Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääskyset ei anna mun oleskella parvekkeellani

Vierailija
20.06.2022 |

Kauhee haloo, kun istun parvekkeella. Kirkumista ja lentelyä ympäriinsä. Eivät uskalla silloin lentää pesään syöttämään poikasiaan. Pesä on mun parvekkeen yläpuolelle katonrajassa räystään alla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokevat sinut uhkaksi. Eivät välttämättä ole koko kesää.

Asun haja-asutusalueella maalla ja kerran olen nähnyt pääskysen koko kesänä. Olisi paikkoja missä pesiä, ehkä ei ole riittävästi ruokaa.

Vierailija
2/9 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun haja-asutusalueella maalla ja kerran olen nähnyt pääskysen koko kesänä. Olisi paikkoja missä pesiä, ehkä ei ole riittävästi ruokaa.

Saattavat hyvin ollakin. Eikös pääskynpoikaset lähde pesästä vasta myöhään elokuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattavat hyvin ollakin. Eikös pääskynpoikaset lähde pesästä vasta myöhään elokuussa?

Joskus muuttavat jo elokuun alussa. Aika pitkään kuitenkin.

Vierailija
4/9 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siellä pesässäkö ne poikaset on pari kuukautta??

Vierailija
5/9 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääskysenpoikasia on kuoriutunut jo pohjoisimmassakin Suomessa. Elokuussa lähtevät   muuttomatkalle. "Laurilta laumaan" eli elokuun 10. päivä lennetään jo kovasti, kun pitää  oppia lentämään muutaman tuhat kilometriä. Silti myöhäisimmät pääskysenpoikaset ovat olleet pesässä vielä syyskuussa, varmaan toinen poikue.

Olisit istunut  parvekkeellasi enemmän, niin olisivat ehtineet tottua sinuun. Meillä ei pääskysiä ole saaneet häädetyksi kuistin edestä edes kaiteella päivystävät kissat. Kai pääskyset luottavat siihen, että ovat hyvinä lentäjinä turvassa, ja kissa syö varpuset ja muut pesää uhkaavat.

Vierailija
6/9 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei mene parvekkeelle pesimäaikaan, ettei linnut stressaannu, tuulettaa kai sentään voi ja pitää ovea raollaan. Myöhemmin kun lintuja ei enää ole tai tarvetta pesälle, niin joku rakennusasiantuntija poistaa pesät ja tekee estot, ettei tule toista kertaa pesää sinne.

Vierailija
7/9 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi istua muualla että saavat poikasensa ruokittua? Julmaa kiusata tuollalailla kun alkavat olla vähissä pääskysetkin..

Vierailija
8/9 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasaika kestää reilut 2 viikkoa.

Vierailija
9/9 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan