Vaunujen kanssa bussiin
Mitenkäs teillä sujuu vaunujen kanssa matkustaminen linja-autossa? Ajattelin, että se voisi olla joissain tapauksissa helpompaa kuin henkilöautolla. Ei ole parkkiongelmia, eikä tarvitse ahtaa isoja vaunuja autoon.
Keskiovesta siis vaan sisään. Mitenkäs se maksaminen? Laitatteko vaan jarrut päälle, ja painutte maksamaan eteen?
Kommentit (8)
kuljen itse paljon vaunujen kanssa bussissa ja mun mielestä se on tosi helppoa ja näppärää. Keskiovesta vaan sisään, Helsingissä ainakin on todella paljon matalalattiabusseja. Tosiaan yksi aikuinen pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi, näin on muistaakseni myös Tampereella ja Turussa. Ja riippuu tietenkin paljon ajasta ja linjasta, mutta kyllä todella harvoin kyä niin ettei mahdu kyytiin, ainakin minulle. Matkaan vaan.
Tipy+ipana 1v
Kuskit on välillä niin kovia kaahaamaan, että tiedän tapauksia joissa vaunut on kaatuneet kun niistä ei ole pidetty kiinni. Eli voit koko matkan olla vauvan vierellä ja pitää vaunuista kiinni, maksamaanhan ei tarvitse lähteä. Maksaa ei tarvitse niin kauan kuin sulla on lapsi vaunuissa tai rattaissa. Joskus on siis pakko seistä itse siinä tungoksessa.
paahtovanukas:
Mitenkäs se maksaminen? Laitatteko vaan jarrut päälle, ja painutte maksamaan eteen?
Tuota, tuota... ainoastaan muutamissa isoissa kaupungeissa voi vaunujen kanssa matkustaa ilmaiseksi. Muualla menee normaali maksu. Ainakin silloin, kun minä olen vaunujen kanssa matkustanut ja maksamassa käynyt, niin bussi on seissyt pysäkillä.
Muutenhan tuo on tosi näppärää: kasseja ei tarvi kantaa ja aina löytyy joku avulias auttamaan vaunujen nostamisessa.
Olisiko ollut 1,30e. Kerran olen rattailla käynyt kaupungilla ja päätin että kiitos, riittää tätä lajia. edestakainen matka (yhteen suuntaa matkaa on 5km) tulee maksamaan 8e joten ei kiitos!!! Olkaa onnellisia kun ilmatteeksi pääsette! Sen vielä jotenkin ymmärtäisin että vaunuja työntävästä aikuisesta otetaan normaali aikuisten taksa mutta kyllä nyppii maksaa rattaista vielä päälle euro lisää!!!
Ja kaiken lisäksi kuulemma busseissa siellä rattaiden paikka on useimmiten bussin takaosassa. Eli sieltä pitäs tulla maksamaan jättäen kärryt ja lapsi sinne yksin. Sitten kun vielä miettii millasia hörhöjä on liikenteessä ni en kyllä uskaltais.
Hohhoijaa!
pidetään itsestäänselvyytenä,että joka paikassa pääsee ilmaiseksi matkustamaan..Tästä edusta täytyisi olla kiitollinen,ei tarvitse jättää lasta yksin maksamisen ajaksi ja muutenki joukkoliikenne sujuu mukavasti. Harmittaa vaan niin kovasti kun on busseissa ja metroissa vaunuille omat paikat,niin sitten ihmiset menevät niihin ilman vaunuja/rattaita ja jos itse hyppää kyytiin sellaisten kanssa niin saa vaan murinat ja ärinät niskaansa ja suurin osa ihmisistä ei edes väistä.. Lisäksi niin moni käyttää tätä etua väärin,on vain rattaat,mutta ei lasta tai lapsi on sitten jo niin iso,ettei tarvitse edes rattaita,mutta ilmaiseksi kun pääsee niin..
vaunuista ja rattaista sen 1,30 normaalitaksan päälle. Minä oon tehnyt silleen että jos vauvan kanssa täytyy kaupunkiin lähteä (tai muualle mutta bussilla) niin lapsi kantoliinaan taikka rintareppuun;) Eipähän tarvi maksella liikoja ja aika vaivatonta tällätavoin matkustella.
Edellyttää siis toki sen että lapsi viihtyy liinassa tai repussa..
Helsingissä ainakin ilmainen yleistenkulkuneuvojen kyyti vaunuilla tai rattailla oleville `vanhemmille`. Luulisi, että muuallakin. : ) Mielestäni kätevää, vaikka aina ei mahdukkaan kyytiin.