja monenlaista on tullut todellakin nähtyä.

Vierailija
26/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toimittajia.

Vierailija
27/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ravintola-alalle.

Vierailija
28/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoito- ja sosiaalialalle useimmat naiset työllistyvät patriarkaatissamme

Tuokin vaikuttaa, siis se mihin on kasvatettu eli mitkä ovat niitä hyväksyttyjä "naisten töitä". Niihin suurin osa on sitten hakeutunut. Muuttunut edes vähän parempaan päin tämä asia onneksi

Vierailija
29/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen koulukiusattu ja nykyään aineenopettaja yläkoulussa. En anna menneisyyden määritellä minua. Lisäksi haluan, ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa kuin minä. Ainakin meidän koulussamme suurin osa opettajista on entisiä kiusattuja, yhtään kiusaajaa meillä ei ole.

N30

Vierailija
30/30 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös huomannut, että osa kiusaajista ryhtynyt lähihoitajiksi ja pojista pari lähti ainakin opiskelemaan poliiseiksi (en tiedä pääsivätkö).

Kai se on juuri se, että noilla aloilla oot sitä toista ihmistä "korkeammassa" asemassa. Sairaanhoitajiksi meni tosin pari ihanaa tyyppiä, jännä miten tää toimii.