Pariskunnat, onko teistä toinen se "pomo"?
Naapurin pariskunta keskustelee tottuneesti siten, että mies kuulostaa toimitusjohtajalta ja nainen sanoo selvä ja keskustelee kuin pomon kanssa. Heillä vaikuttaa silti olevan ihan tasavertainen suhde, vaikka sitä ei ehkä uskoisikaan. Ihan tyytyväisiltä vaikuttavat.
Eli miltä te kuulostatte ulkopuolisen korvaan?
Kommentit (17)
Me keskustelemme ja usein mies tekee lopullisen päätöksen etenkin isommista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Me keskustelemme ja usein mies tekee lopullisen päätöksen etenkin isommista asioista.
Onko teille tullut niin isoa asiaa, että mies saa päättää?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miltä me kuulostetaan.
En kysynyt tätä. ap
Mikään valtakunta ei voi kestää, jos se riitautuu itsensä kanssa. Joko valtakuntaa johtaa kuningas tai kuningatar. Mutta jos kuningatar johtaa valtakuntaa, eikö se ole silloin kuninkaalle häpeäksi? He voivat hallita yhdessä, mutta vain kuninkaan pitäisi johtaa valtakuntaa. Avioliitto ja perhe on kuin valtakunta.
Olen meidän perheessä se joka huolehtii talousasioista ja isommista hankinnoista. Olen parempi rahan kanssa.
N41
Kiinnostaisi kuulla, mitkä ovat sellaisia isoja asioita, joista mies päättää. En itse keksi yhtään sellaista.
Ei ole, olemme vuoroon määrätietoisia, eri asioissa. Tunnistamme molemmat, että toinen on välillä se, joka asiasta enemmän tietää. Vuorottelemme pomona olemista, ja meistä molemmista on oikein hyvä niin.
Ex-miehellä oli vaikeutta uskoa, että oli asioita joissa minä tiesin paremmin. Meillä oli aika iso ikäero, ja hänellä oli muutenkin egoa. Tajusin asian, kun oli minun työhön liittyvä asia meillä kotona päätettävänä, ja hän ei yhtään edes harkinnut, että minä tietäisin paremmin. Yksi asioista, joiden takia hänestä tuli ex.
Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen eli kummallakin on omat vahvuutensa, joissa pomottaa.
Minä vastaan meidän perheen budjetista ja lähes kaikista käytännön asioista. Minun vastuulla on kaikki sopimukset ja kilpailutukset sekä kaikki muukin alkaen siitä, mitä me syödään. Minusta olisi kiva, jos mies ottaisi jonkun osa-alueen hoitaakseen, mutta ei. Asunnon ostamisesta päätettiin aikoinaan yhdessä ja huonekalut ollaan käyty valitsemassa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla, mitkä ovat sellaisia isoja asioita, joista mies päättää. En itse keksi yhtään sellaista.
Viimeksi taloremonttiin ja autohankintaan liittyvät asiat. Sitä ennen uusi traktori ja karjan vähentämiseen liittyvät. Metsäkaupat jne. Minä käyn kodin ulkopuolella töissä ja mies pyörittää pääosin tilaa. Lisäksi hänen perintöään eikä minun tietotaitoni edes riittäisi noissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan meidän perheen budjetista ja lähes kaikista käytännön asioista. Minun vastuulla on kaikki sopimukset ja kilpailutukset sekä kaikki muukin alkaen siitä, mitä me syödään. Minusta olisi kiva, jos mies ottaisi jonkun osa-alueen hoitaakseen, mutta ei. Asunnon ostamisesta päätettiin aikoinaan yhdessä ja huonekalut ollaan käyty valitsemassa yhdessä.
Mies on siis teillä se pomo ja sinä nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sortoa, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi taloremonttiin ja autohankintaan liittyvät asiat. Sitä ennen uusi traktori ja karjan vähentämiseen liittyvät. Metsäkaupat jne. Minä käyn kodin ulkopuolella töissä ja mies pyörittää pääosin tilaa. Lisäksi hänen perintöään eikä minun tietotaitoni edes riittäisi noissa asioissa.
Jos mies pyörittää omaa perintötilaansa niin eiköhän silloin ole itsestäänselvyys, että hän päättää niistä asioista. Autonsa meillä molemmat päättävät ja hankkivat (ja maksavat) itse. Sitten kun oman autoni vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin otan kyllä mielelläni puolisoni avuksi, koska hän on autoista kiinnostuneempi kuin minä ja siksi osaa paremmin kertoa, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa hankkiessa. Mutta hintatasoon hänellä ei ole mitään sanottavaa eikä tietysti siihen, minkä loppujen lopuksi valitsen.
Taloremontti tehdään sitten, kun se on tarpeen, ei siksi että mies päättää sellaista haluta. Minä halusin viime kesänä saunan uloskäynnin eteen pienen terassin, hän ei ole sellaista kaivannut, joten yhteisestä sopimuksesta minä sain sen toteuttaa (omilla rahoillani).
Lisää esimerkkejä asioista, joissa mies päättää?
Me asumme erillään, ihan jotta saan pomottaa omassa kotonani. Viimeksi asennutin terassilasit, tietysti omilla rahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Me asumme erillään, ihan jotta saan pomottaa omassa kotonani. Viimeksi asennutin terassilasit, tietysti omilla rahoillani.
Ai ihan jo parikymppisenä vai jossain toisella/kolmannella/sadannella kierroksella?
Tietysti on. Perhe kiten yhteiskuntakaan ei pärjää naisen ollessa pomo kerta nainen on kykeneväisyyksiltään liian puutteellinen tähän. Täten pomon on oltava mies.