HS juttu heippalappu-taloyhtiöstä: Kerro omasta taloyhtiöstäsi! Mikä ärsyttää?
Kommentit (21)
Just meidänkin auton takaloosterin päällä oli majaillut naapurin niin ihana irtokissa. Pitäis narussa tai rakentaisi aitauksen , ettei hyppisi naarmuttamassa pellejä. Ja itsellä kissa narussa.
Eräs perhe, jolla ei tunnu järki juoksevan. Uussuomalaisia.
Kun taloyhtiöön tehtiin pari vuotta sitten julkisivuremppa, keskellä kuuminta kesää, talo oli tietysti huputettuna. Oli todella tukalaa, kun raitista ilmaa sai vain postiluukun kautta. No, tämä perhe tottakai jatkoi eloaan samaan erikoiseen tapaansa, ja valmisti kaikista haisevimpia ruokalajeja juuri silloin (siansorkkia yms.). Osa asukkaista muutti pois tämän takia kesken rempan, ei vaan kestänyt enää.
Vähän aikaa sitten roskisten luona oli telkkari. Jännä sattuma, koska noin kaksi viikkoa ennen tätä, bongasin rapusta perheen miehen joka raahasi valtavan kokoista töllöä sisään. Kuten tuo dumpattu telkkari, kaikki erikoisempi roska kummasti vaan jää lojumaan roskisten lähelle- tuntuu, että mitään ei edes yritetä kierrättää. Tajuavatko edes konseptia?
Öööö ei mikään harmita. Miellyttävö alue jabkivat naapurit, ei mitään lappuja kun ihmiset sanoo jos on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Öööö ei mikään harmita. Miellyttävö alue jabkivat naapurit, ei mitään lappuja kun ihmiset sanoo jos on asiaa.
Hienoa, että tällaisiakin taloyhtiöitä on. Kuitenkin on selvää, että monia ärsyttävät jotkut asiat taloyhtiössään. ap
Meillä on taloyhtiössä kaksi naista, jotka ovat yksinkertaisia ja pahantahtoisia. Juoruilevat mielellään keksimiään juttuja naapureista, joista eivät pidä. Sain heidät "kiinni" parista mokasta taloyhtiötämme koskien ja luulin, että jos teen valituksen hallitukselle, saisin jonkinlaista järkevää vastinetta. Etenkin, kun kun en valittanut mistään pikkumaisesta turhasta. Mitä vielä, hallitus osoittautui passiivisiksi pullamössötyypeiksi ja aivan ulkona mitä oikeasti tapahtuu. Päätin, etten jää seuraamaan suurempia katastrofeja ja olen muuttamassa pois.
Heippa-lappuja en ole saanut, mutta ilman allekirjoitusta niillä ei ole arvoa. Jos sellainen joskus tulee teippaan sen ulko-oveen ja laitan yhteystietoni, että kirjoittaja voi tulla juttelemaan kanssani tarkemmin mitä tahtoo, Tein niin kerran ja sen jälkeen laput loppuivat.
Näkyy olevan yhden ehkä mt-ongelmaisen laput tossa hesarin jutussa. Kaikissa sama tyyli , kirjasinmalli käsin kirjoitetuissa ja huutomerkkejä hirveästi perässä. Tulisi ohjata avun piiriin tuollainen.
Meillä kävi kylässä minun miesystäväni, sekä poikani tyttöystävä.
Talohoitotyyppi soitti että montako henkilöä meillä siis nykyään asuu, kun taloyhtiön puheenjohtaja oli ilmoittanut että meillä asuu nykyään kahden sijasta neljä ihmistä, että pitäisi kyllä vesimaksut nyt saattaa ajantasalle, että mitähän tässä nyt on takana.
Olipa hyvä että soitti, eikä alkanut huhupuheiden ja kiusaamisen perusteella lätkimään meille lisämaksuja veteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taloyhtiössä kaksi naista, jotka ovat yksinkertaisia ja pahantahtoisia. Juoruilevat mielellään keksimiään juttuja naapureista, joista eivät pidä. Sain heidät "kiinni" parista mokasta taloyhtiötämme koskien ja luulin, että jos teen valituksen hallitukselle, saisin jonkinlaista järkevää vastinetta. Etenkin, kun kun en valittanut mistään pikkumaisesta turhasta. Mitä vielä, hallitus osoittautui passiivisiksi pullamössötyypeiksi ja aivan ulkona mitä oikeasti tapahtuu. Päätin, etten jää seuraamaan suurempia katastrofeja ja olen muuttamassa pois.
Heippa-lappuja en ole saanut, mutta ilman allekirjoitusta niillä ei ole arvoa. Jos sellainen joskus tulee teippaan sen ulko-oveen ja laitan yhteystietoni, että kirjoittaja voi tulla juttelemaan kanssani tarkemmin mitä tahtoo, Tein niin kerran ja sen jälkeen laput loppuivat.
Meilläkin yksi juoruileva vanha täti, mutta hän on periaatteessa hyväntahtoinen, Puhuu kyllä joistain myös pahaa... En tajua, mistä hän saa kaikki tietonsa muista naapureista. Niitä hän sitten kertoilee eteenpäin.
Lisäksi talossa on yksi katkera nainen, joka kertoilee kokemistaan vääryyksistä taloyhtiössä. Asioista, jotka joku muu sivuuttaisi olankohautuksella.
Yksi naapuri vie roskansa kerran parissa kuukaudessa jolloin koko jätehuone (tai sen edusta) ovat täynnä tietyllä tavalla suljettuja säkkejä (säkin suu jesarilla "putkelle" teipattuna). Näitä säkkejä on sitten "lajiteltu" tyyliin kartonkiin, metalliin, sekaan yms. Viimeksi kun oli jättänyt säkkinsä jätehuoneen ulkopuolelle, tuli jokaiseen rappuun taloyhtiöltä ukaasi että säkit pois tai ei hyvä heilu. Oli sitten yön pimeydessä kantanut ne varmaan takaisin kämpilleen koska nyt niitä ei ole näkynyt hetkeen.
Asun yksityisomistuksessa olevassa kerrostalossa, eikä täällä ole vielä kertaakaan ollut heippa-lappuja missään. Meillä ei olekaan asukastoimikuntaa, joka tuntuu olevan innokkain lappujen kirjoittelija ja asukkaiden kyttääjä.
Ärsyttävin asia on taloyhtiön pihapoliisit. Muutaman kerran naapurin muorit ovat käyneet minun pihassani (rivari) ja oikeasti tutkineet kukkapenkkini kun olen ollut poissa kotoa. Ovat vielä tulleet raportoimaan minulle kuinka siellä on tuollaista ja tuollaista rikkakasvia ja kuinka ruoho on liian pitkä. Mitä tarkoittaa liian pitkä? Leikkaan nurmikon kerran viikossa, en todellakaan ala huudattamaan leikkuria päivittäin. Muutaman kerran jälkeen lopulta ärähdin näille muoreille ja käskin pysymään poissa pihaltani tai alan vastavuoroisesti tulemaan heidän pihoilleen valittamaan jokaisesta virheestä, mitkä eivät minua miellytä.
Ottivat nokkiinsa ja käyttäytyvät nyt kuin heitä olisi loukattu hyvin verisesti mutta ei ole minun ongelmani. Kerran vielä tulevat, niin käyn vetämässä jonkun pihakoristeen solmuun koska minua ei nyt satu miellyttämään heidän pihansa.
Ei hyvää päivää!!
Kyllä totisesti löytyi taas syy olla erittäin kiitollinen ja pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin että kolmekymmentä vuotta sitten olin viisas ja lähdin Suomesta!
Ehkä aika kultaa muistot mutta silloin asuessano itsekin kerrostalossa tuollainen lappukulttuuri oli kyllä täysin tuntematon käsite. Ja asuin Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa, en missään maankorvessa.
Talossa oli talotoimikunta ja se toimi. Oli asukaskokoukset ja asiat hoidettiin yhdessä. Jos jotain ongelmaa oli, se puhuttiin ja talon luottamushenkilö joka valittiin kerran vuodessa hoiti asioita ja tiedotusta isännöitsijään päin. Samoin hoiti asioita suusanallisesti jos oli huomautettavaa.
On niin omituiseksi muuttunut meininki siellä, en mitenkään kyllä pystyisi enää asumaan.
Asun kaupungissa jossa on reilu puoli miljoonaa asukasta, ei suurkaupunki mutta ei aivan pienikään, ja täällä asuu ihmisiä maailman joka kolkasta ja kaikki mahtuu ja saa elää kun ihmisiksi ollaan.
Ja siellä tapellaan jotain lappusotaa grillin käytöstä ja lasten hiekkalaatikkoleluista! :D :D
Olen kuullut että rapussakaan ei saa yöllä kulkea saati käyttää hissiä tai vetää vessaa!
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Miksi pelätään puhua toinen toisilleen, asiallisesti ilman hyökkäämättä silmille? Mihin ihmeeseen noita naurettavia lappuja tarvitaan kun ihmiselle on annettu suu päähän ja taito puhua?
En tiedä onko tuo koko juttu liioiteltua vai onko tosiaan noin järjetöntä touhua jossain?
Vierailija kirjoitti:
Just meidänkin auton takaloosterin päällä oli majaillut naapurin niin ihana irtokissa. Pitäis narussa tai rakentaisi aitauksen , ettei hyppisi naarmuttamassa pellejä. Ja itsellä kissa narussa.
Mikä vi tun loosteri? Puhu suomea pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loosteri = rengas, ellet sitä tiennyt. Käyhän tuo ilmi asiayhteydestäkin.
Sisäpihalla lojuvat lasten leikkikalut ja lastenvaunut. Asiasta ei voi huomauttaa saamatta välittömästi lastenvihaajan leimaa tai ei ymmärrä lapsiperheen arkea. Alkaa talo muuttumaan lastentarhaksi vähitellen jossa lapsilla ei ole rajoja vapaan kasvatuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa renkaan päällä naarmuttaa peltiä? Mä oon nyt ihan pihalla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai rengas. Naarmuuntuuko se helposti?
Joku ihmettelee mihin tarvitaan lappuja. No kaikki ei asu pienissä taloyhtiöissä ja tunne naapureitaan tai kyttää vaikka roskakatosta 24/7 että näkisi kuka jättää sinne vanhoja romujaan. Silloin on yksinkertaisinta jättää yleinen lappu rappukäytävään. Omassa rapussani on 60 asuntoa ja naapurirapuissa saman verran. Pesutuvassa esimerkiksi on pakko harrastaa lappuja ja meidän asukastoimikunta on onneksi yrittänyt ohjeistaa niillä jotta siellä ei vallitsisi täysi villi länsi.
Mitä tulee ap:n linkkaamaan hesarin juttuun, niin siinä näkyi olevan vain asukastoimikunnan jättämiä laminoituja ohjeita ja sitten jonkun hermostuneen tupakoijan 3 vastausviestiä. Sama henkilö on selvästi jättänyt ne ja matkinut ivaillen asukastoimikunnan lappuja tyylillisesti huutomerkkeineen ym.
Aikoinaan kerrostalossa asuneena harmitti kun joku kusi käytävän nurkkaan.
Pienkerrostaloyhtiön pihalla ja leikkipaikalla vapaana pyörivät kissat.