Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******HUHTIhurmurit vko 42******

16.10.2006 |

[size=3][color=EE30A7]Lasketut ajat:[/color][/size]

30.3. violet82

1.4. Net-ta

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

Eikka99

jepuli

[size=3][color=EE30A7]Huhtihurmurit 2007[/color][/size]

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]annme[/color]

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color] Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Avellana81[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:[/color]Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Eikka99[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]jepuli[/color]

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kesä1999[/color]

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kevyt1[/color]

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Net-ta[/color]

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]pimpula2[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Possukka[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]violet82[/color]

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:[/color]Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalani on KYS ja la 19.4, noi tiedot jonnekin matkalle hukkuneet.

Masu alkaa kasvaa, varsinkin illalla töistä lähtiessä omat housut jo puristavat, ja illalla muutenkin turvotus suurimmillaan. Pe oli neuvola, painoa ei ollut tullu kuin 200 g viime kerrasta, vaikka tuntuu että olen syönyt kuin hevonen. Sydänääniä ei kunnolla kuulunut, koska kohtu niin takana, sai oikein kunnolla etsiä kohdan, että vähän aikaa saatiin sitä musiikkia kuunnella.

Pahoinvointikin alkanut hellittää, silloin tällöin tulee pieniä tunteita huonosta olosta. Ei kai se auta kuin alkaa mammavaatteita katsoa, pian saa niihin siirtyä. Kaikin puolin iloinen mieli odotuksesta ja malttamattomana odotellaan että pienokainen maailmaan putkahtaa.

Eikka ja nöpönenä 13+4

Vierailija
2/7 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikos listasta nyt hieman epäselvä? Yritin hiukan tiivistää sitä poistamalla välejä. Laittakaa kaikki edelleen vaan kommentteja listasta tulemaan niin muokkaan sitä sen mukaan. Yritän maanantaisin laittaa päivitetyn listan aina uuteen viikkopinoon.

Kiva kuulla sinustakin Possukka! Olinkin vähän huolissani kun teillä oli nampun kanssa sitä vuotoa muistaakseni ja nampulla ei kaikki sitten ollutkaan hyvin. Olisi kiva tietää mitä nampulle nyt kuuluu vaikka huhtikuulta tippuikin.

violet: Minulla on paino pudonnut, mutta onneksi vain kilon. Nyt jo maistuu kyllä kaikki ruoat ja pahoinvointi on loppunut. :) Eiköhän se paino siitä nouse. Tein sellasen rahkapiirakankin eilen, jonka olen kohta yksin jo syönytkin. Kohta saan muut kiinni kiloissa! :)

Nyt jännittää jo huominen neuvolalääkäri! Toivottavasti niillä on ultra tai sydänäänet jo kuuluisi dopplerilla. Olisi kiva tietää 12 viikon täyttymisen jälkeen että kaikki on kunnossa. Tällä kertaa jännitys on oikeastaan positiivista eikä nyt ole niin pelkoja vaan lähinnä uteliaisuutta ja haluaisin todistetusti tietää että suurin keskenmenovaara olisi jo ohi. Ehkä sitten uskaltaisin asiasta jo puhua muillekin. Minua oikeastaan pelottaa sanoa sanat: olen raskaana. Pelottaa että se onni otetaan pois jos sanon sen ääneen tai jotain muuta yhtä tyhmää. En ole varma uskonko asiaa vieläkään todeksi. En ole oikeastaan uskaltanut paljon ajatella edes sitä että silloin huhtikuussa vauva tulisi, olen mennyt päivä kerrallaan. Lapsettomuus taitaa vieläkin olla liian kipeä paikka kun syövästä puhuminenkaan ei tunnu niin vaikealta. Onko kellään muulla lapsettomuus vaikuttanut ajatuksiin raskauden aikanakin?

Avellana 12+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vihdoin odottamani lääkärineuvola, jossa päästiin kuuntelemaan sydänääniä. Ja kuuluihan sieltä selkeä 160 tahtia jyskyttävä juna. Kaikki oli muutenkin loistavasti, kohdun suu kiinteä ja kanavaa 4cm. Kohtu kasvanut hienosti.

Painoni ei ollutkaan noussut YHTÄÄN vaan itseasiassa laskenut puolisen kiloa! Siitä olen tosi happy :o)! Vaikka olen syönyt aivan normaalisti...!

Sokerirasitukseen tuli komennus viikolle 26, itse olen yllättynyt, että nyt jo aika annettiin. Mutta se johtuu esikoisen odotusajan diabeteksesta, joka kulemma helposti uusii...

Eli täällä kaikki hienosti. Masun kasvua lääkäri kommentoi siten, että olenko IHAN varma, että odotan vain yhtä??? No, en voi olla varma, mutta torstainahan se selviää. Silloin on np-ultra.

Ja Avellana, kiitos hienosta listasta! Minun kohdalleni voi vielä lisätä synnytyssairaalaksi TAYS ja lasketuksiajaksi 24.4.

Kaikille kivaa viikon jatkoa, palaan torstaina ultrakuulumisten kera!

Jepuli rv12+5 ja santtu 1v9kk

Vierailija
4/7 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana: Miten meni neuvolalääkärillä? Mulla lapsettomuus vaikutti ekaan raskauteen tosi voimakkasti. Edes viimeisillä viikoilla en meinannut uskoa saavani vauvaa syliin asti... Tämä toinen oli niin suuri yllätys etten " osaa" pelätä jatkuvasti, kuten ekan kohdalla. Niiden pelkojen kanssa on vaan opittava elämään. Ellei pääse niistä eroon :)

Jepuli: Miten joudut sokerirasitukseen vasta rv26? :O Mullahan oli kans viimeks se raskausdiabetes ja mulle tehdään kaksi rasitusta. Itse asiassa juuri tänään olin labrassa ja huomenna saan tulokset. Ja pieni sivumaininta: mun harjoittelu on päättynyt, joten nyt ehdin treffaan päiväsaikaan :) Laita sähköpostia, niin sovitaan koska nähdään!

Oma napa: Kävin eilen äippäpolilla, koska mulle alotetaan hepariinihoito veritulpan ehkäisyks (mulle tuli tulppa jalkaan edellisessä raskaudessa). Sainkin sieltä samantien reseptin kouraan ja käskyn alottaa pistokset heti! Kävin myös gynellä, joka totesi kohdunsuun olevan kiinteä, täyspitkä ja suljettu. Tämä oli muuten ensimmäinen lääkärikäyntini tässä raskaudessa! :O Ultrassa pikkuinen voi hyvin, tosin itsestäni tuntui ettei liikkunut kovasti, mutta lääkäri laittoi liikkeet ++.

Seuraava käynti polilla on rv30 (ellei aiemmin ilmene jotakin tarvetta). Lääkäri oli aivan ihana ja sanoi, että mut voidaan ottaa sinne kun edellisessä raskaudessa oli niin paljon komplikaatioita. Rakenneultraan oon menossa joka tapauksessa vajaan neljän viikon päästä. Seuraava neuvola on marraskuun alussa.

Eilen illalla tunsin pari selvää pikkupotkua!! Ihanaa kun liikkeet alkaa tuntuun ja voimistuun :)

Missä kaikki muut huhtikuiset on?? Nyt kaikki pinoon!

v, rv16+4 ja tyttönen 10kk

Vierailija
5/7 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen siellä neuvolalääkärissä ja saivat sydänäänetkin kuulumaan vaikka mulla on taaksepäin kallistunu kohtu ja harjottelija kuunteli ne. Syke oli 146 ja oli kiva ekaa kertaa kuulla ne sydänäänet vaikka monta kertaa olenkin sykkeen jo nähnyt ultrassa. :) Hemoglobiini oli laskenut ja nyt pitäis muistaa syödä niitä raskaana oleville tarkotettuja vitamiinitabletteja.

Lääkäri kauhisteli mun kaikkia stressejä kun puhuttiin noista työjutuistakin ja ihmetteli et miten mä jaksan. Päätin nyt sitten yrittää päästä sille erityisäitiyspäivärahalle. Ongelmia voi olla siinä et työterveyshuollon pitäis tehdä se arviointi työolosuhteista ja meillä ei ole sitä. Kelan kanssa sovittiin et menen sinne yksityiselle ja allekirjotutan pomolla lapun missä on mainintana et työterveyshuoltoa ei ole järjestetty. Minun pitää jäädä pois töistä ja papereiden käsittelyyn voi mennä viikkoja. Jos hakemus hylätään, en saa tuolta ajalta mistään rahaa. Vähän huolestuttaa, mutta olen niin kyllästynyt pelkäämään kaikkia mahdollisia työstä aiheutuvia vaurioita ja tasapainottelemaan työnteon ja vatsakipujen kanssa.

Huomenna menen sinne yksityiselle lääkäriin ja jätän samalla ne kelan paperit jos lääkäri on työoloista samaa mieltä. Ilmoittelen taas sitten kuulumisia.

