"Kenenkään ihmisarvo ei ole toista alempana."
Tätä on joidenkin niin vaikeaa tajuta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenraiskaajallako samanlainen ihmisarvo kuin kunnollisella ihmisellä. Not.
Sekin on ollut itse joskus lapsi, joka on saattanut joutua kokemaan samanlaista kohtelua.
Niinpä. Aika harva murhaaja, raiskaaja tai kiusaaja on vaan sisäisesti paha. Suurin osa on joutunut itsekin kokemaan kauheuksia, joita he eivät ole pystyneet käsittelemään. Eihän se tietysti oikeuta heidän tekojaan, mutta kaikki eivät saa hyvää elämää lapsena tai saa vanhempana apua asioiden käsittelyyn, niin vaikea siinä on ehjäksi ihmiseksi tulla.
Suomalaisten ihmisarvo on kaikkein alhaisin. Onhan se nähty, ei muuten pitäisi olla maksajan roolissa ja joutua sietämään hyväksikäyttöä.
Joo periaatteessa. Itse olen sitä mieltä, että jos talloo toisen ihmisarvoa raa'asti, menettää oikeuden omaan ihmisarvoonsa.
Ihmisarvo on aika teoreettinen juttu. Me kaikki ollaan periaatteessa yhtä arvokkaita. Mutta heti kun meidän subjektiivinen näkemys tai teot otetaan mukaan, me ei enää oikeastaan ollakaan. Jos pitäisi valita pelastanko jonkun randomin lapsen vai oman lapseni esimerkiksi tulipalosta, niin totta kai pelastan omani. Miksi näin, jos ne lapset ovat yhtä arvokkaita?