Vauva puoli vuotta, ei vieläkään seksiä
Onko muita samassa tilanteessa olleita? Vauva on puolivuotias, täysimetän vielä ja mulla ei minkäänlaista kiinnostusta seksiin. Mies jo kyselee asiasta, mutta mua ei vaan huvita. Ei siis yhtään. En edes toisen mieliksi viitsi ryhtyä hommaan. Tiedän että estrogeenitaso on tosi matalalla. Muita samassa tilanteessa olleita? Helpottiko kun täysimetys loppui? Ekan lapsen jälkeen ei ollut tällaista ongelmaa.
Kommentit (48)
Niin ja ap, musta ei ole mitään syytä huolestua, ihan normaalia ja luonnonmukaista. Ei ole tarkoituskaan että pienen vauvan äiti haluaisi seksiä, sillä uusi vauva ei olisi hyväksi äidille eikä jo syntyneellekään vauvalle. Se on ihan luonnon tarkoituskin että ei kiinnosta!
Imetyksen loputtua halut palautui, mutta siihen asti oli vain todella satunnaista velvollisuusseksiä minun puoleltani. Ei se mieskään siitä kovin innostunut, joten vähiin jäi. Imetys vei multa halut nollille, mutta pidin sen jatkamista tärkeämpänä kuin seksielämän palautumista.
Nyt kuopus on vajaa kaksi, ja seksielämä on palautunut jo kauan sitten. :)
Puolivuotias meilläkin. Ei täysimetyksellä enää, saa soseita ja puuroa. Mua ei seksi kiinnosta juurikaan. Pari kertaa on sentään mieleen tullut, mutta silloinkin on vauva ollut kiukkuisena minussa kiinni. Mies taitaa olla poikkeava. Suhtautuu nimittäin edelleen ihan positiivisesti imetyksen jatkamiseen, vaikka hyvin tietää, että se saattaa maksaa hänelle seksittömyyttä. Tietää nimittäin kokemuksesta myös sen, että asiat muuttuvat kun vauva alkaa nukkua öitään.
Sen olen kyllä itsestäni huomannut, että kun vaan sen kerran yrittää päästä oikeaan vireeseen ja saa ryhdyttyä puuhiin, niin kummasti alkaa itselläkin tehdä useammin mieli.
Kyllä se siitä aikanaan. Puhua kannattaa miehen kanssa ja selittää omaa mielentilaa. Ettei mies luule, että siinä on jotain vikaa.
Mulla meni tosi kauan omien halujen palautumiseen, imetyksen aikana seksi oli ihan pakkopullaa, mutta kyllä mä kuitenkin halusin joskus miehen mieliksi "antaa"
Ja ainakin selittää hänelle mistä tämä tilanne johtuu ja että se on väliaikaista. Joskushan sitä voi myös toisen mieliksi ryhtyä toimeen, vaikka itseä ei sillä hetkellä niin innostaisikaan. Voi nimittäin olla, että ne halut alkavat pienen alkusysäyksen jälkeen hyrrätä ihan kummasti. Eikä ainakaan kannata heittää läheisyyttä, halailua yms. romukoppaan seksin kanssa.
Niin ja ap, musta ei ole mitään syytä huolestua, ihan normaalia ja luonnonmukaista. Ei ole tarkoituskaan että pienen vauvan äiti haluaisi seksiä, sillä uusi vauva ei olisi hyväksi äidille eikä jo syntyneellekään vauvalle. Se on ihan luonnon tarkoituskin että ei kiinnosta!
mitenkäs sitten suu pannaan, kun minua on kiinnostanut seksi koko raskauden ja imetyksen ajan? olen siis epänormaali ja luonnoton?
miksi seksi ei jaksa kiinnostaa? etkö saa tyydytystä?
parempi antaa vaikka sitten miehen mieliksi, kuin pantata tavaraansa liian pitkään.. Saattaa käydä niin ettei miestäkään enää kiinnosta vaan menee mieluummin vieraisiin
me ollaan oltu ilman seksiä jo 1v ja 2kk
miksi ihmeessä?
