Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suomalaislapset Euroopan hoikimpia!

Vierailija
19.08.2008 |

Kiva kuulla ja onhan Suomessa tosiaan aivan mahtava kouluruoka (mun mielestä ainakin)!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin välillä hirvitti miten paljon on ihan alle 10v lihavia lapsia. Kamalaa katsottavaa kun lapsella on enemmän selluliittia kuin mulla kohta keski-ikäisellä punkerolla.

Vierailija
2/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te saatanan koulukiusaajat ole teininä saaneet lytätä toisia jo ihan tarpeeksi???

kasvaisitte nyt jo aikuisiksi!

Ja ihan turha selitellä että kun me nyt vaan kannetaan huolta toisten terveydestä...

Teidän itsetuntonne vaan kaipaa että pitää mollata muita.

oli se sitten lihava, lauha, kierosilmäinen, silmälasipäinen...

Hohhoi taas näitä tridän juttuja.

Joo, kohta joku väläyttää että " hei senkin ylipainoinen lehmä", pidä huoli omista asioistasi.

Pitäisittepä tekin...

ai niin, mun painoindeksi on muuten 19, että ei turhan paljon liikaa.

Enkä silti kiusaa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä söin tänään viimeksi, enkä ihmettele jos lapsille kouluruoka ei maistu.

Vierailija
4/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tutkimuksen tuloksethan perustuivat v 1999 tilastoihin, eli eivät kerro 2008 tilanteesta ...

Vierailija
5/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan kanssa, että johtuu siitä, että tutkiöus perustuu vanhaan aineistoon. Ne jotka olivat silloin lapsia, ovat jo ehtineet kasvaa aika isoiksi...

Vierailija
6/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla lapsilla enemmän hyötyliikuntaa, pyöräillään kouluun, kavereille jne.

Kaupungeissa lapset kulkevat enemmän autolla, syövät enemmän pikaruokaa ja viettävät enemmän aikaa sisätiloissa.

Ehkäpä muualla Euroopassa punkerolapset enemmän maaseudulla kun matkaillessa tulee käytyä enemmän kaupungeissa. Niinhän se Suomessakin on.

Vierailija
7/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

euroopan lihavimpia??

Vierailija
8/21 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset ole koko Euroopan lihavimpia, mutta kuuluvat Länsi-Euroopan lihavimpiin. Lukekaa tuolta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00…

Vierailija
9/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kattelin kesällä, kun kaikki puuhamaat ja muumimaat oli tulvillaan sellaisia läskipalleroita, että ihan pahaa teki...

Vierailija
10/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapset ovatkin muualla TOSI lihavia. Minunkin mielestäni monet lapset ovat aika pyöreitä:((.

Vierailija
11/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suomalaiset on euroopan lihavin kansa ja toisekseen olen kiertänyt VÄHÄN muuallakin kuin Suomessa ja näkee sen ottakulmallaankin, että esim. eteläeuroopan lapset on paljon hoikempia....

Vierailija
12/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä muualla Euroopassa punkerolapset enemmän maaseudulla kun matkaillessa tulee käytyä enemmän kaupungeissa. Niinhän se Suomessakin on.

Vierailija
13/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan meitä haukkuvat, jopa me itse!! Kuitenkin pitäisi jo järjen sanoa että monessa maassa on paljon isokokoisempia lapsia.

Vierailija
14/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yksittäinen oli (enkä kyllä lapsista tuollaisia nimityksiä), niin tulvillaan ne eivät missään nimessä olleet. Asun itse ison alakoulun vieressä eikä täälläkään lihavia lapsia näe.

Vierailija
15/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapseni jumppaan ja siellä oli yksi toinen lapsiryhmä yhtäaikaa jossa kaikki n.10 lasta oli tosi pullukoita (iältää ehkä 4-5 vuotiaita) tuli mieleen että olikohan tuo joku punkeroryhmä vai oliko kyse vain sattumasta.

Omat lapseni ovat alilaihoja eikä paino nouse vaikka mitä yritän kun vielä liikkuuvatkin niin paljon

Vierailija
16/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on loistava kouluruokailu. Täällä ei tarjoilla pizzaa, ranskalaisia, hampurilaisia yms. kuten esim. Briteissä. Ruoka on pääsääntöisesti terveellistä "kotiruokaa" salaatteineen päivineen. Toivottavasti ruokalista myös pysyy monipuolisena. Muistatteko kun vuosi pari sitten se julkkiskokki Jamie Oliver lanseerasi Englannissa kouluruokakampanjan? Otti mallia kuulemma Suomen systeemistä.

Vierailija
17/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tutkimus ei pidä paikkaansa koska minä olen nähnyt lihavan lapsen Suomessa, niin kerta!

Vierailija
18/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olekaan niin lihavaa kuin ennen. Niitä pulleroitakin löytyy, mutta ilmeisesti vähenevässä määrin! Hyvä me!

Ensinnäkin suomalaiset on euroopan lihavin kansa ja toisekseen olen kiertänyt VÄHÄN muuallakin kuin Suomessa ja näkee sen ottakulmallaankin, että esim. eteläeuroopan lapset on paljon hoikempia....

Vierailija
19/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalivartaloinen (BMI 21), ja lapseni ovat hoikkia, vanhin lapsi suorastaan laiha.

Vierailija
20/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. britit ovat paljon lihavampia kuin suomalaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän