Kumpi olisit näistä kahdesta, jos pakko valita; sairaanhoitaja ysin ulkonäöllä
vai lääkäri seiskan ulkonäöllä? Ja jatkotesti; pystytkö yksinkertaisesti valitsemaan vain jomman kumman, vai onko tarve heti selitellä ja perustella valintaa? Siis nyt leikitään, et olis pakko valita...
Kommentit (53)
t. sairaanhoitaja seiskan ulkonäöllä ; )
Olen kasi plussan tasoa nyt, joten en todellakaan halua seiskaksi ;)
Minä olin se, joka kärjistin tuon kysymyksenasettelun, ja ihan huvikseni tein sen. Olisi vain kiva tietää, mitä ap ajoi takaa, minulle kun kumpikin ammatti on aivan vieras. Ja tunnen ihan fiksuja sairaanhoitajiakin.
ja ihan hyvä näin, ammattia en vaihtaisi, koska pidän siitä
kasi puoleen olis kyllä helppo päästä näillä geeneillä, jos vain laihduttaisi
hoitsuksi en meinaa enää palata ja olen aivan liian laiska jotta jaksaisin kohentaa ulkonäköäni tuon paremmaksi.
yhdellä sanalla selittelemättä, tai pohtimatta ap:n motiiveja
- aika alussa hoitajaksi ilmottautunut
Pitääkin katsoa, ovatko pohtijat noita, jotka haluavat olla lääkäreitä vai hoitsuja.
ja haki tosi moneen paikkaan opiskelemaan, ja ainoa, mihin pääsi, oli opiskelemaan sairaanhoitajaksi.
Ei sairaanhoitajaksikaan kuka tahansa valmistu, saati pääse edes opiskelemaan.
Oman kokemukseni kautta tiedän, että on helppo päästä. Itse hain "huvikseni" ja pääsin, en tietenkään ottanut paikkaa :-)
koska en ole ikinä halunnut enkä halua lääkäriksi. Joten valinta oli helppo. Ei sairaanhoitajakaan kyllä kuulu mihinkaan top 10 ammatteihin itselläni.
Mutta jos kysymyksen taustalla oli joku parempi tulotaso / koulutus vastaan ulkonäkö, niin sitten kyllä valitsen mielummin paremman tulotason/koulutuksen kuin ulkonäön.
nyt oon lähäri ja seiskan ulkonäöllä, ni olishan se parempi :)
että ihmisillä on loputon tarve perustella valintojaan, vaikka ei ne kenenkään perustelut tee tuntemattomille yhtään mitään, ja ap tosiaan kielsi perustelemasta. Luulenkin, että hän on sosiaalipsykologi, joka tekee meistä nyt jonkinlaista analyysia.
- 26 tai jotain sinne päin
mulle älyllisyys työssä merkitsee todella paljon, vaikkei ulkonäkökään ole merkityksetön seikka.
Ulkonäköään voi aina halutessaan kohentaa (kauneusleikkaukset ym), mutta tyhmää päätä on miltei mahdotonta muuttaa fiksummaksi.
onko sairaanhoitajaksi helppo päästä opiskelemaan. Pienille paikkakunnille on, suurille ei. Suurin koetinkivi kuitenkin tulee sitten, kun pitäisi niitä töitä tehdä. Työ on useissa paikoissa sekä henkisesti että fyysisesti vaativaa. Kohdata jatkuvasti eritavoin kärsiviä potilaita. Hyviä puolia on se, että töitä on valtavasti, jos vain joku viitsisi tehdä sairaanhoitajan töitä. Toisin kuin monien alojen akateemisilla.
Onneksi sairaanhoitaja voi usein opiskella uuden ammatin ja jos taas rumuus johtuu lihavuudesta, voi laihduttaa.
t: sh, joka opiskelee maisteriksi (voin olla sitten työtön maisteri, kuten monet kaverini tai palata sairaanhoitajan töihin)
Sitä paitti, oln seiska jo nyt. Joten eihän tuo muuta merkkais ku ammatin vaihtoa ;-)