Alkuraskaudessa oli seksiä ihan normaalisti, (mikä tarkoittaa meillä 1-2x/kk), sit jossain vaiheessa ei enää lainkaan ja vähän ennen vauvan syntymää kerran (mun motiivina oli synnytyksen käynnistyminen). Eli aika tarkkaan 6 kuukautta sitten seksiä. Ja kakkoselle, tiedän että mun mies masturboi, se sopii mulle oikein hyvin, toivottavasti se sille riittääkin. Oon miehelleni sanonut, että mua ei huvita ja johtunee imetyksestä ja hormoneista. Ei perustelut tietenkään sen seksihaluja poista.
mies on joutunut edellisessä suhteessaan kärsimään puutteesta neljän raskauden ja sen jälkeisen ajan vuoksi tosi pitkiä aikoja. hän kertoo sen olleen yhtä helvettiä ja eniten häntä oli loukannut se, että vaimo oli kehottanut menemään "kädelle".
Meillä kanssa toinen lapsi nyt puolivuotias ja tilanne lähes sama. Ollaan tosin pari kertaa harrastettu seksiä, mutta jostain syystä mulle tehnyt tosi kipeetä, niin ei ole oikein haluja ryhtyä uudelleen. Ilmeisesti alapään limakalvot ovat imetyksestä aiheutuvien hormoonimuutosten vuoksi todella arat. Eli haluja olisi muutamaan otteesseen ollut, mutta seksi ei vaan ole kovin nautinnollista.
Ensimmäisen jälkeen arkuutta esiintyi jonkun verran, mutta tilanne ei ollut lähellekään näin paha. Tilanne muistaakseni korjaantui täysin vasta kun lopetin imetyksen kokonaan. Nyt lapselle on syötetty soseita n. kk ajan, joten toivottavasti tilanne helpottuu edes vähän. Ollaan miehen kanssa puhuttu asiasta ja hän on onneksi hyvin ymmärtäväinen... onhan sitä muitakin tapoja osoittaa rakkautta. Ajatuksena on jatkaa imetystä vielä ainakin parisen kuukautta.
Mitä se siis tarkoittaa? Ei yhdyntää, vai ei mitään hyväilyjä jne?
Meillä raskausajat olivat todella aktiivisia ja synnytyksen jälkeenkin pääsimme melko pian vauhtiin. Suuret, kivikovat rinnat olivat tietysti todella kiihottavat, joten ne toivat uutta lisämaustetta touhuun. Ymmärrän täysin, että kaikilla ei seksi ole mielessä, kun suloinen vauva tuhisee rinnassa kiinni, tai valvomisen takia on täysin väsynyt, mutta... Kehottaisin sinua kuitenkin ottamaan asteittain hyväilyjä jne mukaan, sillä mitä pisempi tauko, niin sitä vaikeampi on päästä taas vauhtiin.
TOisaalta ei teillä näytä seksi tärkeää olevan , jos sitä on 2 x kk (ei ymmärrä!)
Ja miten teillä, kellä ei ole ollut seksiä yli vuoteen, miksi??
vastatkaa vielä kysymykseen: saatteko tyydytyksen. hoitaako mies esileikin huonosti vai mikä mättää?
Eli halaatte / hyväilette /suutelette ym.. Vai onko mitään läheisyyttä??
läheisyyttä on tosi paljon muuten, vaikkei seksiä hirveesti olekaan. Halaillaan, suukotellaan ollaan sohvalla sylikkäin jne.
esileikki! Siinä lääke teidän ongelmiin!
millaista elämää elät, millainen olet; ikä, koulutus, varallisuus? Ihan hyvällä kyselen, kun kiinnostaa millaiset naiset on niitä, jotka on aina valmiina seksiin ja tyydyttämään miehensä muitakin tarpeita?
Ei kukaan! Miten pitkään olitte ilman seksiä ennen synnytystä? Sitä et kerro..
Mutta on aivan turha itkeä ja valittaa, jos mies pettää, jos seksiä ei kotona saa. En ymmärrä kyllä kaikkia naisia, en...