Violet: Joo voihan se olla että pelkään minäkin ensimmäiseen parkasuun asti kun mulla on oikeastaan velipuoli, joka todettiin kuolleeksi vähän ennen laskettua aikaa ja äitipuoleni joutui synnyttämään kuolleen vauvan. Harvinainen tapaus kyllä, mutta tuska oli vierestä seurattunakin suuri. Äitiyslomalta pian töihin palaaminen kun vauvaa ei olekaan on varmasti ollut kamalaa. Onneksi meillä on nyt ihana siskopuoli ja hän onkin koko suvun lellikki ja oli äitipuoleni työpaikankin suuri ilonaihe. Minua on paljon auttanut läheisten ihmisten kanssa puhuminen, joista monet ovat kokeneetkin paljon pahempia kuin minä ja selvinneet niistäkin aallokoista lopulta voittajina. Myös tänne kirjoittaminen auttaa paljon ja usein onkin paljon helpompi olla kun saa puhua tai kirjoittaa huolista.

Kiitos teille kaikille mittaamattoman arvokkaasta tuesta jota olen täältä saanut!

Avellana 12+5

Vierailija
6/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, hetki sitten kotiuduimme ultrareissulta ja sain rättiväsyneen pojan unille. Poika leikki ystävämme kanssa pikkukakkosen puistossa koko aamun ja sekös vei mehut :o)

Kohdussa köllötteli YKSI normaalisti kehittynyt vauveli, pää-perämitta 8cm. Vauveli oli pystyasennossa niin, että päätä ei juuri päästy mittaamaan. Mutta niskaturvotus oli ok 1,3mm, sydän ja munuaiset näkyi, samoin kaikki tärkeät luut. Vauveli pisti sellaisen rokkenrollin päälle kun vähän masua tönittiin, että lopulta lääkäri lopetti mittailut ja vaan katselimme nauraen, kun hän potki, heilutti, pyöri ja heitti kuperkeikan.

Istukka sijaitsee ikävästi nyt kohdunsuun päällä ja siitä johtuvat ne vuodot, joita oli aiemmin. Ultrassa näkyi myös isohko kohdun reunassa kiinni oleva hyytymä joka tulee ehkä vuotamaan pois. Koneelle lääkäri kirjasi, että saamme mennä koska tahansa TAYS:aan jos vuoto alkaa rajuna. Se oli helpottavaa.

Istukan sijainnin ja päästä heikosti saatujen mittojen vuoksi pääsemme uuteen ultraan rv20. KIVAA!!!!

Se täytyy vielä sanoa, että ultran tehnyt lääkäri oli kerrassan IHANA tyyppi. Todellinen helmi. Ystävällinen, selitti tarkasti, nauroi ja jutteli kaikenlaista. Tuli todella hyvä mieli käynnistä senkin takia, mulla kun on niitä huonoja kokemuksia ultrasta pojan ajalta. Tuntuu hyvälle mennä sitten uudestaan kun pääsemme samalle tädille!

Täällä siis kaikki niin mainiosti kuin olla voi. Vauveli vastasi viikkoja päivälleen, joten laskettuaika on nyt varmentunut sinne 24.4.

Iloinen ja maireasti virnistelevä Jepuli rv13+1

Vierailija
7/7 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainhan viimein ne paprut kelaan vaikka vielä jäi tuloselvityslomake viemättä, mutta sen ehtii onneksi myöhemminkin. Olen tiistaista asti metsästänyt kaikkia tarvittavia tietoja, lomakkeita, liitteitä ja tänään hain vielä raskaustodistuksen neuvolasta. Eilen lääkäri sanoi että olen pohjustanut asiani hyvin eikä hän nähnyt syytä miksi hakemus ei menisi läpi. 1-2 viikkoa olis kelan mukaan hyvä odotella ennen kuin ekaa kertaa tiedustelee päätöksestä.

Maanantaina on taas sairaalassa ultra siitä kystasta. Kiva päästä ultraan! Oli hauska lukea jepulin ultrakuulumisia ja onneksi vuotoihinkin löytyi syy. Ystävälläni oli kaksoiseteisistukka eli alussa oli mahdollisesti lähtenyt kaksi alkiota kehittymään. Istukka ei siirtynyt kohdunsuulta pois ja hänellä oli verenvuotoja pitkin raskautta. Kaikki sujui aina kuitenkin hyvin eikä vuodoista ollut haittaa. Nyt meillä on suloinen, jo 3-vuotias kummityttö.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Avellana 13+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme