Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalka puutuu ja pettää alta

Vierailija
20.06.2022 |

Minulla on viimeaikoina esiintynyt useasti toisen jalan puutumista ilman mitään ilmeistä syytä ja usein jalka myös pettää alta, viimeksi eilen jalka lähti yllättäen alta ja liuuin melkein spagaattiin reväyttäen lihaksia. Osaako kukaan sanoa mistä tämä voisi johtua? Eilen googlettelin oireitani ja joka kerta hakukone tarjosi vastaukseksi MS-tautia. Aivoni on kyllä magneettikuvattu muusta syystä muutama vuosi sitten eikä lääkäri silloin ainakaan maininnut minkään viittaavan MS-tautiin. Toisaalta luin että joillain ihmisillä saattaa magneettikuvissa näkyä MS-tautiin viittaavia löydöksiä ilman oireitakin joten voisiko olla mahdollista että muutoksia on näkynyt mutta koska oireet eivät viitanneet MS-tautiin niin lääkäri olisi jättänyt asiasta mainitsematta? Vaikka kai lääkärin olisi pitänyt kertoa muutoksista jos sellaisia olisi ollut näkyvissä? Ja kyllä, aion varata ajan lääkäriin mutta sitä odotellessa kysyisin nyt palstatohtorien mielipidettä asiasta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaularangassa muistaakseni kahdessa kohtaa kulumia, jotka pahetessaan tulevat aiheuttamaan puutumisoireita tai että jalat lähtee alta. Puutumisoireita on kädessä, mutta onneksi jalat eivät ole vielä pettäneet. Leikkaus jossain vaiheessa edessä, jos oireet pahenevat.

Vierailija
2/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Kuulostaa veritulpalta tai hermoratavauriolta tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla on tuollainen vaiva. Paheni niin, että joutui jäämään eläkkeelle opettajan työstä. Ei pystynyt enää kulkemaan portaissa. Asuu nykyään ensimmäisen kerroksen asunnossa. Diagnoosia en muista.

Vierailija
4/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin päivystykseen

Vierailija
5/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumi, voi säteillä vaikka selästä. Mene fysioterapeutille.

Vierailija
6/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puutui jalka ja lähti alta. Lääkärissä totesivat lannenivelen kuluman ja jalan hermot olivat puristuksissa. Jouduin leikkaukseen. Toki oli selkäkipuja ollut aiemminkin, kun kuluma oli hiljalleen edennyt. Ei auta muu kuin mennä tutkimuksiin.

Vierailija
7/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vei välilevyn pullistuma alaselässä jalan alta

Leikattiin pois ja vaiva hävisi

Vierailija
8/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni jalka alta. Päivystyksessä totesivat veritulpan ja ottivat saman tien osastolle. Leikattiin.

Vierailija
9/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hermopinteeltä tai välilevyn pullistumalta. MItä tahansa onkin niin mahdollisimman nopsaan vaan lekuriin.

Vierailija
10/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puutui keskijalka. Lääkäri sanoi, että tulisi vähentää panemista.

Vierailija
11/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa laiskottelua ja lihoamista.

Vierailija
12/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama Filippiineillä viikko sitten. Torkahdin sängylle sit heräsin jalka puutuneena. Nousin pystyyn ja kaaduin. Mietin onko se menoa tää on aivoinfarkti mutta minuutin päästä palautu suht ennalleen vähän kihelmöi jalkaa sit parin minuutin päästä ennallaan. Syytä huolestua?

Vierailija
13/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. selän välilevy rappeutunut/pullistunut. Heti toki lääkäriin ja pyydä magneettikuviin.

Vierailija
14/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni jalka alta. Päivystyksessä totesivat veritulpan ja ottivat saman tien osastolle. Leikattiin.

Vertulppa liuotetaan eikä leikata. Verenohennuslääke päälle.

Vierailija
15/17 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies onko liian painava nainen istunut polvellasi liian pitkään muistathan sanoa että pitää vaihtaa jalkaa. 

Vierailija
16/17 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa vaivaa, todettiin että johtuu selästä. Nykyään leikkaukseen ei pääse ennenkuin virtsa ja uloste alkavat karkailla. Olen odotellut puuttuvien jalkojen ja tuon jalat alta -oireen kanssa nyt kohta 7 vuotta. Mene vaan lääkäriin, saat jonkin diagnoosin, mutta et apua vaivaasi.

Vierailija
17/17 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku hermo puristuksissa.

Jos olisi MS, niin oire pysyisi pitkään, eikä olisi sellainen että välillä menee ohi.

MS-oireiden yhtäjaksoinen kesto on vähintään tunteja. Pari viikkoa on aika tyypillinen aika oireelle, mutta oire voi kestää kuukausia tai vuosiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi