Ehdottakaa mulle sopivia ammatteja
Olen jäämässä työttömäksi elokuussa.
Tällä alalla ei ole töitä.
Mikä olisi mulle sopiva ammatti?
Kriteerit:
-lyhyt koulutus (korkeintaan 3 vuotta) tai ei koulutusta
-palkka nettona vähintään 1600e
-käytänönläheinen työ
-mahdollisimman paljon yksintyöskentelyä
-töitä riittää
-täydet työtunnit
-ei hoitoala
-töitä maadeudulla
-mielellään ilta ja yöpainotteista työtä
Onko näillä kriteereillä mitään työtä olemassa?
Itselle ei tule mitään mieleen.
Kommentit (46)
Tiskari ravintolassa, saa olla yksin mutta palkkaus saattaa olla kehnoa. Sairaanhoitaja jollekin potilaalle joka tarvitsee yövalvontaa kotona, siinä vain istuu sängyn vieressä ja katsoo hengittääkö se potilas enää. Astrologi, luonto-opas, sienien kasvattaja, onhan noita.
Laitoshuoltaja. Palkka on noin 2 tonnia plus lisät. Koulutus 3 v. myös oppisopimus vaikuttaa aika yleiseltä tavalta kouluttautua. Itatöitä on paljon ja yötöitä riippuen osastosta.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja. Palkka on noin 2 tonnia plus lisät. Koulutus 3 v. myös oppisopimus vaikuttaa aika yleiseltä tavalta kouluttautua. Itatöitä on paljon ja yötöitä riippuen osastosta.
Ja työ on usein myös aika itsenäistä.
Logistiikka-ala tai tekniseen asentamiseen liittyvä koulutus perustutkintotasolla. Esim. autonkuljettaja, varastonhoitaja, levyseppä-hitsaaja, koneistaja, sähköasentaja jne. Koulutus kestää 1,5-3v. Ei asiakaspalvelu- eikä hoitotyötä, palkassa varmaan pääsee yli 1600/kk.
Riistäjät käyttävät sosiaaliturvaa hyödykseen, jotta ei tarvitsisi maksaa kunnollista palkkaa työntekijöille. Eli käytännössä he siis varastavat, ja saavat silti palkinnoksi yritystukia.